Spring naar bijdragen

Starten van motor zonder contactslot?


HIM-250
 Share

Recommended Posts

We hebben gisteren het onderstel buiten gezet.

biggrin.gif Vooruit getrokken door onze pa zen suzuki samurai laugh.gif

We zijn dus begonnen van het schuren van de polyester carosserie.

Volgens mij heeft deze echt nog niet veel geleden hé,

Als je in de spatborden kijkt, daar is zelfs nog geen krasje te bespeuren,

dus volgens mij NOG geen terein gezien. (daar komt zeker verandering in)

Dus nu vollebak aan het schuren, en als het dan deesdaag eens een tijdje wat warmer is kunnen we beginnen met het lakken.

En dan verder met het probleem STARTEN

greetz, als het zover is horen jullie nog wel wat van me, (ook als de foto's ontwikkeld zijn.

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

haal de rode stekker {dunne draad} van de start relais af doe dan met een ander

draadje de vrygekomen stekker {op relais} verbinden met de rodeplus van de accu wel kort contact maken ps de kabels worden alleen warm omdat je het direct

doet opde accu .Als het goed is moet je wel een draad van de bobine af halen

anders zal die niet lopen of je moet hem op contact kunnen zetten ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, we hebben ondertussen de polyester caroserie op het onderstel staan, (gespoten hé)

maar nu komen de gaten niet uit?

Volgens mij heeft die caroserie nog nooit op dit onderstel gestaan.

Wat betreft de motor, we hebben hem al aan het ronddraaien gekregen met de starten, maar de onstekening werk niet denk ik. Maarja het is een dodge blok, en dan daar nog eens elektrische onsteking op gezet.

En dit allemaal op zo een prullemanier van hier een kabeltje bij wat plakband rond.... dus niet aan uit te komen.

Ik heb ondertussen wel al de electrische schema's van de dodge motor, dankzij de mannen van www.dtbweb.nl

Maar nu zijn we dus bezig met de carroserie juist op het onderstel te krijgen en dan gaan we verden met de motor denk ik.

Maarja, men broer moet lange dagen werken (drukke periode), en dus blijft er maar heel weinig tijd over om aan de jeep te werken, dus begint wat lang te duren.

PS, ik heb al foto's, hoe kan ik ze hier posten?

greetz from belgium

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

huh.gif Doe je wel een beetje voorzichtig met al die draadjes? Zo'n polyesther body fikt in 2 minuten af...

Wat je het beste kan doen is alle spaghetti uit elkaar halen en uitleggen zodat het een beetje overzichtelijk wordt wat waar aan vast zit / hoort.

Even basic algemeen: electronische ontsteking is niet moeilijk aan te sluiten, er komt een x aantal draden uit de verdeler ( op het blok waar de bougiekabels aan vast zitten ) die horen aan een module vast ( vierkant kastje van metaal of plastic ) daar zit dan weer een stekker aan met een X aantal draadjes en die zijn verbonden met de + (plus ) en - (min). Kan zijn dat ook de bobine voeding nog in deze kabelboom zit.

Zorg ervoor dat je overal goed voor -(min) zorgt, trek voor je dasboard/radio enzovoort een lekkere dikke kabel van je chassis af...

Succes ermee...

Tony

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal eens proberen om enkele foto's te posten.

Dit zijn er wel van de laatste aanpassingen,

van het beginstadium heb ik geen digitale foto's (sorry)

voor het spuiten

front_jeepvoor_spuiten.JPG

hier onze pa, en zie je ook de buis die tussen de twee uitlaten is gekomen, kan effe niet op de naam komen

pa_met_onderstel_en_motor.JPG

En de zijkant met suzuki tereinbanden laugh.gif

zijkant_met_jaja_suzuki_banden.jpg

Meer foto's volgen nog, maar het uploaden duurt me even wat lang,

ik hoop dat het gelukt is met de foto's.

greetz from belgium

greetz and enjoy your stay

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...