Spring naar bijdragen

zondag 14 maart utrecht


willem
 Share

Recommended Posts

een nieuw terrein ontdekt in de omgeving van utrecht

een geweldig groot bouwterrein, niet en/of gedeeltelijk afgezet

er word volgens een werknemer wel eens gereden met motoren en auto´s

het ziet er erg heftig uit

een terrein vol grond en zandhopen en gaten ,harde en zachte grond ,echt heel ruw terrein

enkele zeer grote bergen en kuilen (rien)

er word daar volgens een sjofelchaffeur vaak gecrost(dat ziet hij s´maandags tenminste)

en zoals ik kan zien door auto´s en motoren

het is vrij afgelegen en het eerste stuk is niet afgezet

een tweede groter stuk is slecht afgezet maar daar word ook gewoon gereden.er staan ook behoorlijke bandensporen

lieren ,hi.jacks en rijplaten zijn geen overbodige luxe denk ik

het is een bouwterrein en dus geen natuurschoon smile.gif

groeten willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Willem, het lijkt wel alsof de "go anywhere" mentaliteit van Jeep voor veel forumvrienden georganiseerd moet worden...

Die LaRo jongens waarmee jij crossed die zijn wat meer van "laat papa nou maar effe met de terreinwagen" en zoeken zelf gewoon een plek..

Ik denk dat er gewoon veeeeel jeeps moeten komen op de plekken die Willem noemt en dan zul je zien dat iedereen lol beleeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reed vandaag over een zandweggetje. Half jaar geleden nog gevlakt in verband met de E.L.E. rallye.

Is vandeweek "de recreatieve" langsgeweest met hun georganiseerde brabant-rit met 100 poetskoetsen achter elkaar.

Weg is totaal kapot gereden. Lijkt wel of het halve leger er overheen is geweest. Moest zowaar 4x4 inschakelen.

Eind van het liedje zal wel weer zijn dat ook hier binnenkort een verbodsbord zal komen staan... Waar wij (de lokale jeepers, die eens per week gebruik maken van dat pad) weer de dupe van zijn..

Bedankt, recreatieve... mad.gif

Kost nog een hoop geld om mee te mogen rijden ook..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaa toppie zo een berg jeeps bij elkaar

maar ik ga liever wat rond modderren biggrin.gif

en jos we rijden niets stuk

de opmerking over natuurschoon stukrijden was overdreven

meestal rijden we op onvoorbereide bouwterreinen ook daar houden we weer rekening met de al aangebrachte infrastruktuur,zo ook weer in utrecht

het is de bedoeling bij ons om te kijken hoe ver je kan en durft te gaan met je 4x4 en elkaar tips te geven en niet om te kijken welke het meest glimt en welke motor het meeste herrie maakt

altijd zijn er koeken en is er koffie en veel gezelligheid(zelf ook meebrengen)

het kost niets en er word altijd veel gelachen

over de opkomst is vaak niet veel te zeggen,zo zijn er 20 en zo zijn er 5

er word ook een prikkersdag georganiseerd door de laro boys,dat zie ik de jeepers nog niet doen

willem die zondag weer een hoop modder meeneemt uit utrecht(onder zijn auto wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga jij toch met de laro's rijden. Ik ga met Jeepers rijden. Tenslotte heb ik toch een Jeep, hè??

Als er iets met Jeepers geregeld wordt zien we je ook niet omdat het te ver is.

Dus..........

De "go anywhere" mentaliteit is er wel alleen bepalen andere niet hoe ik dat op vat.

Laat mij maar lekker een met forummers op pad gaan.

Het is wel makkelijk om over iets te oordelen waren diegene die commentaar hebben nooit bij zijn geweest.

Suc6 en veel plezier met je laro vrinden. bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem, geloof meteen dat je daar niemand in de weg zit hoor.. als het wat dichterbij was reed ik wel mee.

Jeeps, laro's, suzuki's... wat maakt het uit.. je bent toch met dezelfde hobby bezig? vind het altijd wel leuk om te zien hoe andere fabrikanten iets opgelost hebben.

Ook die off-road dagen van de ANVT, jeepclub of welke dan ook vind ik prima.. lekker baggeren en kijken wat je kunt. Heb ik ook wel geld voor over; het moet tenslotte ook georganiseerd worden.

Waar je mij niet snel zal zien is zo'n tocht als van de recreatieve.. met 100 poetskoetsen achter elkaar, "Off-Road" is meestal beperkt tot een wiel in de berm en je moet er nog flink voor betalen ook, terwijl je alleen maar over de openbare weg rijdt.

Een openbare weg (zandweg) die niet berekend is op een colonne terreinvoertuigen, die er voor zorgen dat een weg die een aantal jaren mee moet kunnen in een weekend kapot gereden is. DAT is wat terreinrijden een slechte naam bezorgt.. niet een paar jeeps/terreinwagens op een bouwterrein.

Of ik die jeepclub rit daar onder moet scharen weet ik niet; lijkt mij dat het qua vergunningen en afspraken enzo prima geregeld is, en dat de organisatie zijn verantwoordelijkheid neemt als er wegen kapot gereden worden.

Wat ik wel tekenend vond: vorig jaar is na die rit van de recreatieve een boom over de weg geplaatst, zodat er geen auto's meer door kunnen. Dit jaar is dus de hele colonne om die boom heen gereden. Nog een pad erbij. Binnenkort zal er dus wel weer een zandwal liggen zodat niemand er door kan; ook de lokale bevolking (waar ik bij hoor; ik gebruik het pad - ook - om gewoon van a naar b te gaan. Het is voor mij de kortste weg naar de Landsart smile.gif )

Ik rijdt niet mee omdat ik niet graag lange afstanden rijdt in mijn jeep; voor de rest had mij het GPS rijden enzo wel leuk geweest. Misschien later, als ik mijn tweede cherokee heb smile.gif

Mijn hobby is terreinrijden, en dat doe ik met een jeep. Niet andersom! Het aanwezig zijn van jeeps is geen garantie op een leuk uitje. Anders ging ik ook wel met de Dutch Jeep List mee wink.gif

p.s. kijk wel uit op bouwterreinen.. kwam ooit eens op een stuk wat net opgespoten was.. Mooi vlak.. Een keer op de rem en ik stond er tot mijn bodemplaat in biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

twee zielen een gedachte jos

ik kon het niet beter zeggen

daarom rijd ik ook niet helemaal naar sint juttemis om ff terrein te rijden georganiseerd of niet

dat merken gedoe vind ik al helemaal niets een 4x4 is een 4x4

de veluwe is bij mij op de hoek maar zandweggetjes rijden wil ik niet

ennuu dat plots tot over je assen in het zand zitten heb ik al meegemaakt sad.gif

willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ADMIN MODE]

Weer een fijn postje Jos, goed verwoord weer. smile.gif

Helaas denk ik dat je dat niet had geschreven als iedereen elkaars mening respecteerd omtrent 'De Hobby'.

Misschien wat vroeg, maar laat ik nou een zesde zintuig hebben om beginnende scheve discussies aan te voelen.

[/ADMIN MODE]

Veel plezier iedereen. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na vandaag deze discussie eens gevolgd te hebben ben ik van mening dat Utah inderdaad gelijk heeft omtrent het "gezeur"over georganiseerde evenementen. Het is hier in Nederland nu eenmaal zo dat je eigenlijk alleen maar georganiseerd een leuk evenement kan hebben/houden. Dit komt mede doordat een ieder in zijn eigen woonomgeving maar aan het zoeken is naar terreinen waar je eens lekker kunt rijden, nu weet ik ook wel dat lokale overheden,waterschappen en dergelijke overal verbodsborden neer zetten en het daar door steeds moeilijker wordt om ergens te rijden en dat dan een bouwterrein heel interresant oogt. Maar er zijn nog steeds mensen/verenigingen die de moeite tijd nemen om iets te orgsniseren en dan kun je wel vinden dat je met "100 poetskoetsen"achter elkaar rijd maar ook dat is een vorm van recreatie, en ook in veldhoven kun je bijvoorbeeld met 100 modderhappers achter elkaar gaan staan.

Een ander punt vind ik de kosten...inderdaad de georganiseerde evenementen zijn niet goedkoop maar ook dat heeft te maken met de opkomst en huur van terreinen. Dus als een ieder maar op bouwterreinen en dergelijke blijft rijden ipv een georganiseerd evenement te bezoeken zullen die prijzen ook nooit zakken. Dus eigenlijk zijn we zelf debet aan de hoge prijzen (daarbij wel opgemerkt dat de prijzen van Jeepclub Nederland zeer schappelijk zijn).

Ik vind het dan ook raar dat jij Willem deze topic hebt geopend dit omdat je op de Dutch Jeep Mailinglist wel zegt dat je naar de toerrit van de Jeepclub gaat samen met Niek en zelfs mensen, die toch verder moeten rijden dan jij, ook tracht over te halen daar wel heen te komen, terwijl je nu dus zelf niet gaat.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Zahara dat we in mijn ogen ook inderdaad allemaal met dezelfde hobby bezig zijn en zolang alle "groene codes"maar gerespecteerd worden vind ik het allemaal best maar zeur dan niet over kosten,poetskoetsen en dergelijke en gun een ieder zijn eigen plezier in de manier waar op hij of zij dat wil beleven.

Greetz T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een toestand zeg

quote/Ik vind het dan ook raar dat jij Willem deze topic hebt geopend dit omdat je op de Dutch Jeep Mailinglist wel zegt dat je naar de toerrit van de Jeepclub gaat samen met Niek en zelfs mensen, die toch verder moeten rijden dan jij, ook tracht over te halen daar wel heen te komen, terwijl je nu dus zelf niet gaat quote/

hahaha,dat zou een mooie grap wezen ja ,ik weet van niets hoor,dat ben ik niet,ik ben wel aan de beurt zeg

als ik met mijn 24 jaar oude autootje niet zo veel kilometers wil maken en niet in een rijtje achterelkaar wil rijden

omdat ik hem nog aan het opknappen ben en nog niet weet of ik voor grote kosten kom te staan en dus liever gratis rijd word me dat kwalijk genomen

Ach ja, moe wordt je ervan...

Eergister zijn er vier explosies geweest met meer dan 200 doden tot gevolg.

In Spanje welteverstaan, dat is vakantiebestemming nr. 2 voor de

Nederlander. Komt we erg dicht bij dus.

En wat doen wij? Wij zeiken elkaar lekker af omdat er een ander tekentje op

de voorkant van een auto staat. Of omdat de een naar de Veluwe, de ander

naar Utrecht gaat.

Lekker belangrijk dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een opmerking en dan is dit onderwerp voor mij afgesloten..

Mijn punt met de opmerking over 'de recreatieve' (ter verduidelijking: zo heet die toko, voor de url ga je maar googlen..) is dat het georganiseerd rijden niet betekend dat je geen overlast veroorzaakt. Integendeel. Wat ik zelf gisteren zag, en ik bijvoorbeeld ook al eens in een belgisch forum las, is dat deze massale ritten juist erg veel kapot rijden. Veel meer dan een handjevol hobbyisten op een bouwterrein. Of de rit van morgen ook zo zal zijn: geen idee, ik ga er van uit van niet, en dat alles keurig verloopt.

Voor de rest vind ik je opmerking dat je alleen georganiseerd een leuke dag kunt hebben, alsook een aantal andere onderdelen van je betoog, eigenlijk gewoon onzin en ik ga er dan ook niet verder op in.

Ieder zijn hobby en laten we het daar maar bij houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjongejongejonge, waar kunnen jullie je niet allemaal druk om maken.

Het gaat hier om het terreinrijden en niet om met welke auto, maar met welke personen en wat je er voor over hebt. De een heeft veel te besteden en de ander weinig. De een heeft iets met landrovers, de ander iets met toyota's (ik zou zelf ook een LC 70 willen) en de ander weer iets met susies.

Ik denk dat je met iedere wagen plezier hebt en er van alles mee probeert.

Ik zou ook wel met een aantal mensen hier in de buurt wat bouwterreinen af willen rijden maar die heb ik nog niet gezocht. (geen tijd)

Dus jongens geef elkaar weer een handje thumbsup.gif en laat iedereen in zijn waarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...