Spring naar bijdragen

cj7 chassis met wrangler opbouw en wijde assen


cudan
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Zijn er ervaringen bekend van ombouw van een cj 7 chassis uit 79 naar brede assen, met een cj 7 neus, wrangler body en 4.0 ho moter.

Graag verneem of hier ervaringen van zijn en de voor,nadelen en valkuilen bij zo'n ombouw.

Kan mij herinneren dat er wel eens 1 te koop gestan heeft?

gr dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dan,

Voor de assen is er geen aanpassing, die passen er zo op.

Voor de body zijn er 2 ophangsteunen anders, dit zijn de 3e gaten gezien vanaf de voorkant (onderzijde body)

Het makkelijkste is in de wranglerbody 2 gaten te boren en er 2 strips met tapgaten in te schuiven, zo hoef je aan het chassis niets te doen.

Hoop dat je het snapt, zo niet dan stuur maar een PM etje met je tel nr.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Jos,

Ik heb er onlangs 1 bekeken, cj 7 chassis met wrangler body, er zaten wide axels onder, volgens de verkoper waren daar voor de bevestigingspunten voor de schokbrekers aan de buitenzijde van het chassis gelast, zodat deze op de brede assen passen. Het chassis van een cj 7 is oneveer 10 cm smaller dan een wrangler chassis?

Ik weet dus niet hoede standaard bevestiging bij een cj 7 is.

Kan dit zomaar, hij is apk gekeurd, zlef lassen aan het chassis voor deze bevsitigspunten van de schokbrekers?

Hoe zit dat bij die van jou?

gr Dan

Hoi,

Ik heb een CJ-7 met wrangler opbouw. Momenteel ben ik bezig met ombouw van de 4.4 ltr. naar 4.0 ltr. High output. Mijn ervaringen zijn positief. Mbt. de motor moet ik nog wachten. Wat wil je precies weten? ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dan,

Ik begrijp nu dat je er wrangler assen onder wilt zetten ???

Dat is dan wel iets anders ja, de R&P van de vooras zit aan de bestuurderskant i.p.v. de bijrijderskant (zoals bij de CJ)

Ook zitten idd de schockbrekersteunen heel anders. Deze kan je bij een CJ chassis wel eraan schroeven en dus hoef je niet te lassen (originele zitten ook geschroefd).

Ik bel je nog wel ff.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

gaat het nou over de 'narrow track' naar 'wide track' overstap of heb je het behalve over switchen naar een Wrangler (YJ body) ook over switchen naar YJ assen.

Als ik het goed begrijp:

wide track CJ assen

YJ Wrangler body

hoi,

dat weet ik niet, verhaal is een cj chassis met brede yj assen en 4.0 ho, cj neus en yj body, maar zijn die assen dit te herkenen, er zijn dus nieuwe bevestigingspunten voor de schokbrekers gemaakt op het cj chassis.

gr dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je yj assen gaat gebruiken moet je ook de tussenbak van een yj hebben daar de aandrijfas naar voor bij een cj links gaat en bij een yj rechts en dan nog de disconect dus extra vacuum leidingen

andere velgen

kun je niet beter een yj kopen en alleen een cj neus eropzetten is minder werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een chassis van een YJ is 8cm breder dan dat van een CJ-7

Wranglerbody; 2x2 steunen aanpassen, de laatste en de derdelaatste.

Smalle of brede CJ assen maken geen verschil. (bij de YJ vooras zit het differentieel aan de bestuurderskant, dus de verkeerde kant)

Als je dus de 4.0 samen met de versnellingsbak en tussenbak (uit een YJ) gaat gebruiken, heb je ook YJ assen nodig.

Succes,

Geert (heeft liever een CJ met YJ chassis dan omgekeerd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja als je inderdaad alles om gaat bouwen kun je net zo goed alleen de YJ Wrangler tub op het CJ frame zetten (alhoewel het originele frame van een YJ sterker is dan van een CJ) en dan de CJ grille behouden.

Dat is wat ik met mijn CJ heb gedaan -> nieuwe YJ tub erop en hupsakee smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...