Spring naar bijdragen

Bagageruimte afscheiding gemaakt


Recommended Posts

Hi,

Daar de ruimte achter in een GC niet zo erg groot is heb ik beloten om een metalen afscheiding te maken zodat de bagage en andere troep tot aan het dak kan worden opgestapeld zonder dat het bij de eerste beste rem actie naar voren komt zeilen.

Schets gemaakt van hoe ik het wilde hebben en op naar de lokale ijzerboer om wat meters 10x10 massief in te kopen. Kosten € 15.-

Gisteravond aan de slag gegaan en zowaar met lasapparaat en haakseslijper een fantastisch mooi rekje gemaakt. Steunt achter de leuning op de laadvloer en loopt dan schuin omhoog met de rugleuning mee. Daar gebogen en loodrecht omhoog. Met een vleugelbout in de de standaard goten geschroeft en hop...... Presto.

Als hij helemaal klaar ik zal ik foto's plaatsen en de maten e.d. , en een bouwtekening maken als er interesse voor is.

Grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nais.ben benieuwd

voor de liefhebber? ebay

Verzendkosten 7 x zoveel als het rek Ik span zelf een windvanger tussen de sportbars om de bagage en de hond niet bij een plotselinge stop in de nek te krijgen. Zit met klitteband aan de sportbars vast ( bij wrangler)

Maar kan bij elk type als vangnet werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hier dan wat pics van het projectje. Vanmiddag in de primer en morgen in mat zilver aflakken. Standaard gaten tappen in het dak, vleugelsmoeren aan draadeind lassen en dan isie helemaal af.

Maten volgen. Moet nu ook nog even werken.

Rekje van niks als je het zo ziet en ook het gewicht zal de 5 kilo niet overschrijden.

a.jpg

Frame op buigpunten half ingezaagd, warm gestookt en gebogen. Daarna weer netjes dicht gelast.

b.jpg

Bovenste dwarsligger van rugleuning is op deze hoogte gedaan zodat afdek rollo er ook nog in kan. De stukken massief die helemaal van boven naar beneden lopen en van links naar rechts zijn op de kruisingen uitgespaard tot de helft en daarna op elkaar gelegd en weer vast gelast. Zodoende maximale sterkte en minimaal ruimte verlies

c.jpg

Binnen aanzicht. Door dun massief te gebruiken goede doorkijk naar achter. Hoofdsteunen netjes vrij gelaten zodat je nog een beetje flex hebt en makkelijk kan stellen. In zilvergrijze kleur ook niet zo aanwezig in interieur.

d.jpg

Nu nog even de schroevendraaier als tijdelijke bevestiging voor de foto.

e.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...