Vulture Geplaatst February 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2006 In mijn YJ '87 is een AGR Saginnaw P-Series stuurbekrachtigings pomp ingezet ter vervanging van mijn oude versleten orginenele pomp. In Amerika worden veel CJ en YJ voorzien van deze pomp. Hij is helemaal hetzelfde als de orginele, alleen wat meer flow en druk. Zie AGR website. Nu heb ik het probleem dat bij stationaire toeren de stuurbekrachtiging niet werkt. Als ik iets gas geef werkt de bekrachtiging wel. Ook wordt de olie warmer dan eerst (met de orginele pomp). Volgens AGR zou het kunnen betekenen dat de pomp stuk is. Maar hij is net nieuw dus. Heeft iemand ervaring met deze symtonen en kan bevestigen dat het de pomp is? Andere ideeën over wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt, V. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2006 Klinkt mij ook als de pomp..... een drukregelaar/afsluitklep die niet goed werkt ofzo. Dat zou ook de hogere temperatuur verklaren: de pomp drukt de olie met hoge druk weg, maar de olie kan niet weg of wordt direct terug het reservoir in gedrukt. Daar wordt het wel warm van, ja.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2006 Heb me al eens verdiept in deze materie. Over het algemeen heb je bij pompen die meer druk geven ook een kleinere poelie nodig. Extra druk zal toch ergens opgewekt moeten worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willy auwerx Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Heb me al eens verdiept in deze materie.Over het algemeen heb je bij pompen die meer druk geven ook een kleinere poelie nodig. Extra druk zal toch ergens opgewekt moeten worden. conclusie , in amerika word meer gas gegeven . (grapje ) nauwere doorgang geeft wel meer temperatuur . + iets nieuw kan ook gebreken vertonen ,zeker als het niet origineel is . omruilen die handel en vervangen door een goede occasie . spijtig van het werk , maar volgens mij gaat u er problemen blijven mee hebben , er gaat meestal veel studie vooraf aan een origineel ,om nog maar te zwijgen van de tests . groetjes .... willy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 zou het niet iets te maken kunnen hebben met de hydraulische lier die vanaf de stuurbekrachtigingspomp werkt? dat een van de kleppen raar doet oid?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willy auwerx Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 zou het niet iets te maken kunnen hebben met de hydraulische lier die vanaf de stuurbekrachtigingspomp werkt? dat een van de kleppen raar doet oid?? op die kleppen staan volgens mij geen sensoren , op blokken wel ,maar ik kan mij natuurlijk vergissen . greatings from belgium ... willy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vulture Geplaatst February 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 De reactie van AGR: Thank you for your inquiry with AGR. From your description, it sounds like your pump is RPM sensitive. This condition occurs normally when a pump is overheated and the pump vanes inside score the pump surface allowing fluid to bypass the vanes internally at low rpm’s. When rpm’s are raised to a certain level, the pump vanes are able to produce more pressure than can bypass drawing fluid through the system. You can check the temperature of the fluid by sticking a thermometer into the fluid flow in the reservoir. Normally the fluid temperature should be between 120 and 140 degrees F. If it gets up to 170 degrees, it will start to break down its viscosity and can cause the pump to damage itself. At what rpm’s does the pressure kick in? If it is over 1100 rpms, then I would say that the pump is damaged and needs to be replaced or rebuilt. Als ik tijd heb zal ik komende zaterdag eens proberen of het inderdaad boven de 1100 toeren plaatsvindt. En of de temperatuur boven de 75 graden komt (ong. 170 Fahrenheid). Ik had ook al gedacht aan een kleinere poelie maar dat lost het temperatuur probleem niet op. Ook weet ik niet of de pomp kapot is door de hoge temperatuur of dat de hoge temperatuur komt door de kapotte pomp. In het eerste geval zou het dus inderdaad aan kleppen oid kunnen liggen. Bedankt voor het meedenken. Meer tips zijn erg welkom. Groeten, V. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vulture Geplaatst February 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2006 Nog een antwoord van AGR n.a.v. jullie opmerkingen hierboven. Deze pomp moet dus zondermeer toepasbaar zijn. The pump will dump any excess pressure off on the pressure relief valve and back into the reservoir. If that pressure is to an extreme, it can and will cause the pump to potentially overheat. It should work just fine with your current steering as long as it is completely flushed out and fully bled of air. Ze zijn wel vlot met antwoorden, dat moet ik ze geven. B&S gaat één dezer dagen de stuurpomp vervangen door mijn origineel exemplaar. Als dan de stuurbekrachtiging weer goed is dan weten we 100% zeker dat het daar aan ligt. Kunnen we vervolgens AGR vragen een nieuwe onder garantie op te sturen. Zijn jullie weer op de hoogte. Groeten, V. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.