Spring naar bijdragen

Aanpassingen onderstel en remmen. Help!


Recommended Posts

Onlangs heb ik een Grand Cherokee aangeschaft. Omdat ik veel op de weg rijd zou ik het onderstel graag strakker willen hebben. Helaas kan ik op het internet heel weinig bruikbare informatie vinden. Kunnen jullie mij vertellen wat de mogelijkheden zijnen wat de kosten ongeveer bedragen. Ik heb al eens gehoord dat extra stabilisatorstangen een optie is. Klopt dat? En levert dit een goed resultaat op?

Daarnaast vind ik de remmen erg slecht. Ik trap me helemaal scheel als ik snel stil wil staan. (ik vergelijk het met mijn andere auto; een alfa 156). Zou het vervangen van alleen de schijven of alleen de blokken een optie zijn of moet het hele remsysteem dan aangepast worden?

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja.....ik denk dat je je GC te veel vergegelijkt met je vorige auto

de remmen van een ZJ zijn inderdaad wat aan de krappe kant

zelf heb ik nieuwe schijven en blokken gemonteerd en het werkte een stuk beter, wat je ook kan doen is ombouwen naar remschijven van een WJ...maar dat kost een paar cent en veel tijd (een WJ heeft Grotere remschijven)

en strakker? het is een 4x4 en 4x4 zijn dweil auto's

simpelste oplossing om van je probleem af tekomen is inruilen op een alfa 156

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs heb ik een Grand Cherokee aangeschaft. Omdat ik veel op de weg rijd zou ik het onderstel graag strakker willen hebben. Helaas kan ik op het internet heel weinig bruikbare informatie vinden. Kunnen jullie mij vertellen wat de mogelijkheden zijnen wat de kosten ongeveer bedragen. Ik heb al eens gehoord dat extra stabilisatorstangen een optie is. Klopt dat? En levert dit een goed resultaat op?

Daarnaast vind ik de remmen erg slecht. Ik trap me helemaal scheel als ik snel stil wil staan. (ik vergelijk het met mijn andere auto; een alfa 156). Zou het vervangen van alleen de schijven of alleen de blokken een optie zijn of moet het hele remsysteem dan aangepast worden?

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

tja,

Misschien de beste optie voor jou:

Verlagingsset van 2", is in duitsland wel aan te komen.

Velgen met brede lage banden.

En de stabi's vervangen voor exemplaren van addco.

En dan zal het nog niet sturen/remmen als een allffa

O ja Breembo heeft een leuk remmerij kitje voor de ZJ, meen iets van een kleine $3000

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Been there, done that......

Heb een 2 maanden geleden mijn alfa 156 omgeruild voor een ZJ en ja er zit idd een wereld van verschil tussen die 2.....

Met de alfa rij je 150 km/u op de snelweg zonder dat het het doorhebt terwijl je met de ZJ lekker op 110 cruised en zit te genieten....

Ja de alfa laat zich met 120 km/u over een fly-over jagen terwijl je daar met de ZJ met 80 km/u rijdt.

Ja met de alfa kun je uitremmen, laat remmen terwijl je met de ZJ meer moet anticiperen op je voorgangers en idd de 500 extra kilo's in acht moet nemen.....

Ik denk niet dat je ze mag vergelijken..... Heeft bij mij ook ff'tjes geduurd voordat de "Alfa rijervaring" eruit was.... Zie het nog even aan en kun je er echt niet aan wennen dan is de ZJ misschien jouw type auto niet?

(bovenstaande is mijn ervaring overigens wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een ZJ uit 1998.

En de stabi's vervangen door dikke.

Rubbers ook gelijk vervangen.

Als remschrijven geboorde incl. special blok.

Moet zeggen alles bij elkaar 50% beter.

En dat terwijl de GC ook nog eens 2inch verhoogt is.

Dus er is wel wat van te maken.

Alleen geen Alfa....

Trouwens moet je het verschil hebben tuusen een Jeep en een Nissan.

Met de Nissan al bijna anders om gestaan.

Als het nat weer is moet je hem echt in 4 wiel zetten.....want met twee wiel aandrijving achter is dan echt bijna niet te rijden.

Mazzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...