Spring naar bijdragen

reviseren 6cyl 3.8ltr CJ5


Recommended Posts

unsure.gif Hallo, onlangs ben ik de trotse vader geworden van een CJ5 van 1975. Uit Noord-Holland naar Brabant gehaald. Over de snelweg van tankstation naar tankstation gereden in het zog van elke vrachtwagen die mij inhaalde. Harder wilde hij niet. Dan begon de boel te slingeren.

Aangezien ik totaal niet weet hoe de wagen motorisch is onderhouden, denk ik aan reviseren. Waar kan ik daarvoor terecht in de omgeving van Den Bosch en hoeveel zal dat ongeveer gaan kosten??

Woont er misschien in of rond Den Bosch een techneut/liefhebber die eens bij mijn wagen onder de motorkap zou willen kijken ( ik kan ook naar hem/haar rijden natuurlijk) om zijn/haar licht over de technische staat van deze wagen te laten schijnen??

Verder nog wel wat vraagjes :

De kilometerteller wil niet stilstaan tijdens het rijden (waggelt heen en weer) unsure.gif

Er zitten nog nummerplaten op zonder NL aan de linkerkant huh.gif

Na de snelwegrit was er motorolie tegen de binnenkant van de motorkap gewaaid/gespoten en nog wat andere plekken. ohmy.gif

Geef eens wat informatie waar ik iets mee kan doen.

Bedankt alvast, Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dirk,

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop!

Dan je vragen:

- De kosten voor een motorrevisie zijn hoog! Reken op enkele duizenden euro's! Eerst even de compressie en oliedruk laten meten, dan weet je de staat van de motor!

- Die nummerplaten, indie het de "amerikaanse maat" platen is, klopt het: daar zijn geen GAIK platen van! Het Nedelandse formaat moet echter zsm vervangen worden!

- Olie onder de kap kan verschillende oorzaken hebben.... weet je waar het uit komt?

- Het schommelen van de snelheidsmeter komt meestal door een probleem met de aandrijfkabel. Een te krappe bocht, knik, of gewoon slijtage kunnen dat veroorzaken. Loop de kabel eens langs, en kijk of hij netjes "vloeiend" verlegd is!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

unsure.gif Hallo, onlangs ben ik de trotse vader geworden van een CJ5 van 1975. Uit Noord-Holland naar Brabant gehaald. Over de snelweg van tankstation naar tankstation gereden in het zog van elke vrachtwagen die mij inhaalde. Harder wilde hij niet. Dan begon de boel te slingeren.

Aangezien ik totaal niet weet hoe de wagen motorisch is onderhouden, denk ik aan reviseren. Waar kan ik daarvoor terecht in de omgeving van Den Bosch en hoeveel zal dat ongeveer gaan kosten??

Woont er misschien in of rond Den Bosch een techneut/liefhebber die eens bij mijn wagen onder de motorkap zou willen kijken ( ik kan ook naar hem/haar rijden natuurlijk) om zijn/haar licht over de technische staat van deze wagen te laten schijnen??

Verder nog wel wat vraagjes :

De kilometerteller wil niet stilstaan tijdens het rijden (waggelt heen en weer) unsure.gif

Er zitten nog nummerplaten op zonder NL aan de linkerkant huh.gif

Na de snelwegrit was er motorolie tegen de binnenkant van de motorkap gewaaid/gespoten en nog wat andere plekken. ohmy.gif

Geef eens wat informatie waar ik iets mee kan doen.

Bedankt alvast, Dirk

welke heb je gekocht , een rode ?

fotos'

Ja, een rode. Moet ik nu schrikken? Is het er 1 die ik beter had kunnen laten staan??

Tja, het is niet de mooiste en hij is niet helemaal zuiver op de graat. Maar hij rijdt en ik vind het leuk om de boel een beetje op te knappen. Ik weet ook niet zeker of hij rood blijft.

Zag laatst 1tje met camouflage kleuren. Vond ik wel gaaf.

Hoi Dirk,

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop!

Dan je vragen:

- De kosten voor een motorrevisie zijn hoog! Reken op enkele duizenden euro's! Eerst even de compressie en oliedruk laten meten, dan weet je de staat van de motor!

- Die nummerplaten, indie het de "amerikaanse maat" platen is, klopt het: daar zijn geen GAIK platen van! Het Nedelandse formaat moet echter zsm vervangen worden!

- Olie onder de kap kan verschillende oorzaken hebben.... weet je waar het uit komt?

- Het schommelen van de snelheidsmeter komt meestal door een probleem met de aandrijfkabel. Een te krappe bocht, knik, of gewoon slijtage kunnen dat veroorzaken. Loop de kabel eens langs, en kijk of hij netjes "vloeiend" verlegd is!

Succes!

Dank voor de felicitaties, hoop dat het felicitaties waard is, deze wagen. Hij heeft pampers nodig onder de motor. De revisie stel ik maar even uit en zal inderdaad e.e.a. laten meten.

Er zitten Amerikaans formaat nummerplaten op. Kan ik die gewoon laten zitten?

Ik denk dat de olie uit het kleppendeksel komt.

Zal eens kijken naar de aandrijfkabel.

Hartstikke bedankt voor de reactie. Groet, Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die amerikaanse platen mogen, mits dat op het kentekenbewijs vermeld is!

Zo niet, moeten er gewone platen op. Maar wanneer je kentekenbewijs al een merkteken voor GAIK platen heeft, kun je die niet zomaar kopen.....

Verhip zeg, het staat inderdaad op het kentekenbewijs : Kentekenplaat model 18.2. toegestaan. biggrin.gif

Laat ik dan maar zo zitten.

Bedankt voor de reactie.

Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd joh,

Ik heb in mei 2005 ook een CJ5 gekocht, en alles klink aardig herkenbaar.

De vorige eigenaar(s) had zeker aandelen in een bedrijf dat vloeibare pakking maakt want het zat werkelijk op de gekste plaatsen.

Ik had ook veel olie rond me uitlaat/inlaat spruitstuk, kwam tussen de kleppendeksel door omdat deze met vloeibaar pakking was vastgezet en op deze plaats was die helemaal weggesmolten. Een kleppendekselpakking (kurk) deed wonderen.

Even later een tjoektjoek geluid onder de kap, uitlaatpakking die ging lekken, was blijkbaar ook los geweest en vastgezet met vloeibare pakking er tussen. Nieuwe pakking gekocht en dat probleem was ook weer weg.

Erg veel vut vond ik er ook niet in zitten maar wel meer als dat jij aangaf, maar een schoon luchtfilter gaf me motor al iets meer adem. Verdeler, rotor en bougies vervangen vond ie ook lekker. Carburateur gereinigd en ook hier veel vloeibare pakking verwijderd, motor ging steeds lekkerder draaien....

En tot slot een turbo uitlaatpotje met nieuwe bochten er onder, dat was gewoon een wereld van verschil. Motor blijft koeler ook, uitlaatje wat er onder zat was gewoon helemaal dicht gekoekt of zo.

En onstuimig gedrag op de snelweg dat ken t mijn karretje ook, vrachtwagen inhalen is spannende klus, hihihih, maar dat schijn zo te horen met de cj's.

Maar ik heb nog steeds de kriebels als ik ga rijden in me superkarretje, heerlijk gewoon.

Veel succes en als je van sleutelen ook kunt genieten dan moet het allemaal goed komen!

Royco

O ja, die teller wiebelde ook bij mij, kabel los gemaakt, kneepje kabeloli van de fiets er in en weer een probleem opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...