Spring naar bijdragen

Cherokee 1994 met 270.000 km


Lazyfish
 Share

Recommended Posts

Hallo ik had even een vraagje, ik sta op het punt van het kopen van een Jamboree uit 1994 wub.gif ziet er te gek uit, heeft alleen wel al 270000 km gelopen!

Wat voor problemen zien jullie in het verschiet of juist niet? sad.gif (zwakke plekken waar ik op moet letten?)

Is de auto nu pas lekker in gereden?

Ik hoor het graag!

Ga hem donderdag halen, dus ben benieuwd wat jullie gaan zeggen! wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Problemen? rofl.gif

Hangt er ook al vanaf hoe 'ie die kilometers heeft gemaakt: Met een grote aanhanger? Of allen in de stad? Bijna alleen snelweg?

M.a.w.: moeilijk wat van te zeggen. Als het een 4.0i is, die z'n kilometers op een normale manier heeft gemaakt, kan 'ie mechanisch waarschijnlijk nog een hele tijd mee! Elctrische problemen mag je best wel een paar verwachten: portierramen, centrale vergrendelingen enz. zijn bekende problemen! Niet door van de wijs laten brengen! Hoort gewoon bij Jeep! wink.gif

Veel rijplezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whahahahahaaaaa elke gek zijn gebrek en dus zo ook elk JEEP zijn gebrek.

Zoals 87er al scheef voornamenlijk elektrieke probs, maar die zijn met een beetje logisch nadenken allemaal wel weer te fixen.

Uhhhhh ohmy.gifohmy.gifohmy.gif volgens mij mannelijk orgaan ik mezelf nu best wel een beetje tegen biggrin.gif

Maar als je het mij vraagt, gewoon doen. De mijne heeft ook al meer als 312.000 km gelopen op LPG.

Veel plezier met het ophalen van de JEEP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zie ik ernog eentje op marktplaats staan dit is overigens een andere uit 1994 blink.gif

klik

Wil ook graag even 1 ding nog weten!

Met het rijden op gas met wegenbelasting van 322 haal je dat er uit?

Of kan je beter terug overstappen op de benzine (in dit geval is dat een v6) als je veel in de stad gaat rijden.

Jullie mening graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik had even een vraagje, ik sta op het punt van het kopen van een Jamboree uit 1994 wub.gif ziet er te gek uit, heeft alleen wel al 270000 km gelopen!

Wat voor problemen zien jullie in het verschiet of juist niet? sad.gif (zwakke plekken waar ik op moet letten?)

Is de auto nu pas lekker in gereden?

Ik hoor het graag!

Ga hem donderdag halen, dus ben benieuwd wat jullie gaan zeggen! wacko.gif

Als de prijs ook nagelang km stand is ,ook een reden om wel of niet te kopen.

De veel km,s kan ook betekenen dat er al veel nieuw aan vervangen is ,zou door rekeningen toonbaar moeten kunnen zijn ,heb zelf een 93 er met alle rekeningen erbij gekocht toen indertijd maar is ook geen garantie dat er niks mee zal gebeuren in toekomst, blijft oude auto met veel km,s uiteraard.

Heb er wel wat problemen mee gehad wat betreft de computer wat volgens dealer nooit voorkomt,was dus wel.

Verder een waterpomp en gewoon onderhoud ,kabels met de rest etc.

Een beetje mazzel is dus nooit weg ,zeker bij een jeep en ligt ook zeker aan manier hoe km,s er gekomen zijn zoals al vermeld

Gr. John G

322 ??? ikbetaal ca. 390 per 3 maanden (133 per maand ,Woon in N-braband) huh.gif

Rijd niet al te gek veel km,s ,maar vertrouw me ,,,je tank benzine is zo leeg en voor 25/28 euro zit gastank weer vol, heb je 20 liter benzine voor ,reken maar uit wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lazyfish,

Als de XJ die je op het oog hebt inderdaad reeds voorzien is van een LPG-installatie (Quote: "Of kan je beter terug overstappen op de benzine?") zou ik geen seconde nadenken: gewoon laten zitten en de extra motorrijtuigenbelasting betalen....

Even een rekensommetje:

stel: gasverbruik in de stad 1:4 (25 liter/100 km) en benzineverrbuik in de stad 1:5,0 à 1:5,5 (20 à 18,2 liter/100 km). Is volgens mij realistisch, althans mijn XJ 4.0-liter realiseert dat verbruik bij overwegend stadsverkeer!

Belasting: LPG (overig) klasse 1551-1650, stel woonplaats Noord-Brabant: per maand € 115,-. Benzine: klasse 1451-1550

(één klasse lichter: de gasinstallatie weegt immers óók wat): per maand € 55,-.

Met andere woorden: als de Jeep niet van z'n plaats komt, ben je met gas duurder uit.

Wat nu als je er mee gaat rijden -daar is 'n Jeep toch immers voor bedoeld? Ga eens uit van 600 km per maand (20 km per dag); daar zit je immers zò aan....

Benzine: 600/100 x 20 = 120 liter à (stel) € 1,30 = € 156,- + € 55,- belasting = totaal € 211,-

LPG: 600/100 x 25 = 150 liter à (stel) € 0,59 = € 88,50 + € 115,- belasting = totaal € 203,50

Voordeel van LPG ten opzichte van benzine: € 209 versus € 203,50 is reeds € 7,50....met andere woorden: 600 km/maand is ongeveer het omslagpunt bij een reeds bij aankoop gemonteerde en geïnstalleerde gasinstallatie.

Wat nu als je er 1000 km per maand mee gaat rijden?

LPG: 1000/100 x 25 = 250 x € 0,59 = € 147,50 + € 115,- mrb = € 262,50

Benzine: 1000/100 x 20 = 200 x € 1,30 = € 260,- + € 55,- mrb = € 315,-

Voordeel: € 315 -/- € 262,50 = 52,50 oftewel anderhalf à twee tankjes LPG.....

Enzovoorts, enzovoorts.....

Tot slot: bij al deze rekenarij moet je wel in de gaten houden dat een LPG-installatie wat onderhoudsgevoeliger kan zijn dan een normale 'huis-tuin-en-keuken' benzine-installatie, dus dat je op jaarbasis wat van je tankvoordeel kwijt zal zijn voor de post onderhoud/storingen.

Als er nog een installatie gemonteerd c.q. geïnstalleerd moet worden, is het natuurlijk een héél ander verhaal.... Dan moeten er maandelijks wel wat kilometers gemaakt worden eer één en ander economisch zal worden.

Greetz -en succes met de Jeep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een ingebouwde gastank is het al gauw terug i.d.d.

vind ik zelf ook.

Heb zelf een Grand 4.0 ltr en weegt iets meer dus

verbruik is makkelijk 1 op 6 op snelweg en hoef je niet perse 80 km p/u voor aan te houden , gewoon rijden zoals je wilt,

Binnendoor/stad is dat wat meer ,maar is op benzine hetzelfde verhaal allicht en maakt dus niks uit, en rijk worden van een Jeep te rijden is toch niet mogelijk laugh.gifcool.gif

GC loopt overigens perfect op LPG

suc6 met je evt, aankoop wink.gifthumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...