Spring naar bijdragen

Net een DJ5 gekocht...


GTLTS
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik ben Joek ofwel GTLTS (afgeleid van de naam van een legendarische mountainbike; de GT LTS). Ik heb een week geleden een Jeep DJ5 gekocht uit 1978 omdat mijn vorige auto (Citroen Berlingo) weereens voor de zoveelste keer de garage in moest. Uiteindelijk zag ik een DJ5 staan die compleet gerestaureerd was en heb besloten om hem te kopen nadat ik verschillende Laro's aan de tand had gevoeld en een Dodge Ramcharger niet binnen het budget lag. En aangezien ik vrijwel blind fietsen uit elkaar trek en vorken kan tunen en servicen leek het mij dat ik ook wel wat over Jeeps zal kunnen leren.

Dit zijn alvast de foto's van de auto zoals ze eruit zag op het moment dat ik haar kocht.

imageoccasionbig4nm.jpg

Nu is mijn eerste vraag in hoeverre de DJ5, behalve de 2wd, identiek is aan de CJ5. Vooral in verband met onderdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier

Ten eerste gefeliciteerd met je aanwinst.

Echt een mooie wagen.Ik had hem ook te koop zien staan.

Wat betreft de verschillen zijn volgens mij alleen de tussenbak en de vooras verschillend.

Igg heel veel succes met je aanwinst.

JEEP(ED) thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie auto, ik had 'm ook al op MP gespot.

Bijna net zo oldskool als de GT LTS wink.gif , ben zelf meer van de Rockies

Het sleutelen aan fietsen is toch effe wat anders als bij een Jeep, maar met een hoop tijd, geduld en een beetje inzicht is het allemaal goed te doen.

Bereid je wel maar vast op voor dat je wat grover gereedschap nodig zult hebben dan bij het tunen van verende vorken. En Weightweenies zul je hier ook niet gauw tegenkomen laugh.gif (behalve mezelf dan...)

Graag wat meer details, bouwjaar, motor enz...

Verschillen met de CJ5, wat mij aan de foto opvalt is dat er zowiezo een andere grill inzit, en ook de zijpanelen lijken anders te zijn maar dat kan ook aan de foto liggen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt alvast!

en ik zal het forum zeker blijven volgen.

Wat ik tot nu toe van de Jeep weet is dat het een import wagen is uit Californie van Safari Kar International (met een sleuteltje gemaakt in Boston) en in 1999 op NL kenteken is gezet. Waarschijnlijk voor die tijd gerestaureerd, motorblok gereviseerd en voorzien van een nieuwe softtop (die ik overigens wil vervangen door een hardtop met sloten, aangezien ik aan de rand van Amsterdam woon). Tis een automaat met een Amc 232 4.0L L6 blok met 140 PK (als ik me niet vergis). De auto komt uit 1978.

De auto staat nu op Wolfrace velgen met 33" Mud Terrains. Maar ik heb er ook een set Mangels velgen met Super Sports bij gekregen.

Ik las inderdaad dat Jeep de grill destijds uit liet steken voor de DJ5 zodat de motor genoeg ruimte had. En de zijpanelen zijn volgens mij ook anders ja. Ik denk dat ze de full-top ooit af hebben gezaagd. De vraag voor mij is nu of een hardtop wel past.

Wat betreft auto's ben niet echt een weightweenie, maar met fietsen inmiddels wel (dat komt me nog al eens duur te staan). Dus al heel wat weg lopen sleutelen aan m'n fietsen. Daarbij gebruik ik idd wat fragieler gereedschap,... dus zal de kist moeten aanvullen met spul voor de Jeep. En de kennis zal wel met de tijd komen, dat ging bij m'n fietsen ook niet 1,2,3.

Hier trouwens m'n andere schatjes.

nnicolaiinfrankrijksmall5at.jpg

peelervars1ll.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft auto's ben niet echt een weightweenie, maar met fietsen inmiddels wel (dat komt me nog al eens duur te staan).

nnicolaiinfrankrijksmall5at.jpg

peelervars1ll.jpg

Mooie fietsjes hoor, de bovenste is 'n Nicolai toch? En ja, het weightweenie uithangen is vaak een kostbare zaak, maar dat is het restaureren van 'n Jeep ook.

Zo zie je maar weer alle (leuke) hobbies kosten nou eenmaal veel centjes.

Ben zelf trouwens nog bezig met het opbouwen van een RM Element Team SC, probeer 'm onder de 10 Kg te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...