Spring naar bijdragen

Steekas T]/XJ > 1995 of ZJ met u-joint


mopotoyo
 Share

Recommended Posts

Ben opzoek naar steekassen ter vervanging van mij ZJ met een CV joint voor een U-joint van een TJ, XJ >1995 of ZJ.

Hebt je er een paar liggen dan hou ik mij aanbevolen.

zoals de bovenste dus met abs shit..tenminste neem aan dat je de abs wil houden tongue.gif

oldnew.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb ik je van de week aan de telefoon gehad.

Ik heb er voldoende (met ABS) van XJ's liggen.

Echter weet ik natuurlijk niet of dat past in een D-30 van een ZJ.

Volgens mij zocht je ook nog een steekas voor de achterad D-35 (teminste als ik je van de week aan de tel. heb gehad)

( steek-assen voor heb ik genoeg , steek-assen achter die heb ik op dit moment geen losse liggen van een D-35 ,alleen een geheel complete , maar die wil ik even compleet houden).

Of ik zou de ABS-steekassen er uit moeten halen en er zonder ABS voor terug moeten zetten.

Ik hoor wel van je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eisen voor de u-joint steekassen zijn:

Van een Tj of XJ na 1995 of van een ZJ voor 1996 met een U-joint.

Deze zijn nl gelijk met de ABS ring van de huidige CV-joint met ABS ring.

Zie foto van Beest.

Dus een Dana 30 steekas met 27splines alleen is niet voldoende hij moet dus ook ABS compatible zijn. Mits jij de ABS ring van een ZJ kan overzetten op de U-joint.

Mocht je deze voorste steekasen hebben laat mij dan ff weten. Voor de achterste steekassen heb ik geen belang bij.

Volgens mij heb ik je van de week aan de telefoon gehad.

Ik heb er voldoende (met ABS) van XJ's liggen.

Echter weet ik natuurlijk niet of dat past in een D-30 van een ZJ.

Volgens mij zocht je ook nog een steekas voor de achterad D-35 (teminste als ik je van de week aan de tel. heb gehad)

( steek-assen voor heb ik genoeg , steek-assen achter die heb ik op dit moment geen losse liggen van een D-35 ,alleen een geheel complete , maar die wil ik even compleet houden).

Of ik zou de ABS-steekassen er uit moeten halen en er zonder ABS voor terug moeten zetten.

Ik hoor wel van je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb 2 steekassen U-joints van XJ met abs ring laten modifceren met abs ring van een ZJ. Het past na wat wegl slijpen en getest op een ZJ as. Het loopt mooi langs de ABS sensor geen ABS foutcodes.

Voordeel:

-Sturing loopt soepel,

-minder bijgeluiden

-het aangrijpen as en steekassen is soepeler geworden

-geen vet van de cv joint tussen de remmen

Hoe sterk de u-joints zijn kan ik nog niet zeggen.

Al met al ben ik uiterste tevreden met deze modificatie SWAP. Als iemand anders hierover vragen heb dan beantwoord ik die graag via PM.

Dus hier kan een grote SLOT erop

Ben opzoek naar steekassen ter vervanging van mij ZJ met een CV joint voor een U-joint van een TJ, XJ >1995 of ZJ.

Hebt je er een paar liggen dan hou ik mij aanbevolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...