The_jupiler Geplaatst March 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2004 Jaja hij is eindelijk hersteld. Ik had een storend geluid aan de voorbrug tijdens het rijden vanaf 70Km/u. Na het opendraaien van de pond werd het allemaal duidelijk.Er zat speling op heel het differtieel. Ze hebben alles van het voordiffertieel (lagers ,Zonnewielen,pinion...) moeten vervangen. Behalve het differtieelhuis.Deze konden ze nog hergebruiken. Dit zou komen door de constante 4x4 (QuadraTrac). Hij heeft nog maar 90.000 Km. Zijn er nog jeepers die dit probleem gehad hebben ? Ik ben dan '4X4ShopLimburg' geweest om een offerte te laten maken en zij hebben hem laten herstellen bij een firma in Nederland (in Tiel). Groeten uit Belgie Cya Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2004 bij een firma in Nederland (in Tiel). Ja die is wel bekend...bij mij nog geen speling. Maar wat niet is kan nog komen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJFred Geplaatst March 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2004 Probleem is heel bekend, deze assen zijn echt een Jeep kwaal. Mijn ZJ is al aan de derde vooras bezig sinds 65000 km. Allen door de dealer vervangen, want een differentieel in/uit elkaar halen en vooral afstellen vinden ze te moeilijk (dus complete as vervangen is makkelijker). Bij de firma in Tiel (B&S autoparts waarschijnlijk) is dit een zeer bekend fenomeen, zij hebben mijn achteras onlangs ook voorzien van een nieuwe diff. en trac-lock. Prima werk, achteras is weer fluisterstil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vulture Geplaatst March 25, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2004 Originally posted by ZJFred@Mar 23 2004, 17:45 ...zij hebben mijn achteras onlangs ook voorzien van een nieuwe diff. en trac-lock. Prima werk, achteras is weer fluisterstil. Hoi Fred, Trac-lock, is dat niet zo'n automatische 'detroit locker' maar dan wat moderner? Kun je eens wat vertellen over hoe het 'bevalt' op de weg en in het terrein? Heb je er alleen één op de achteras of ook één in de vooras? Vulture Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJFred Geplaatst March 25, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2004 Trac-lock is 'gewoon' een LSD, ik weet niet of het een merknaam of een typische Jeep benaming is. Hij zit alleen op mijn achteras (voor zover ik weet ), en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben, zowel on als offroad. Voor gemengd gebruik (het is tenslotte mijn dagelijkse auto) is dit denk ik de beste optie. Uiteraard voor het zware werk zijn twee handmatig inschakelbare sperren het beste, maar daar heb je niets aan op de gewone weg (bij bv gladheid zoals sneeuw). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 25, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2004 Bij gladheid rijd ik liever met uitgeschakelde sper door een bochtje als met een LSD. Met een LSD ga je bij gladheid en iets teveel gas al snel uit de bocht i.p.v. door de bocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 26, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2004 Originally posted by JeePee@Mar 25 2004, 23:10 Bij gladheid rijd ik liever met uitgeschakelde sper door een bochtje als met een LSD. Met een LSD ga je bij gladheid en iets teveel gas al snel uit de bocht i.p.v. door de bocht. Haal je nu niet LSD en auto-lock door elkaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 26, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2004 LSD en auto-locker werken allebei automatisch waarbij de LSD welliswaar niet volledig spert maar wel duidelijk merkbaar het rijgedrag beïnvloed ( 't is uiteindelijk gemaakt om het rijgedrag te beïnvloeden, maar dan wel in het terrein) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJFred Geplaatst March 27, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2004 We hebben het hier toch over een terreinwagen, geen Subaru WRX. Is niet echt de bedoeling om "driftend" door de bocht te gaan. Ook een terreinwagen heeft op glad asfalt zijn beperkingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frans m Geplaatst March 27, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2004 mijn achteras maakt ok rare geluiden als die warm is moet ok maar eens maar tiel gaan op wat voor een prijs kaartje kan ik uit gaan ik heb auto de auto pas 3weeken maar verkooper er niets aan doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.