Spring naar bijdragen

Verlichting CJ5


Recommended Posts

Hallo..

Na dat ik een maand geleden ja had gezegd, heb ik gisteren eindelijk mijn Jeep op kunnen halen...vanaf Friesland naar Veenendaal in de stromende regen voor het eerst in de CJ5, had er zelf nog niet eens proef mee gereden.

Onderweg stroomde het water aan alle kanten over het dashboard vooral bij de roosters onder aan het raam.... zal wel zo horen..mischien rubber overleden anders maar tubje kit aan spanderen.

Maar na 2 uur in de regen te hebben gereden thuis een rondje om de Jeep gelopen (was toch al nat) zag ik water staan in de stads/knipperlichten ook dat los ik wel op...maar toen de koplampen????

Wat voor een lampen zitten hier in ... ziet er duur uit ...en groot .... leg je niet een setje van in je (volgelopen) dashboard kastje.

Dacht nog zal effe reserve lampjes kopen.

Mijn vraag is dan ook is hier een oplossing voor dat je gewoon met een H4 lamp o.i.d. kan rijden.

Ik heb nog een vraag, ik weet niet of dat hier bij kan anders zie ik de rode kaart wel verschijnen.

De CJ5 hangt een beetje achterover met die gastank de veren achter staan recht en voor nog iets bol.

Zit er aan te denken om voor achter iets langere schommels te maken en later een set 2,5" of 4"verenpaket te monteren, is dat wat of moeten de schommels voor en achter altijd gelijk zijn.

Voor de rest valt het mij niet tegen, rijd goed, sturen effe wennen, remmen....euh rekening mee houden. blink.gif

Groeten Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm afgelopen maandag bij de RDW geweest en afgelopen vrijdag apk gekeurd...

Stomtoevallig dat ik ga kijken of er vocht in zit....als dat er in zit doet hij het dus niet meer...

Wel lastig om nu een lampje te vervangen als agent in je nek zit te hijgen...moet dus op jacht naar euh lampen of lampunits..

bedankt voor je reactie zover..

Groeten Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohnee... nix aparts hoor. Alleen in Nederland verboden!

Sealed Beam is in de State's zo ongeveer standaard! Voor een Jeep ook veel beter dan H4 ofzo.

Er is wel aan te komen, maar voor de APK zal er toch wat anders in moeten!

Hella levert vervangingslampen met E-keur, zal morgen eens kijken voor nummer en prijs....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Glenn,

Hella levert vervangingslampen mat de volgende nummers:

1A6 001 128-021 Koplampunit 7" Duplo zonder stadslicht 38,80 euro

1A6 001 128-061 Koplampunit 7" Duplo met stadslicht 66,90 euro

1A6 002 395-031 Koplampunit 7" H4 zonder stadslicht 35,35 euro

1A6 002 395-071 Koplampunit 7" H4 met stadslicht 40,75 euro

1A6 002 395-821 Koplampunit 7" set H4 met stadslicht 122,00 euro

prijzen zijn bruto, ex btw.

bron

Groeten,

Ab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Glenn,

Hella levert vervangingslampen mat de volgende nummers:

1A6 001 128-021 Koplampunit 7" Duplo zonder stadslicht 38,80 euro

1A6 001 128-061 Koplampunit 7" Duplo met stadslicht 66,90 euro

1A6 002 395-031 Koplampunit 7" H4 zonder stadslicht 35,35 euro

1A6 002 395-071 Koplampunit 7" H4 met stadslicht 40,75 euro

1A6 002 395-821 Koplampunit 7" set H4 met stadslicht 122,00 euro

prijzen zijn bruto, ex btw.

bron

Groeten,

Ab.

hoi ab ik heb je PDF Hella documentje zitten bestuderen,maar hoe zie jij nu dat ze voor een jeep zijn

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi ab ik heb je PDF Hella documentje zitten bestuderen,maar hoe zie jij nu dat ze voor een jeep zijn

groeten

Ja, dat zal ik je uitleggen......

In iedere lamp staat een E-keur nummer. Het E-nummer is een uniek nummer en alleen voor deze lamp.

Ik heb even in de koplamp van mijn CJ5 gekeken wat daar in staat. Dit is E1 14 525 en het merk is Hella.

Het E-nummer heb ik opgezocht in het grote Hella boek, en daar horen bovenstaande artikelnummers bij. In dit geval een 7" met duplo of H4 lamp.

Zo kun je met ieder E-keur nummer en fabrikant het type achterhalen.

Piece of cake smile.gif

Ab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Na de topic "Angel eyes, Creatief met licht" gelezen te hebben zitten er bij mij nu ook Golf 1 hallogeen lampen in.

Ombouwen was geen probleem voor de twee bovenste bevestigingen heb ik twee ringen 6mm op de rand van de Golflamp gelast en de steuntjes van de chrome ring van de cj lamp gezaagd en op de Golflamp gelast.

Het spul in de verf gezet en gemonteerd.

Aan de bedrading hoeft niks veranderd te worden stekker past er zo op.

Mag slotje op.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...