Spring naar bijdragen

probleem rond diff


Recommended Posts

Hallo Jeepers, ik heb een probleem met mijn kj 3.7l uit 2003. Op het moment dat ik ga rijden hoor ik een geluid en trilling meelopend met de snelheid. Ik heb de wiellagers, remschijven plus blokken al vervangen. Ik dacht dat het de aandrijfas rechts het probleem zou zijn omdat hier aardig wat speling op zat. toen ik deze monteerde zat er net zoveel speling op. Zijn dat de borgringen op de steekas? Als ik in de behuizing van het diff kijk zit er ook nog een lager in? Ook heb ik een nieuwe cardan as voor de voorkant besteld deze gaat er aanstaand weekend op. Heeft iemand eerder deze problemen gehad? Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je snelle reactie. Deze foto even geleend van Nick hier ook op het forum. Daar waar de peil op staat kan ik aardig met de hand heen en weer bewegen maar denk dat het probleem meer in de steekas met borgringen zit (rechts ernaast). Zit daar zover ik kon zien ook een lager in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ab, ik heb de aandrijfas in een keer compleet vervangen maar als je iets meer rechts van de pijl kijkt zie je de behuizing van de as die ik bedoel deze steekas heeft aan beide einde een borgring maar deze as loopt ook door een keerring of lager. als ik de aandrijfas met montage aantik klikt hij vast in deze steekas de steekas weer in het diff maar er blijft veel speling op zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...