Spring naar bijdragen

remmen verbeteren?


crosserke
 Share

Recommended Posts

Vandaag bij mij vooraan nieuwe blokken erop gezet van het merk Brembo, tja die zijn dus ook leverbaar voor een XJ en heb er intussen alweer bijna 100 km mee gereden en ja die dingen remmen echt wel fijner als die Lucas blokken, de prijs is wel ietsjes hoger ongeveer 80 euro maar gewoon op de hoek van de straat te bestellen bij de automaterialenzaak en dat in ons kleine Vught.

Alleen hoop ik nu dat ze wel wat langer mee gaan want de vorige set Lucas blokken hebben de 11 maanden niet gehaald ohmy.gif en niet zo gek lang geleden achter ook de zaak vervangen met Crown schoenen maar da's ook bras want vandaag me mudbanden eraf gehaald dus tevens de achterremmen eens nagekeken en tot mijn verbazing ook alweer een heel aan het einde van hun latijn.

Dus daar ga ik ook maar eens een alternatief voor zoeken.

Ik moet je wel eerlijk vertellen dat de mijne heeeeeeel veeeeeeel terrein ziet en blijkbaar slijten de blokken daar sneller van.

Maar het rempedaal staat nu weer lekker op zijn plaats, en voelt echt lekker stevig aan als ik rem.

Je voelt hem nu echt grijpen, ik ben alleen benieuwd hoe lang het duurt.

Tja, Brembo, daar noem je ook 'n merk

Hofleverancier voor Ducati cool.gif

Maar ook voor Ferrari, Porsche, Lamborghini

http://www.brembo.com/ENG

En dat je remmen in 't terrein sneller slijten is logisch. Er komt veel meer rotzooi tussen je schijven en blokken, waardoor er snellere slijtage optreedt.

Niet voor niets gaat in motorland de vuistregel rond "1 uur crossen = 2 uur sleutelen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Brembo, daar noem je ook 'n merk

Hofleverancier voor Ducati cool.gif

Maar ook voor Ferrari, Porsche, Lamborghini

http://www.brembo.com/ENG

En dat je remmen in 't terrein sneller slijten is logisch. Er komt veel meer rotzooi tussen je schijven en blokken, waardoor er snellere slijtage optreedt.

Niet voor niets gaat in motorland de vuistregel rond "1 uur crossen = 2 uur sleutelen".

Slijtage geef ik niet zoveel om, maar de remkracht wil ik verbeteren, ik rij maar 2000km per jaar met de jeep, maar meestal met een aanhanger en dan moet de jeep toch wel goed kunnen remmen.

Ik zoek hiervoor een oplossing, mss blokken en schijven door een ander "beter" merk vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slijtage geef ik niet zoveel om, maar de remkracht wil ik verbeteren, ik rij maar 2000km per jaar met de jeep, maar meestal met een aanhanger en dan moet de jeep toch wel goed kunnen remmen.

Ik zoek hiervoor een oplossing, mss blokken en schijven door een ander "beter" merk vervangen.

In de motorwereld is het wel gebruikelijk om betere remkracht te verkrijgen door zachtere blokken te monteren.

Let wel: dat hoeven niet per sé dure merkblokken te zijn.

Verder kan je in de motorwereld ook je remleidingen (laten) vervangen door stalen remleidingen. Dan bouw je meer druk op omdat je flexibele leidingen altijd wat uitzetten tijdens het remmen. Of dat met 'n auto ook kan, weet ik niet.

Sowieso is het niet onverstandig je remleidingen na te lopen. Voor motoren wordt gezegd dat de (kunststof) rem- en benzineleidingen om de 4 jaar vervangen moeten worden. Door veroudering en de invloed van de remvloesitof worden je leidingen poreus en verliezen hun stijfheid, waardoor je druk verliest met remmen. Geen hond die dat doet - behalve diegenen die stalen remleidingen monteren. En hoe is de staat van je remvloeistof? Is/wordt die geregeld vervangen? Remmen ontlucht?

etc. etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb stalen remleidingen.....alleen nog steeds niet gemonteerd.

is bdw een goed punt wat je aanhaald DUC

Vergelijk het met een tuinslang waar ALTIJD waterdruk op staat die zie je in de loop van tijd ook groeien, dan wel die goedkope uitvoering he wink.gif niet van die gewapende want als je die in een goede uitvoering hebt groeit ie niet zomaar.

Maar ik heb de brembo blokken dus gewoon zo in de originele remtang kunnen monteren, alleen gvd wat is dat toch een ellende om die remcups op de vooras terug te krijgen als je er alleen voor staat met een oude remblok als afsteunplaat en twee hele grote tangen om het zaakje in elkaar terug te persen.

En wat betrefd die RVS leidingen ik zou ze graag willen maar waren ze maar niet zo prijzig dan hadden ze er al lang onder gezeten.

En de remkracht is nu echt lekker, sta je stil voor het verkeerslicht en laat je de rem los dan loopt de auto mooi aan en trap je dan rustig aan op de rem zie je de neus van de auto mooi omlaag gaan, het lijken wel ANKERS op me vooras.

Maar hoe het is met nat weer weet ik nog niet, ik hoop maar dat ze dan niet TE HARD remmen anders heb ik ook weer een probleem.

info vanaf de brembo site voor de wrangler 4.0,

Search results: DISCS

Model Year F R Part number Ø TH Min TH Notes

JEEP Wrangler 2.5 - 4.0 90-> * 09.7421.80 280 24,5 22,7

JEEP Wrangler 2.5 - 4.0 - 4.2 87-89 * 09.5649.10 280 22,5 20,7

JEEP-USA application Wrangler 87-89 * 09.5649.10 280 22,5 20,7

JEEP-USA application Wrangler 90-97 * 09.7421.80 280 24,5 22,7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...