Spring naar bijdragen

Ophangbeugels benzinetank.


H.Groen
 Share

Recommended Posts

Hallo jeepers,

Ik weet niet of dit onderwerp al eerder is besproken of gemeld, maar ik wil toch voor alle zekerheid mijn ervaring met jullie delen. Dit om te voorkomen dat er ernstige ongelukken zouden kunnen gebeuren. Van de week zag van een afstandje een stuk langwerpig roestig ijzer onder mijn jeep, een Cherokee 4ltr uit 1997, hangen. Nader onderzoek wees uit, dat dit een volledig doorgeroeste ophangbeugel was van mijn kunsstof benzine tank. De tank hing nog maar aan een beugel. Thuis gekomen de andere beugel ook geinspecteerd en deze bleek bijna door te zijn. Eigenlijk niet eens verwonderlijk. Stalen beugels van 3 mm. dikte, een stukje rubber er omheen, dus vocht, vuil alles blijft er tussen zitten.

vr.gr. Henk Groen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze manier van ophangen is bij veel merken gebruikelijk. Maar het is wel zaak dat de strippen bij een onderhoudsbeurt gecontroleerd en indien nodig vervangen worden!

Als je auto dus bij een garagebedrijf regelmatig z'n beurten krijgt, kun je die er zeker eens op aanspreken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jeepers,

Ik weet niet of dit onderwerp al eerder is besproken of gemeld, maar ik wil toch voor alle zekerheid mijn ervaring met jullie delen. Dit om te voorkomen dat er ernstige ongelukken zouden kunnen gebeuren. Van de week zag van een afstandje een stuk langwerpig roestig ijzer onder mijn jeep, een Cherokee 4ltr uit 1997, hangen. Nader onderzoek wees uit, dat dit een volledig doorgeroeste ophangbeugel was van mijn kunsstof benzine tank. De tank hing nog maar aan een beugel. Thuis gekomen de andere beugel ook geinspecteerd en deze bleek bijna door te zijn. Eigenlijk niet eens verwonderlijk. Stalen beugels van 3 mm. dikte, een stukje rubber er omheen, dus vocht, vuil alles blijft er tussen zitten.

vr.gr. Henk Groen.

Hallo Jeepers,

Even een wat late reactie. De dealer vertelde mij dat deze ophangbeugels in Nederland niet op voorraad waren en besteld moeten worden in Amerika. Gelukkig heb ik een maatje die werktuigkundige is en deze heeft de beugels voor mij precies nagemaakt. Ik kreeg ook de indruk dat zij hier nog geen ervaring mee hadden, vandaar mijn melding.

vr.gr. Henk Groen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...