Spring naar bijdragen

4 chromé velgen met banden


jan82
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen

In België mag het loopvlak van de banden niet buiten de carrosserie van de auto komen. Vandaar dat mijn Chromé velgen met banden hier te koop staan. Ze staken ongeveer 5cm uit de carrosserie. Dit niet omdat de bandenmaat te groot is, maar wel omdat de schroefgaten veel dieper in de velg staan dan bij de standaard velgen. Een oplossing was om spatbordverbreders te plaatsen zodat de banden niet meer uitstaken, maar dat zie ik niet zitten.

Is deze wetgeving hetzelfde in Nederland? Indien dat niet zo is, kan ik misschien mijn velgen met banden ruilen met een Nederlandse mede-jeeper die ze wel kan gebruiken? Of met iemand die spatbordverbreders heeft?

Natuurlijk zouden de velgen dan wel de juiste maat moeten hebben voor een XJ en er iets beter uitzien dan de lelijke verroeste velgen die ik er tijdelijk onder heb gezet... (schande voor m'n jeep...)

Groeten!

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal staat het ergens in de velg gegraveerd... bij verchroomde velgen vaak aan de achterzijde.

Een waarde als "10J" of iets dergelijks is nuttig om hier te vermelden, evenals de ET waarde....

Niks te vinden op die velgen, niet buitenkant en niet binnenkant. Kan ik dat meten op een of andere manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...