Spring naar bijdragen

Lagers vervangen, waar kan dat betaalbaar?


fxdwg123
 Share

Recommended Posts

Ben nieuw op het forum en heb het volgende probleem:

Mijn 1999 Grand Cherokee 4.0 ltd maakt de laatste maanden voor veel geluid en de garage (officiele Jeep dealer, Auto Baas in Waddinxveen) zegt dat de lagers vervangen moeten worden. Kosten circa Eur 1.150,= excl btw, t'is veel werk wordt gezegd. Na de afgelopen tijd vervanging van kruisassen en nieuwe banden en stuurkogels en nog veel meer (met de bijbehorende rekeningen van Eur 70,= per uur excl. btw) begin ik toch wel de kosten erg veel te veel te vinden. Maar het moet wel worden gemaakt.

Kan iemand mij vertellen of de raming van de garage reeel is of weet iemand een veel betere (lees kwalitatief goede maar stuk goedkopere) oplossing/adres?

Bedankt voor jullie hulp!l ... Peter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud's TJ
Ben nieuw op het forum en heb het volgende probleem:

Mijn 1999 Grand Cherokee 4.0 ltd maakt de laatste maanden voor veel geluid en de garage (officiele Jeep dealer) zegt dat de lagers vervangen moeten worden. Kosten circa Eur 1.150,= excl btw, t'is veel werk wordt gezegd. Na de afgelopen tijd vervanging van kruisassen en nieuwe banden en stuurkogels en nog veel meer (met de bijbehorende rekeningen van Eur 70,= per uur excl. btw) begin ik toch wel de kosten erg veel te veel te vinden. Maar het moet wel worden gemaakt.

Kan iemand mij vertellen of de raming van de garage reeel is of weet iemand een veel betere (lees kwalitatief goede maar stuk goedkopere) oplossing/adres?

Bedankt voor jullie hulp!l ... Peter...

www. jeepparts.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1150 EURO????

Zijn ze nu helemaal van de P.. gerukt!!! blink.gif

OK... 't Kan ff vastzitten, maar als ik even 500 euro voor de lagers reken (wat op zich al duur is) dan zouden ze er dus, volgens hun uurloon van €70,- , ruim een dag over doen om ze te vervangen! ph34r.gif Dat gelooft toch niemand....

Als je een beetje kunt sleutelen, doe je het lekker even zelf! Zoniet: Snel naar een andere garage!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeg..... hoeveel kilometer heeft 'ie eigenlijk gelopen? En op welke standen kun je de 4wd instellen??

Ik vraag dat omdat er ook tussenbakproblemen zijn, die geluid in de vooras kunnen veroorzaken. Denk daarbij aan een defecte viscokoppeling in een "Quadratrac" tussenbak.

Ook kan de dealer de lagers in je differentieel bedoelen. Dan wordt het inderdaad veel duurder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeg..... hoeveel kilometer heeft 'ie eigenlijk gelopen? En op welke standen kun je de 4wd instellen??

Ik vraag dat omdat er ook tussenbakproblemen zijn, die geluid in de vooras kunnen veroorzaken. Denk daarbij aan een defecte viscokoppeling in een "Quadratrac" tussenbak.

Ook kan de dealer de lagers in je differentieel bedoelen. Dan wordt het inderdaad veel duurder....

Slechts 70.000 km. Het is een Quadra-drive dus met 4-All time, heb nog nooit die hendel verzet naar andere stand. Achterin heb ik ook een geluidje waarvan de dealer zegt dat dat de limited slip voeringsplaatjes zijn van de limited differentieel. Die moeten volgens hem eerdaags ook worden vervangen (ook dat zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn). De dealer had het wel over vervangen van 4 lagers voor (?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 lagers.... lijkt er toch op dattie het diff bedoeld sad.gif

En Limited Slip plaatjes vervangen, das niet snel nodig. Misschien een keer de olie verversen....

Ik zou maar eens voor een second opinion naar Tiel gaan..... wink.gif

Thanks, second opinion is goed advies. Zal eerst aan Auto Baas in Waddinxveen vragen om offerte met omschrijving probleem zodat precies helder is wat het issue is en waar de kosten zitten. Wellicht speelt er ook iets anders. Ik heb al duidelijk geleerd van de diverse reacties dat er diverse methoden zijn om fors goedkoper uit te komen (als het lagers zijn) want zie keurig op Ebay hub en bearings voor mijn Jeep aangeboden voor $69,= en als B&S die voor 45 euri's per uur wilt monteren...zelfs als zij er 8 uur over doen kom ik met materialen en verzending en invoerrechten en btw en hun arbeidsloon net op Eur 600,= .. en dat is ruim 700 euro lager dan de aanbieding van mijn garage nu...

Laatste vraag, weet iemand ook een vergelijkbare Jeep reparatiebedrijf als B&S in de buurt van Waddinxveen/Rotterdam?

Allemaal in ieder geval enorm bedankt voor jullie hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, second opinion is goed advies. Zal eerst aan Auto Baas in Waddinxveen vragen om offerte met omschrijving probleem zodat precies helder is wat het issue is en waar de kosten zitten. Wellicht speelt er ook iets anders. Ik heb al duidelijk geleerd van de diverse reacties dat er diverse methoden zijn om fors goedkoper uit te komen (als het lagers zijn) want zie keurig op Ebay hub en bearings voor mijn Jeep aangeboden voor $69,= en als B&S die voor 45 euri's per uur wilt monteren...zelfs als zij er 8 uur over doen kom ik met materialen en verzending en invoerrechten en btw en hun arbeidsloon net op Eur 600,= .. en dat is ruim 700 euro lager dan de aanbieding van mijn garage nu...

Laatste vraag, weet iemand ook een vergelijkbare Jeep reparatiebedrijf als B&S in de buurt van Waddinxveen/Rotterdam?

Allemaal in ieder geval enorm bedankt voor jullie hulp!

je besteld de delen toch niet ergens anders en dan bij b&s erin laten bouwen

dat is net zoiets als je eigen friet meenemen naar de friettent en daar laten bakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

QUOTE(6wheeler @ May 9 2006, 22:34 )

"je besteld de delen toch niet ergens anders en dan bij b&s erin laten bouwen

dat is net zoiets als je eigen friet meenemen naar de friettent en daar laten bakken"

Mee eens, was dan ook een niet realistische optie... UNQUOTE

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wen er maar aan. Die jongens verdienen meer aan de uren dan aan de winst op de onderdelen. Die marges zijn niet zo hoog. Elk uur dat jij hun personeel betaald is mooi meegenomen.

Je betaald voor de dienst. Hebben zij geen bezwaar dan is er niets mis mee.

Bij mij komen ze ook in de zaak of ik hun tennisracket wil bespannen met een eigen mee gebrachte snaar. Geen problemen mee. Ze betalen er tenslotte voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je besteld de delen toch niet ergens anders en dan bij b&s erin laten bouwen

dat is net zoiets als je eigen friet meenemen naar de friettent en daar laten bakken

ja maar voor € 350 euro verschil alleen in de onderdelen kun je een mooie friteuse kopen met een berg frieten rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud's TJ

Ik heb in het verleden vaker onderdelen in de states besteld, en door een Chryslerdealer laten monteren..... geen probleem.

Je kunt hier en daar een offerte laten maken?

greettzzzzz.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, second opinion is goed advies. Zal eerst aan Auto Baas in Waddinxveen vragen om offerte met omschrijving probleem zodat precies helder is wat het issue is en waar de kosten zitten. Wellicht speelt er ook iets anders. Ik heb al duidelijk geleerd van de diverse reacties dat er diverse methoden zijn om fors goedkoper uit te komen (als het lagers zijn) want zie keurig op Ebay hub en bearings voor mijn Jeep aangeboden voor $69,= en als B&S die voor 45 euri's per uur wilt monteren...zelfs als zij er 8 uur over doen kom ik met materialen en verzending en invoerrechten en btw en hun arbeidsloon net op Eur 600,= .. en dat is ruim 700 euro lager dan de aanbieding van mijn garage nu...

Laatste vraag, weet iemand ook een vergelijkbare Jeep reparatiebedrijf als B&S in de buurt van Waddinxveen/Rotterdam?

Allemaal in ieder geval enorm bedankt voor jullie hulp!

Ga eens kijken bij Tijsterman in Waddinxveen. www.tijsterman.com!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...