Spring naar bijdragen

amerikaans kenteken


Recommended Posts

Hoi allemaal,

in Goesbeek heb ik veel jeeps gezien die met een amrikaans kenteken rijden. Dit wil ik ook aangezien mijn nummerbord voor op een 'gevaarlijk' plaatsje hangt. Dus ik vandaag het RDW keuringsstation om te informeren (zit toevallig bij mij in het dorp, nooit geweten). Die zeggen dat ik niet met een klein plaatje mag rijden aangezien ik achter genoeg ruimte heb om met een normaal nummer bord te rijden. Hij vertelde mij wel dat ik voor voor eventueel 'illegaal' een klein plaatje kan laten maken zonder nummer erin? mijn vraag aan jullie: hoe komen jullie aan die kleine plaatjes? mag het? mag het niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mag niet zover mijn kennis gaat.

Kentekens mogen alleen de standaard maten hebben.

Quote RDW: "Iedere plaat heeft een unieke code, echtheidskenmerken. Samen met de gecontroleerde afgifte van de kentekenplaat wordt fraude teruggedrongen. "

Dus alleen officieëele platen mogen en die zijn er in deze maten.

Wat iedereen verder op zijn/haar auto heeft moeten ze zelf weten, maar volgens mij riskeren ze iig een boete.

Waarschijnlijk zijn er zat die voor de off-raod dagen even van kenteken veranderen, voor de gein. wink.gif

...maar als ik het niet goed heb, niet meteen gaan slaan. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van dezelfde pagina:

Kleine kentekenplaat

De kleine kentekenplaat is uitsluitend bedoeld voor voertuigen met op het kentekenbewijs een vermelding dat de kleine kentekenplaat is toegestaan. Ook deze plaat blijft ongewijzigd. Voorwaarde voor het voeren van deze kleine plaat is dat hiervan op het kentekenbewijs een vermelding staat

Het mag dus niet, tenzij het op het kenteken staat van wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, bij mij op kenteken, dit zijn z.g. 18.2 platen smile.gif

Staat wel zo mooi.

Waarom de ene (ingevoerde) Jeep dit wel mag en de andere niet weet ik niet.

Ik heb ooit een Chevy gehad, daar was het ook netjes op het kenteken vermeld.

Ik denk dat met invoeren/RDW gebeuren van een auto hierom gevraagd kan worden.

Originele NL auto's komen zowiezo nooit in aanmerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Eelco@Feb 18 2004, 14:17

Die zeggen dat ik niet met een klein plaatje mag rijden aangezien ik achter genoeg ruimte heb om met een normaal nummer bord te rijden.

Da's een sterk verhaal, een XJ heeft ook genoeg ruimte voor 'normale' platen, zowel voor als achter, toch mag ik 18.2 plaatjes voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Originally posted by mikev@Mar 17 2004, 00:30

Voor de sponsor ooit belgische platen met TRON OO1 en TRON 007 laten maken.

Die hebben weken op mijn Jeep gezeten, geen haan of beter "zwaantje" die er ooit naar gekraaid heeft.

biggrin.gif

Aan de andere kant is het wel lastig als ze 'toevallig' nèt controleren als je denkt dat ze het niet zullen zien.

(net als je regenjas niet meenemen, dan gaat het altijd regenen... blink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by DutchPowerCow@Feb 18 2004, 15:49

Yep, bij mij op kenteken, dit zijn z.g. 18.2 platen  smile.gif

...

Originele NL auto's komen zowiezo nooit in aanmerking.

Op mijn ex (Chevy biggrin.gif ) was dat ook zo. Ook afwijkend lichtbeeld wordt daarop genoemd.

Dat orginele NL auto's dat niet hebben wist ik niet. Ik weet wel dat importeurs vaak auto's moeten aanpassen aan de wetten van het land. Zal dit ook wel onder vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Eelco@Mar 17 2004, 16:38

he Tribelman,

weet je toevalig ook een bedrijf wat voor mij een 'illegaal' kenteken wil maken. ik heb namelijk bij mij in het dorp even snel geinformeerd, maar willen ze het niet doen. omdat er een teken (nummer) van hun bedrijf op de nummerplaat komt.

ik heb ze bij de brezan gekocht...succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...