Spring naar bijdragen

verhogen voorkant


johnny
 Share

Recommended Posts

Ik wil de voorkant van mijn cherokee verhogen met van die kunststof schijven (de achterkant heb ik al verhoogd).

Deze schijven moeten aan de bovenkant van de veren komen.

Wat is de makkelijkste manier om ze erop te zetten?

Wat moet ik allemaal demonteren om bij de bovenkant van de veren te kunnen komen?

Alvast bedankt.

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Je moet losmaken;

stabilisatorstang

schokbreker

het klemmetje waarmee je schoefvoor onder vastgeschroef zit

en het makkelijkste werkt het als je ook je onderste draagarm losmaakt.

Let op: wel per kant werken, losmaken - ophogen - vastschroeven, daarna pas de andere kant.

Succes,

sander

(ps. je zult ook wel een klem nodig hebben om je schroefveer in te drukken)

Ik wil de voorkant van mijn cherokee verhogen met van die kunststof schijven (de achterkant heb ik al verhoogd).

Deze schijven moeten aan de bovenkant van de veren komen.

Wat is de makkelijkste manier om ze erop te zetten?

Wat moet ik allemaal demonteren om bij de bovenkant van de veren te kunnen komen?

Alvast bedankt.

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben er vandaag ook maar eens mee bezig geweest en ja hij staat nu 1 inch hoger.

Kwa werk viel het me enorm mee, krik eronder, wiel eraf, reactiestangetjes loshalen(dop15), boutje onder aan de schroefveer losmaken (dop13), 2 boutjes onderaan de schokbreker loshalen (dop13 2x), de schokbreker ff iets omhoog duwen met de hand de as met de andere hand naar beneden duwen en de schroefveer kan er zo tussenuit (tussen het plaatje waar je reactiestangetje aan vast zit en de ophanging van je wiel altijd in de richting van de bumper trekken aan je schroefveer want daar is de meeste ruimte.

De rubberschijf met het staalplaatje van de staaf afschuiven waar je asaanslag in verwerkt zit, spacer plaatsen en alles weer in omgekeerde volgorde monteren, monteer je schroefveer wel weer exact zo terug als dat je verwijdert hebt.

Nu bussen onder de schokbrekers plaatsen middels langere bouten en klaar ben je, wiel erop en aandraaien die wielmoeren.

Nu staat de mijne dus 1 inch omhoog maar ik ga nu op zoek naar 4 stukken aluminium van 25 mm dik, 110 x 110 mm om nieuwe te gaan maken van 2 inch.

Dus mocht iemand materiaal hebben liggen let me now, ik zal van de spacers die ik dan maak foto's maken en de maten erbij vermelden zodat jullie ze ook na kunnen maken met een decoupeerzaag, een goede gatenzaag en een boormachine, een handtap, haffel m6 boutjes en wat druppels loctite.

Is straks in zijn geheel toch nog net een stuk mooier.

dsc043315gz.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja hoor zoals het met een echte Jeeper gaat, vanmiddag weer eens lekker bezig geweest.

Via via aan een heel mooi stuk kunstof gekomen en bij mij ging er maar een ding door me heen AAN DE GANG.........

Uurtje ofzo in de schuur gehangen om nieuwe spacers te maken van 2 1/2 inch maar deze vond ik toen ze eenmaal klaar waren wel ergggggg hoog dus maar weer aan de slag gegaan en een setje gemaakt van 2 inch.

Na het eten zou ik op de bank moeten gaan hangen maar daar had ik geen enkele zin want de zon scheen hier nog volop en ja die spacers lagen nog op de kast en die riepen me.

Dus lekker naar buiten en aan de gang, nou het begint echt een peulenschilletje te worden want binnen 1 uur beide spacers vervangen ohmy.gifohmy.gif

Helaas heb ik er nog geen foto's van gemaakt maar die komen morgen wel, wel even een stukje gereden en mhhhh het rijdt weer net wat anders als met die 1 inch verhoging, eerste wat in me opkomt om het te verwoorden "zweefteverig gevoel" maar daar ben je denk ik zo aan gewent.

Nu maar eens gaan kijken naar een mooie oplossing voor de achterkant want hij staat nu achter net een tikje te laag dus daar wil ik 1 1/2 of 2 inch omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff een update,

De verhogingsset voor de achterkant komt als het goed is morgen aan, lekker thuis w8ten op de postbode.

Het is een 2 inch set van trailmaster met verlagingsbeugels voor de stabilisatiestang.

inmiddel heb ik een tekening gemaakt van de spacers voor de vooras, oke oke ik ben geen echte tekenaar maar ik denk dat het plaatje wel duidenlijk is, mocht er onder ons een echte tekenaar zitten die het wel op een mooie manier op de pc kan projecteren maak hem dan plz na en zet hem hier op het forum want het kan niet duidenlijk genoeg zijn voor iedereen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust...............

spacersjeepxj1or.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JeePieRo,

Die buitenmaat van 105 mm , zou dat ook 102 mm kunnen zijn of komen we dan in de problemen met montage ???

Heb hier namelijk 1mtr kunststof staan van 102 mm, daar zouden een paar mooie schijfjes uit gedraaid kunnen worden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JeePieRo,

Die buitenmaat van 105 mm , zou dat ook 102 mm kunnen zijn of komen we dan in de problemen met montage ???

Heb hier namelijk 1mtr kunststof staan van 102 mm, daar zouden een paar mooie schijfjes uit gedraaid kunnen worden .

Volgens mij heb je die ruimte wel om die 3 millimeter weg te laten, ik denk niet dat dat een probleem zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...