Spring naar bijdragen

Aanschaf Cherokee LTD '90


Harold
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij een serieus antwoord geven op de vraag of het verstandig is om een Cherokee LTD '90 aan te schaffen voor woon-werk verkeer en 2 x per jaar vakantie.

Veel monteurs raden mij af om een Jeep aan te schaffen omdat deze nogal hoog in reparatie en onderhoud liggen.

Zelf ben ik niet technisch en dus afhankelijk van een monteur. Helaas ben ik niet genoeg kapitaal krachtig om een dealer te betalen en moet dus op zoek naar een Jeep monteur die werkt "na de tijd".

Wie kan mij adviseren hieromtrent en wie weet voor mij een monteur in Zuid-Limburg die werkt "na de tijd".

Groet Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harold,

Ik heb enige tijd geleden een cherokee '89 gekocht voor woon-werk, vakantie en recreatief in de modder duiken. De monteurs die je geraadpleegd hebt, hebben gelijk. De reparatie- en onderhoudskosten zijn een beetje aan de hoge kant. Volgens mij komen deze kosten overeen met de reparatie- en onderhoudskosten van een middenklasse personenauto, maar dan maal 2, maar verder is het een heerlijke auto. Afgezien de aankoopprijs, heb ik ongeveer € 4500.- geinvesteerd om de auto in technische goede staat te krijgen. Toen ik de auto kocht, wist ik wel dat er hoge kosten aan zaten te komen, maar de kosten waren toch iets hoger dan verwacht. Daarnaast heeft een cherokee om de 10.000 km een onderhoudsbeurt nodig, dus bezint eer gij begint. Ik heb er geen spijt van, want ik beleef ontzettend veel plezier aan deze auto. Op dit moment wordt de auto overnieuw gespoten, want de blanke lak begint af te bladderen, maar dat schijnt een bekend probleem te zijn.

Groetjes,

Anja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harold,

In het begin ging ik naar een universele garage in mijn woonplaats, maar daar ben ik snel vertrokken, want de kosten liepen een beetje uit de hand. De monteur van deze garage vertelde mij, dat hij cherokees in onderhoud had, maar als de auto een probleem had, duurde het erg lang voordat het euvel gevonden en verholpen was. Na vrij lang zoeken heb ik in de plaats waar ik werk een garage gevonden, waar bij voorkeur alleem maar amerikaanse auto's onderhouden en gerepareerd worden. Deze garage is dan ook relatief goedkoop. Ik denk dat er ook "na de tijd" gewerkt wordt, want ik heb nog nooit een nota gekregen.

Ik ga nooit naar merkdealer. Op de eerste plaats is de merkdealer flink aan de prijs en de keren dat ik er geweest ben om onderdelen te kopen, voelde ik mij niet echt serieus genomen. Volgens mij houdt de merkdealer niet zo van klanten met bejaarde jeeps.

Bij mijn garage kost regulier onderhoud, dus zonder reparaties, ongeveer € 115,-

Op dit moment staat de cherokee bij de autospuiter, want de blanke lak begon los te laten, dus hij zag er niet meer uit en hij krijgt een ander kleurtje. Ik ben hem nu al een week kwijt en ik mis hem ontzettend sad.gif .

Groetjes,

Anja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anja.

Je geeft me weer een beetje moed want ik ben een beetje verliefd op de auto geworden. Als ik op internet kijk naar vergelijkend materiaal/andere merken dan kom ik altijd duurder uit.

Helemaal zeker ben ik nog niet. Ik ga maar eens rondvragen bij monteurs in de buurt.

Heb je trouwens enig idee wat het verbruik is in de stad en op de snelweg ?

Wegenbelasting ? Verzekering ?

Ik heb nog een paar dagen de bedenktijd voordat ik hem aanschaf.

Alvast mijn dank voor je reactie !

Groetjes Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij houdt de merkdealer niet zo van klanten met bejaarde jeeps.

Hmm, ik kreeg het gevoel dat de dealer best van Jeeps houdt maar niet van particuliere klanten. Dat ze liever die lease-bakken onderhouden...dan kunnen ze schrijven wat ze willen.

wink.gif

Je geeft me weer een beetje moed want ik ben een beetje verliefd op de auto geworden

..heel gevaarlijk. tongue.gif

Misschien is het wel zo makkelijk om een cherokee-info topic te openen als jullie wat meer info krijgen over garages en kosten etc. voor eventuele andere gebruikers/lezers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf sinds een jaar een cherokee uit 1988 en werd van te voren ook door iedereen gewaarschuwd voor de hoge kosten van onderdelen enzo - en het is me 200% meegevallen. Met een beetje zoeken zijn onderdelen voor weinig geld te krijgen (bijvoorbeeld op marktplaats.nl) en anders zijn er genoeg second-source onderdelen van bijvoorbeeld Crown te krijgen. Zowieso gaat er weinig kapot, alles is oerdegelijk. Wel doe ik alle onderhoud van mijn jeep zelf (de dealer durft er niet meer in de buurt te komen.. biggrin.gif )

Veel informatie is te vinden in de amerikaanse fora van jeepsunlimited en naxja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en werd van te voren ook door iedereen gewaarschuwd voor de hoge kosten van onderdelen enzo - en het is me 200% meegevallen
Ja. mij ook. De onderdelen zijn duurder dan bij een Fiat maar dat heb ik er wel voor over. het is niet zo dat er veel méér stuk kan. Hoewel...een cherokee heeft natuurlijk wel wat meer 'snufjes' aan boord... wink.gif
Veel informatie is te vinden in de amerikaanse fora van jeepsunlimited en naxja

En nog een paar linkjes in het "ff serieus" forum....die kunnen we er wel bij zetten trouwens..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de tijd hebt kan ik maar een goed advies geven: kkop een haybes of clinton manual, en ga zelf aan de slag: olie verversen zijn maar 2 bouten hoor tongue.gifcool.gifunsure.gif

ik kon er ook niets van, en die manual heeft mij door het plaatsen van een nieuw koppeling gelootst..... op mijn oprit.

kost van een onderhouds beurt: 20euro aan olie en olie filter....luchtfilter vervang ik niet meer cool.gif (zie projecten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dan ook een nette YJ voor ? 2000,- vindt doe ik met je mee......

Nee zonder gekheid, ? 2000,- voor een nette cherokee (en nette is bij mij dus technisch 100% in orde en van de buitenkant netjes voor z'n leeftijd) lijkt mij niet veel.......

Ik zelf zit wat rond te neuzen naar YJ's van die leeftijd en als ik een nette tegenkom dan ligt de prijs vaak rond de ? 4000 tot ? 6000.

Nou heb ik totaal geen idee of de cherokees in dezelfde prijsklasse vallen maar dat lijkt me toch niet al te gek veel verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...