Spring naar bijdragen

Startproblemen


jorooker
 Share

Recommended Posts

Hoi Collega Wranglers.

Mijn YJ heeft een beetje startproblemen zodra hij een dag stil staat. Hij wil niet gelijk aan slaan.

De cabarateur werkt ook niet helemaal soepel. Die klep van lucht blijft af en toe hangen en dan blijft hij gesloten, daardoor geen lucht dus alleen brandstof.

Kan iemand daar iets opzeggen wat ik daar aan kan doen.

4x4smooker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wrangler collega

Als je de luchtfilterhuis er af haald kom je gelijk een klep in de cabarateur tegen.

Die klep blijft hangen. Is het dan mogelijk om dat stangetje die die klep beweegt los te laten.

Deze klep blijft iedere keer dicht zitten.

Wil er wel een foto van maken, maar die krijg ik niet op de site.

4x4smooker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is je choke klep, die hoort dicht te zijn bij een koude motor. Als de koude motor gestart wordt loopt de choke klep na enige tijd vanzelf open.

Ik zou eerst eens de meest voor de hand liggende oorzaken bekijken waarom je motor niet direkt aanslaat.

Dat zijn o.a. de conditie van je accu ( met lage buitentemperaturen hebben accu's het extra zwaar), ontsteking + bekabeling (vocht) bougies, brandstofvoorziening en luchtfilter.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de accu kan het volgens mijn niet liggen, want er zit net een nieuwe in.

Als hij eenmaal loopt is er geen probleem, daarna start hij ook direct weer.

Alleen tijdens het opstarten wanneer hij lang circa 1 dag stil staat.

Is het dan verstandig om de bougie en de bekabeling te vervangen???

Luchtfilterhuis is een puinhoop. Wil liever een goeie k&n filter op.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n K&N filter heeft voor en nadelen..... persoonlijk ben ik er niet kapot van.... Zoek op het forum naar KN of K&N en je zult er diverse meningen over lezen. Aan jouw de beslissing...

Wat die choke betreft, die moet bij koude motor dicht zijn. Je motor zal dan, als 'ie start, ook hoger stationair draaien! Na enige tijd zal de motor weer normaal gaan draaien, mits je intussen een keer gas hebt gegeven.

Wat het moeilijk starten betreft: Volg je de juiste procedure?

1- Gaspedaal volledig intrappen, en weer loslaten.

2- Auto op contact en starten, zonder daarbij aan het gaspedaal te zitten!

3- Nadat de motor is aangeslagen, na ongeveer 15 sec. een kort stootje gas geven. Het stationair toerental zal dan wat gereduceert worden.

Iedere andere procedure geeft startproblemen!

Tevens topic verplaatst naar het YJ forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luchtfilterhuis is een puinhoop zeg je. Hoezo een puinhoop?

Ik denk dat je stap voor stap de boel moet gaan nalopen.

Ontsteking - benzinepomp - benzinefilter - carburatie .

Ik ga er hierbij even vanuit dat de motorconditie verder goed is.

87Wrangler , tis niet zo dat ik al zo veel weet over de 4,2 , maar ik heb nu eenmaal de gekke eigenschap

over zo'n motor te gaan lezen als ik er een heb. Zodoende dat ik ook wist dat originele carbs worden vervangen

door de Weber. Zo ook de mijne en hij loopt er vrolijk op moet ik zeggen.

Wat die K&N filters aangaat , als je de Weberconversie doet , past het originele filterhuis niet meer.

De mijne is dan ook voorzien van een "open" filter , geen K&N weliswaar , maar vergelijkbaar. (zo'n chromen sigarendoos)

Wat je dan niet meer hebt is de zomer/winterstand. Ik heb dus nu al een paar keer met een hikkende

zespitter gestaan omdat de Weber bevroor. Ben nu van plan een soort van deflector te maken die

de carb afschermt van de koude vochtige lucht die in de winter door de grill komt en tegelijk de warme lucht van het

spruitstuk omhoog leidt.

Zo'n K&N is dus ook niet alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n K&N filter heeft voor en nadelen..... persoonlijk ben ik er niet kapot van.... Zoek op het forum naar KN of K&N en je zult er diverse meningen over lezen. Aan jouw de beslissing...

Wat die choke betreft, die moet bij koude motor dicht zijn. Je motor zal dan, als 'ie start, ook hoger stationair draaien! Na enige tijd zal de motor weer normaal gaan draaien, mits je intussen een keer gas hebt gegeven.

Wat het moeilijk starten betreft: Volg je de juiste procedure?

1- Gaspedaal volledig intrappen, en weer loslaten.

2- Auto op contact en starten, zonder daarbij aan het gaspedaal te zitten!

3- Nadat de motor is aangeslagen, na ongeveer 15 sec. een kort stootje gas geven. Het stationair toerental zal dan wat gereduceert worden.

Iedere andere procedure geeft startproblemen!

Tevens topic verplaatst naar het YJ forum.

Bedankt smile.gif

Nee om eerlijk te zijn ken ik die procedure ook niet, ben eigenlijk mijn injectie van mijn vitara gewend.

En dat is starten en draaien.

Nee komt dat omdat het cabarateurmotor is, of door de oudere soort techniek.

Leuk om te weten ook, ja je moet er even achter komen, maar morgenochtend is het het eerste watr ik ga doen.

Bedankt man wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...