cudan Geplaatst February 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2006 Hallo, Zijn er ervaringen bekend van ombouw van een cj 7 chassis uit 79 naar brede assen, met een cj 7 neus, wrangler body en 4.0 ho moter. Graag verneem of hier ervaringen van zijn en de voor,nadelen en valkuilen bij zo'n ombouw. Kan mij herinneren dat er wel eens 1 te koop gestan heeft? gr dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Hoi, Ik heb een CJ-7 met wrangler opbouw. Momenteel ben ik bezig met ombouw van de 4.4 ltr. naar 4.0 ltr. High output. Mijn ervaringen zijn positief. Mbt. de motor moet ik nog wachten. Wat wil je precies weten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Hoi Dan, Voor de assen is er geen aanpassing, die passen er zo op. Voor de body zijn er 2 ophangsteunen anders, dit zijn de 3e gaten gezien vanaf de voorkant (onderzijde body) Het makkelijkste is in de wranglerbody 2 gaten te boren en er 2 strips met tapgaten in te schuiven, zo hoef je aan het chassis niets te doen. Hoop dat je het snapt, zo niet dan stuur maar een PM etje met je tel nr. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cudan Geplaatst February 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 hoi Jos, Ik heb er onlangs 1 bekeken, cj 7 chassis met wrangler body, er zaten wide axels onder, volgens de verkoper waren daar voor de bevestigingspunten voor de schokbrekers aan de buitenzijde van het chassis gelast, zodat deze op de brede assen passen. Het chassis van een cj 7 is oneveer 10 cm smaller dan een wrangler chassis? Ik weet dus niet hoede standaard bevestiging bij een cj 7 is. Kan dit zomaar, hij is apk gekeurd, zlef lassen aan het chassis voor deze bevsitigspunten van de schokbrekers? Hoe zit dat bij die van jou? gr Dan Hoi,Ik heb een CJ-7 met wrangler opbouw. Momenteel ben ik bezig met ombouw van de 4.4 ltr. naar 4.0 ltr. High output. Mijn ervaringen zijn positief. Mbt. de motor moet ik nog wachten. Wat wil je precies weten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Hoi Dan, Ik begrijp nu dat je er wrangler assen onder wilt zetten ??? Dat is dan wel iets anders ja, de R&P van de vooras zit aan de bestuurderskant i.p.v. de bijrijderskant (zoals bij de CJ) Ook zitten idd de schockbrekersteunen heel anders. Deze kan je bij een CJ chassis wel eraan schroeven en dus hoef je niet te lassen (originele zitten ook geschroefd). Ik bel je nog wel ff. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst February 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2006 Oeps, beetje late reactie. Sorry. Ik heb een CJ chassis met Wrangler opbouw. Aangezien het een CJ chassis is, heb ik ook CJ assen. Er zijn bij mij geen aanpassingen gedaan met ophanging en bevestiging e.d. Hopelijk helpt dit (een beetje) Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cudan Geplaatst February 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2006 hoi Jos, Dit is ook een cj chassis maar dan met zogenaamde brede ( wrangler? ) assen en daarvoor zijn aanpassingen gedaan, er zit ook een 4.0 ho in. Klopt het dat een cj chassis smaller is dan een wrangler, zou jij voor mij de breedte van je chassis willen doorgeven. gr dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 Hoi Dan, Ik zal het morgen opmeten. Ik vergeet het ieder keer.... excuus! Ik laat het je morgen weten. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst March 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2006 gaat het nou over de 'narrow track' naar 'wide track' overstap of heb je het behalve over switchen naar een Wrangler (YJ body) ook over switchen naar YJ assen. Als ik het goed begrijp: wide track CJ assen YJ Wrangler body correct? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cudan Geplaatst March 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2006 gaat het nou over de 'narrow track' naar 'wide track' overstap of heb je het behalve over switchen naar een Wrangler (YJ body) ook over switchen naar YJ assen. Als ik het goed begrijp: wide track CJ assen YJ Wrangler body hoi, dat weet ik niet, verhaal is een cj chassis met brede yj assen en 4.0 ho, cj neus en yj body, maar zijn die assen dit te herkenen, er zijn dus nieuwe bevestigingspunten voor de schokbrekers gemaakt op het cj chassis. gr dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst March 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2006 als je yj assen gaat gebruiken moet je ook de tussenbak van een yj hebben daar de aandrijfas naar voor bij een cj links gaat en bij een yj rechts en dan nog de disconect dus extra vacuum leidingen andere velgen kun je niet beter een yj kopen en alleen een cj neus eropzetten is minder werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2006 Een chassis van een YJ is 8cm breder dan dat van een CJ-7 Wranglerbody; 2x2 steunen aanpassen, de laatste en de derdelaatste. Smalle of brede CJ assen maken geen verschil. (bij de YJ vooras zit het differentieel aan de bestuurderskant, dus de verkeerde kant) Als je dus de 4.0 samen met de versnellingsbak en tussenbak (uit een YJ) gaat gebruiken, heb je ook YJ assen nodig. Succes, Geert (heeft liever een CJ met YJ chassis dan omgekeerd) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst March 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2006 Ohoh... weer vergeten te meten Sorry! Zal het zo snel mogelijk doen. Was vandaag niet echt lekker klus weer... vroor bijna vast aan de auto. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst March 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2006 ja als je inderdaad alles om gaat bouwen kun je net zo goed alleen de YJ Wrangler tub op het CJ frame zetten (alhoewel het originele frame van een YJ sterker is dan van een CJ) en dan de CJ grille behouden. Dat is wat ik met mijn CJ heb gedaan -> nieuwe YJ tub erop en hupsakee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.