Spring naar bijdragen

ontsteeking


Recommended Posts

sad.gif hallo mede jeepers ze hebben van mijn cj7 de originele regelkast uit het dashbord geknipt

ik heb de auto heelemaal gestript en weer op gebouwt maar heb een paar draaden over onder de motor kap

een paarse die heeft volgens mij bij de ontsteeking gezeten en nog een groene en een rode maar weet niet meer waar

ik dacht voor schakel weer stand

wie weet hoe je dat aan moet sluiten zonder de originele regelkast

heb de regelkast nog wel in linker spatscherm zitten met originele stekkers

maar die paarse draad zat ook ergens met een weerstand of zo iet wand ik had het opgeschreven op een plakbandje aan de draad maar ja olie vreed alles op na 8 maanden niet meer te lezen

groeten erwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sad.gif hallo mede jeepers ze hebben van mijn cj7 de originele regelkast uit het dashbord geknipt

ik heb de auto heelemaal gestript en weer op gebouwt maar heb een paar draaden over onder de motor kap

een paarse die heeft volgens mij bij de ontsteeking gezeten en nog een groene en een rode maar weet niet meer waar

ik dacht voor schakel weer stand

wie weet hoe je dat aan moet sluiten zonder de originele regelkast

heb de regelkast nog wel in linker spatscherm zitten met originele stekkers

maar die paarse draad zat ook ergens met een weerstand of zo iet wand ik had het opgeschreven op een plakbandje aan de draad maar ja olie vreed alles op na 8 maanden niet meer te lezen

groeten erwin

Check dit onstekings schema maar eens.....

De weerstand is dat zigzag dingetje boven in het midden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, ik heb zo'n ECM kast niet in mij CJ7.

Mijn V8 had nog van die fijne puntjes .......zelf dus de electr.onsteking geplaatst.

Wat dote die ECM kast precies?

Walter

Klopt.... zit er pas vanaf '81 in ofzo wink.gif

Die ECM stuurt de stappenmotor van de carburateur ( geregelde carburateur dus eigenlijk) en de stationair snelloop. Ook kan hij de ontsteking enige graden verstellen.

Dit alles uit naam van het milieu mad.gif . Het resultaat is een kleine 15PK minder en een motor die stationair niet trekt en boven de 3000 toeren niet fijn meer loopt.

Vandaar dat hij vaak "by-passed" wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...