Spring naar bijdragen

happende voorwielen bij 4x4?


pat
 Share

Recommended Posts

dry.gif

Wanneer ik 4x4 rijd en ik een scherpe bocht naar links of rechts maak, dan voel ik een flinke tegendruk en gaan de voorwielen happen????

het lijkt net of je met een lekke voorband probeert te sturen..

Is dit normaal? in de achterwiel aangedreven stand heb ik dit gevoel bij insturen niet.

ben een leek, maar dit voelt volgens mij niet helemaal lekker huh.gif

Er zitten gewone wegbanden op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een zeer normaal fenomeen bij het rijden van 4x4 OP VERHARDE WEG.

Dit mag dus ook niet, je mag je 4x4 enkel inschakelen op ONVERHARDE WEG.

Het happende gevoel komt doordat er een verschil is in draaisnelheid tussen je voorste- en achterste aandrijfas.

Doordat je je 4x4 inschakeld gaan je voorste- en achterste as aan dezelfde snelheid draaien, wanneer jij

dan een bocht neemt gaan je wielen doorslippen door het gevolg van afwezigheid van een differentiel

in je tussenbak.

Dus zeer belangrijk: NOOIT MEER 4x4 RIJDEN OP VERHARDE WEG, dit gaat onvermijdelijk leiden tot schade.

Op het onverharde kunnen je assen dit snelheidsverschil opvangen door een klein beetje door te slippen.

Lees zeker je handleiding voor het gebruik van je 4x4 eens door.

Wat je nu ook weet is dat je 4x4 het zeker doet..... ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een zeer normaal fenomeen bij het rijden van 4x4 OP VERHARDE WEG.

Dit mag dus ook niet, je mag je 4x4 enkel inschakelen op ONVERHARDE WEG.

Het happende gevoel komt doordat er een verschil is in draaisnelheid tussen je voorste- en achterste aandrijfas.

Doordat je je 4x4 inschakeld gaan je voorste- en achterste as aan dezelfde snelheid draaien, wanneer jij

dan een bocht neemt gaan je wielen doorslippen door het gevolg van afwezigheid van een differentiel

in je tussenbak.

Dus zeer belangrijk: NOOIT MEER 4x4 RIJDEN OP VERHARDE WEG, dit gaat onvermijdelijk leiden tot schade.

Op het onverharde kunnen je assen dit snelheidsverschil opvangen door een klein beetje door te slippen.

Lees zeker je handleiding voor het gebruik van je 4x4 eens door.

Wat je nu ook weet is dat je 4x4 het zeker doet..... ph34r.gif

auw! dat doet pijn... ohmy.gif

maar uhh ohmy.gif in mijn instructie boekje staat (welliswaar in het engels) dat ik wel 4x4 mag rijden op de harde weg bij bijvoorbeeld rijden met een zware aanhanger....

maar je hebt 110% gelijk, het fenomeen doet zich nadat ik achter mijn oren gekrabt heb, inderdaad voor op de verharde weg.

rare jongens die engelsen... smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...