Spring naar bijdragen

aankoop YJ


 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal, smile.gif

Ik heb een vraag mbt de eventuele aankoop van een YJ. Ik ben van plan om binnen afzienbare tijd een YJ aan te schaffen, gewoon voor erbij. Ik heb geen zin om binnen afzienbare tijd voor grote reparaties te staan, als dit eenvoudig kan worden voorkomen. Wat zijn nou de punten waar ik op moet letten, of anders gezegd technisch zwakke punten van de YJ die dure reparaties nodig maken?? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van horen zeggen.....een yj van voor 1990? en na 92? ivm de roestduivel...

en tja voor de rest moet je beetje geluk hebben met dat soort dingen

als ik het forum zo lees dan is de koppeling nog wel eens een min punt..

maar de YJ rijders zullen mss meer kunnen vertellen

ps

volgens sommigen maakt de kleur ook veel uit tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd, de YJ's van 91 - 92 kunnen nogal eens last hebben van roest;

balkje vóór de benzinetank, bevestiging li veiligh.gordel, links naast de pedalen, buitenzijde bij de treeplank, waar het voorscherm tegen de body zit, raamframe.

Roest is in de U.S. niet altijd relevant, afhankelijk uit welke state de auto (echt) komt...

Koppeling kan, maar is niet echt typisch voor die jaren.

Verder kun je letten op:

- uiteraard de algehele indruk (uiterlijk en technisch)

- chassis

- stuurstang (kruiskoppelingen niet te ver versleten)

- veren; niet (te) doorgezakt

- zijn de doorsmeerpunten (11 stuks) regelmatig aan de vetspuit geweest?

- YJ's zijn er met 2 motoren; 4.0 inspuitmotor, 4,2 carburatiemotor. Met de 4.0 zul je weinig tot geen "uitdagingen" hebben met afstellen (choke etc.). Dat wil bij de 4.2 nog wel eens tot wat hoofdbrekens leiden.

Andere YJ rijders zullen ongetwijfeld nog veel meer tips hebben.

In ieder geval héél veel succes er mee!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- YJ's zijn er met 2 motoren; 4.0 inspuitmotor, 4,2 carburatiemotor. Met de 4.0 zul je weinig tot geen "uitdagingen" hebben met afstellen (choke etc.). Dat wil bij de 4.2 nog wel eens tot wat hoofdbrekens leiden.

eigenlijk 3 motoren (2,5 4,0 en de 4,2) maar daar valt genoeg over te lezen hier.

enigste wat ik kan meedelen is ndat je verstand niks te zeggen bij deze aankoop...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij Kollee.

Denk er ook aan dat de 4.2 een, middels een "computer", geregelde carburateur heeft. Dat is een, op z'n zachts gezegd, nogal "tricky" ding afkomstig van Ford. Je kunt er eenvoudig veel aan verbeteren, zoals de computer bypassen enzo, maar in veel Amerikaanse staten is dat niet toegestaan! ph34r.gif Ook een andere carb. erop kan, maar ook daar zit je in de United states van de verenigde staten al snel weer met de wet wink.gif De enige plaats waar alles mag is Hazzard County.. laugh.gif

De 4.0i heeft meer vermogen en heeft brandstofinjectie, wat echt een vooruitgang is. Jammer dat alles bij een wat hoger toerental gebeurd t.o.v. de 4.2... da's dan weer een heel klein nadeel. In het dagelijks gebruik is de 4.0i de lekkerste (standaard geleverde) motor in de YJ

De 2.5 (4cilinder) heeft ook injectie, maar ook daar zijn de latere bouwjaren te prefereren: Vanaf ongeveer '90/'91 hebben ze multipoint inspuiting ipv monopoint. Kwa vermogen leveren ze ongeveer net zoveel als de 4.2, echter bij véél meer toeren en met veel minder koppel.

Als je kunt kiezen, zou ik dus voor een 4.0i gaan. Maar dat wil niet zeggen dat de 4.2 of 2.5 slecht of te zwak zijn... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij Kollee.

Denk er ook aan dat de 4.2 een, middels een "computer", geregelde carburateur heeft. Dat is een, op z'n zachts gezegd, nogal "tricky" ding afkomstig van Ford. Je kunt er eenvoudig veel aan verbeteren, zoals de computer bypassen enzo, maar in veel Amerikaanse staten is dat niet toegestaan! ph34r.gif Ook een andere carb. erop kan, maar ook daar zit je in de United states van de verenigde staten al snel weer met de wet wink.gif De enige plaats waar alles mag is Hazzard County.. laugh.gif

De 4.0i heeft meer vermogen en heeft brandstofinjectie, wat echt een vooruitgang is. Jammer dat alles bij een wat hoger toerental gebeurd t.o.v. de 4.2... da's dan weer een heel klein nadeel. In het dagelijks gebruik is de 4.0i de lekkerste (standaard geleverde) motor in de YJ

De 2.5 (4cilinder) heeft ook injectie, maar ook daar zijn de latere bouwjaren te prefereren: Vanaf ongeveer '90/'91 hebben ze multipoint inspuiting ipv monopoint. Kwa vermogen leveren ze ongeveer net zoveel als de 4.2, echter bij véél meer toeren en met veel minder koppel.

Als je kunt kiezen, zou ik dus voor een 4.0i gaan. Maar dat wil niet zeggen dat de 4.2 of 2.5 slecht of te zwak zijn... wink.gif

Bedankt voor de tips. Wat "Hazard County" betreft, dat zit wel goed. Zit hier in the middle of redneck country. Alles mag en kan. Regels zijn er wel, maar alleen bij het afrijden voor het rijbewijs. Technische eisen voor auto's?? Het wilde westen:unsure:

Roestproblemen zijn hier eigenlijk erg zeldzaam, dus dat zal wel los lopen. De motoren moet ik eens op mijn gemakje bekijken, hier is eigenlijk alles te koop, Jeeps in overvloed en voor een goede prijs.

Nogmaals dank ook namens mijzelf cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...