Spring naar bijdragen

schakelgedrag ZJ 4.0


Recommended Posts

Bij welke toerentallen schakelt de automaat bij jullie naar een volgende versnelling?

Ik weet dat het allemaal van het gasvoetje afhangt, maar toch kan ik enige indicatie gebruiken.

De mijne schakelt bij een licht voetje rond de 3000rpm, bij normaal met het verkeer mee vlot rijden 3500rpm.

Dit is dus zonder het pedaal tegen de vloer en of kickdown.

Voor een 4.0 vindt ik dat eigenlijk nogal een hoog toerental.

Meestal laat ik hem vroeger doorschakelen door effe gas te lossen. Blijkt hij ineens meer trekkracht te hebben terwijl hij toch lager in toeren zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij welke toerentallen schakelt de automaat bij jullie naar een volgende versnelling?

Ik weet dat het allemaal van het gasvoetje afhangt, maar toch kan ik enige indicatie gebruiken.

De mijne schakelt bij een licht voetje rond de 3000rpm, bij normaal met het verkeer mee vlot rijden 3500rpm.

Dit is dus zonder het pedaal tegen de vloer en of kickdown.

Voor een 4.0 vindt ik dat eigenlijk nogal een hoog toerental.

Meestal laat ik hem vroeger doorschakelen door effe gas te lossen. Blijkt hij ineens meer trekkracht te hebben terwijl hij toch lager in toeren zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dave valt in herhaling... laugh.gif

Maar de toerentallen ken ik ook niet, maar de schakelpunten zijn inderdaad mede afhankelijk van de stand van de gasklep. Waarschijnlijk zit er bij jouw ZJ nog een extra kabel aan het gasklephuis ( in het totaal dus 3 : Gaskabel, Cruise-control en automaat). Een correcte afstelling van die kabel is een absolute must!

Het kan ook zijn, dat de automaat de info uit de PCM haalt.... in dat geval adviseer ik je, om de boel een keer te resetten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...