Spring naar bijdragen

jeep wrangler tips adresen enz


maurice coolen
 Share

Recommended Posts

hallo.

zo vandaag een jeep wrangler gekocht bj89 wit.

6 cil morgen ff ophalen.

maar helaas helemaal orgineel.

nu ben ik op zoek naar een 2,5" bodylift

4" suspension lift

10j Chroom velgen 15

35"/12,50"/15" mud train.

wie kan mij hier aan helpen.

welke adresen liefs nl.

liefst tweedehans maar mag ook nieuw zijn.

en heeft er iemand adressen van clubs of jeepers in n braband.

dit in verband met tips over ombouw jeep naar meer terijnwagen.

mvg maurice.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Zoals Ogdak ook al zei , je vraagt nogal wat. Sommige dingen zullen tweedehands wat moeilijk worden denk ik , maar zoek het forum eens door , dan weet je meteen wat ervaringen van verschillende Jeepers.

Je vraagt ook om 35ers. dat is nogal wat. Over het algemeen rijden Wranglers op 31ers , of eventueel (zoals ik ook) op 33ers. Groter zou ik je ook niet aanraden. Je zou dan sowieso al je eindreductie moeten aanpassen. Ook op 33ers gebruik ik de 5 maar weinig , eigenlijk alleen met de wind in de rug.

Heb je ervaring met terreinwagens en Jeep? Mocht dat niet zo zijn , dan raad ik je toch aan eerst eens te gaan rijden en naar ervaringen van anderen te luisteren , omdat je anders misschien veel geld uitgeeft aan zaken die je later toch net even anders zou willen hebben.

Bij de hoeveelheid verhoging die je wilt , zul je ook de hoek van je blok en bak naar je achteras moeten bijstellen , dus je bak laten zakken en vermoedelijk een aangepaste achterste aandrijfas moeten monteren.

Er komt dus nog wel wat bij kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een '89er... Origineel voorzien van een 4.2 liter motor en 3.07 eindreductie. 31ers zijn daarbij echt het maximum, de 5e versnelling kun je dan al vergeten en ook is 4 is de trekkracht er grotendeels uit. Zet er 33ers op en je houdt 3 bruikbare versnellingen over!

Mijn advies: Ga niet groter dan 31ers, tenzij je de eindreductie aanpast of er al een andere dan de standaard 3.07 in zit. Daar komt nog bij dat er waarschijnlijk nog een BA10/5 (Peugeot) versnellingsbak in zit. Die bak staat nou niet direct bekent om z'n degelijkheid, en dus zullen 33ers zonder aanpassing van de eindreductie ook de levensduur van de bak waarschijnlijk nog eens flink bekorten!

Dan de 4"lift. Prima natuurlijk, maar je zult dan ook met de tussenbak aan het stoeien moeten. 2 mogelijkheden: TC lowering toepassen of SYE inbouwen.

TC lowering én een bodylift geven je "sportschakeling", zodat je de poken moet verlengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo.

thanx voor de info .

gaat zeer snel hier.

kan nog veel leren hier maar geeft niet.

dat er wat aanpasingen nodig zijn vind ik niet zo erg .

ben zeker blij met de tips.

denk dat ik wel begin met de 31. inplaats 35.

zodat ik wel al mijn vernelingen nog kan gebruiken.

heb wel enige ervaring met de jeep(cherokee en cj7) maar niet zoveel voor het zwaardere werk.

en enkele jaren gewerkt in een autobedrijf.

ps sorry voor de dubbele adv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...