Spring naar bijdragen

Airco doet 'raar'


Recommended Posts

Probleem met airco. Omschrijving:

Dat al dan niet meedraaiende wiel voor op de pomp; is het normaal dat deze voortdurend in- en uitschakeld (20 sec niet 10 sec wel)?

Motor loop er stationair iets onregelmatig door, omdat deze de pomp dan wel en dan niet moet meetrekken.

Mijn airco blaast ook niet meer echt koud.

Airco is door een bedrijf (bij de vorige bezitter) nagekeken en een beetje bijgevuld (april 06). Papieren en rekening aanwezig.

Ventilatiesysteem bij het starten vandaag een paar keer in de recirculatiestand, terwijl beide knoppen (blower en die andere) in de autostand staan. Dat is toch noet zoals het hoort volgens mij.

Ik dacht misschien een storing in de electronica. Gezien de verhalen op deze site, heb ik de accukabels los gehaald en 10 sec tegen elkaar gehouden. Heeft niet geholpen.

Wie heeft een idee?

Jypy (ik dacht net wat heb ik een geluk; al een maand een GC en nog geen problemen.........)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijna hetzelfde probleem dat voorste wiel komt ook niet mee op de pomp,geen

spanning op de draaad naar de pomp (zwart/geel),hij doet het wel als ik er rechtstreeks

spanning opzet.

En de relais voor in het motor gedeeldte zit 1 relais voor A/C krijg volgens mij daarop geen

spanning van binnen uit ofzo ik kan nergens de juiste schemas vinden.

Wie weet er een oplossing.

Gr. Roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat al dan niet meedraaiende wiel voor op de pomp; is het normaal dat deze voortdurend in- en uitschakeld (20 sec niet 10 sec wel)?

Motor loop er stationair iets onregelmatig door, omdat deze de pomp dan wel en dan niet moet meetrekken.

Staat de ventilatie op de ruit?
Ventilatiesysteem bij het starten vandaag een paar keer in de recirculatiestand, terwijl beide knoppen (blower en die andere) in de autostand staan. Dat is toch noet zoals het hoort volgens mij.

Is volgens mij normaal wanneer hij in de autostand staat

Ik heb bijna hetzelfde probleem dat voorste wiel komt ook niet mee op de pomp,geen

spanning op de draaad naar de pomp (zwart/geel),hij doet het wel als ik er rechtstreeks

spanning opzet.

In dit geval zou ik eens laten kijken of er nog wel gas(134A) in zit want vaak is het systeem leeg met deze klachten.Op het systeem zit een zg droogloopbeveiliging,dus zodra het systeem leeg is slaat de pomp niet meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat de ventilatie op de ruit?

Is volgens mij normaal wanneer hij in de autostand staat

In dit geval zou ik eens laten kijken of er nog wel gas(134A) in zit want vaak is het systeem leeg met deze klachten.Op het systeem zit een zg droogloopbeveiliging,dus zodra het systeem leeg is slaat de pomp niet meer aan.

En waar kan ik zien of er genoeg inzit we hebben al gekeken maaar kan geen kijkglaasje ofzo

ontdekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken zit er in de motorruimte naast de pomp een zwart vaatje,bovenop dit vaatje zit een kijkglaasje.Maar als je pomp niet aanslaat zul je daar niets zien want de pomp moet wel draaien.

ok dank jewel, ik ga meteen kijken zet gewoon spanning erop.En kan iemand mijn vertellen waar de relais voor zijn in het

dashboardkastje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem met airco. Omschrijving:

Dat al dan niet meedraaiende wiel voor op de pomp; is het normaal dat deze voortdurend in- en uitschakeld (20 sec niet 10 sec wel)?

Motor loop er stationair iets onregelmatig door, omdat deze de pomp dan wel en dan niet moet meetrekken.

Mijn airco blaast ook niet meer echt koud.

Airco is door een bedrijf (bij de vorige bezitter) nagekeken en een beetje bijgevuld (april 06). Papieren en rekening aanwezig.

Ventilatiesysteem bij het starten vandaag een paar keer in de recirculatiestand, terwijl beide knoppen (blower en die andere) in de autostand staan. Dat is toch noet zoals het hoort volgens mij.

Ik dacht misschien een storing in de electronica. Gezien de verhalen op deze site, heb ik de accukabels los gehaald en 10 sec tegen elkaar gehouden. Heeft niet geholpen.

Wie heeft een idee?

Jypy (ik dacht net wat heb ik een geluk; al een maand een GC en nog geen problemen.........)

Ik bedoel het bij deze. Bij mij ging de pomp ook aan, uit achter elkaar. Ivm droogloop beveiliging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De airco tikt alleen in als er voldoende gas in het systeem zit. meten is weten als de motor uit staat moet je op de lage drukzijde van de compressor ongeveer 2 bar meten als dat minder is dan heb je te weinig gas en dan moet je het systeem bijvullen.

Ik heb zelf ook gezeur met mijn airco ik heb hem bijgevuld en binnen twee dagen was hij weer leeg dus dat wordt zoeken naar een lek.....ik hoop niet dat het mijn verdamper is want dan moet denk ik het dashboard eruit en ik heb daar echt een hekel aan!!!!!!!!!

Als je in de buurt van Harderwijk woont mag je wel een keer langs komen dan meet ik je airco wel ff na of er genoeg koudemiddel inzit..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, systeem bijna helemaal leeg. En dat na een afvulling op 26 maart j.l..

Airco boer mopperde wel op z'n collega. Waarom die (piep) (piep) er geen kleurstof ingespoten heeft. Dan had hij nu met een uv lamp de zaak kunnen controleren.

Dan maar de zaak onder druk zetten en met zeepsop aan de gang. Niets!

Ook na langdurig onder druk houden geen aanwijsbare drukvermindering op de metertjes.

Weer zeepsop (nog nooit zo schoon geweest onder de motorkap). Niets!

Misschien wel een lekje wat pas ontstaat bij het echt koud worden.

Bij voorkeur (niet echt) dat (piep)(piep) ding onder het dashboard.

Wat is wijsheid: Afgevuld + kleurstof; over drie weken terug komen voor controle met UV lamp. 118 pietermannen lichter, inclusief controlebeurt straks.

Ik zie de bui al komen: Haynes: hoe bouw ik mijn dashboard uit.

Maar wel ijs en ijs koud nu; ik zal er van genieten nu bij dit weer. Desnoods een sjaal om en een muts op, maar vriezen zal het.

JJJJJJyppppppppppyyy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste medejeepers

ik had hetzelfde probleem met de verdamper ,links en rechts is nagevraagd, zon dashboard uitbouwen is echt een giga klus vooral als je het nog nooit gedaan hebt

naar de jeep dealer in heemstede idd 1300 euri maar zonder bepaald onderdeel (was wel handig om te vervangen jaja)

dus 900

echter heb een adres gevonden in hoofddorp voor ....... iets meer dan 600

een verdamper kost volgens mij al 225 + slangen etc, dus ja voor die 350 toch maar laten doen

gr ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

225 voor een verdamper is nog steeds aardig aan de prijs.

Ik heb destijds bij automotive in A'doorn ongeveer 140 voor de verdamper betaald.

Met dat bepaalde onderdeel zullen ze de "droger" wel bedoelen, die cilinder vormige pot die voor het expansie vat gemonteerd is. Geen flauw idee wat die moet kosten.

Mocht iemand deze klus zelf gaan doen en een beetje ondersteuning wensen, geef maar een gil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Mijn vorige Jeep (ZJ '93) had na 9 jaar hetzelfde euvel. Verdamper lek. Dealer begon er niet aan maar stuurde de Jeeps met airco problemen door naar CoolCar in Groesbeek ( www.coolcar.nl ).

Verdamper € 200

Arbeidsloon € 315 (=hele dag werk, uit en inbouwen dashboard)

Lekdichtheid controle stikstok en certificaat € 22,50

Vacumeren en afvullen R134a € 80

Lekdetectievloeistof € 20,-

Totaal 637,50 ex BTW

Professioneel en goede service,

Ik was tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...