Spring naar bijdragen

airbag tj1997


gerben
 Share

Recommended Posts

Nooit uitschakelen!

Bij een 1999 zijn ze aan de passagierskant uitschakelbaar door een contact achter de versnellingspook waar je via je contactsleutel de passagiersairbag kan uitschakelen.

Ik heb nog nooit van afgaande airbags gehoord bij terreinrijden, bij mij trouwens ook nooit gebeurt.

De sleepcontacten van de bestuurdersairbag gaan wel kapot bij een 100.000km, maar kan je zelf vervangen, geen enkel probleem. Reeds 2x voorgehad bij mijn '99 en bij mijn '97

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit van afgaande airbags gehoord bij terreinrijden, bij mij trouwens ook nooit gebeurt.

Gebeurt ook niet makkelijk. Enige jaren geleden is dat echter bij een Nissan in Rosmalen wel gebeurt, dus het kan wel....

Normaal gesproken zullen ze, bij een Europese wagen, onder de 30km/u niet in werking treden. Maar wij hebben Amerikaanse auto's... En dat volkje heeft grote moeite met het dragen van gordels... Daarom gebruiken ze daar ook de "full-size" airbag's en mogelijk kunnen ze ook al bij een lagere snelheid geactiveerd worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebeurt ook niet makkelijk. Enige jaren geleden is dat echter bij een Nissan in Rosmalen wel gebeurt, dus het kan wel....

Normaal gesproken zullen ze, bij een Europese wagen, onder de 30km/u niet in werking treden. Maar wij hebben Amerikaanse auto's... En dat volkje heeft grote moeite met het dragen van gordels... Daarom gebruiken ze daar ook de "full-size" airbag's en mogelijk kunnen ze ook al bij een lagere snelheid geactiveerd worden!

...ik denk niet dat de grootte van een airbag er toe bijdraagt dat hij sneller geactiveerd wordt, maar er zijn idd massa's mensen die niet weten dat een airbag die 'afgaat' zonder gordel rare situaties kan voortbrengen.

(ik vergeet 'm ook te vaak unsure.gif )

Bij mijn weten staat bij de 97-versie de airbag overigens altijd aan, ook onder de 30 km/u. (maar dat weet ik niet 100% zeker en dat mag best zo blijven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Airbags staan inderdaad altijd aan... Maar het heeft te maken met de G-krachten waarop de sensoren reageren. Onder de 30km/u kunnen die G-krachten niet bereikt worden (bij een éénzijdige gebeurtenis natuurlijk...).

En dat de Amerikaanse plofzakken eerder ( bij minder G-krachten dus) geactiveerd worden, heb ik eens ergens gelezen. Had ook iets met het niet dragen van die gordels te maken. Het klonk voor mij wel logisch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Airbags staan inderdaad altijd aan... Maar het heeft te maken met de G-krachten waarop de sensoren reageren. Onder de 30km/u kunnen die G-krachten niet bereikt worden (bij een éénzijdige gebeurtenis natuurlijk...).

En dat de Amerikaanse plofzakken eerder ( bij minder G-krachten dus) geactiveerd worden, heb ik eens ergens gelezen. Had ook iets met het niet dragen van die gordels te maken. Het klonk voor mij wel logisch....

Dat laatste klinkt idd logisch, maar is het ook niet zo dat airbags meer schade toebrengen als de 'gebruiker' wink.gif geen gordel draagt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste klinkt idd logisch, maar is het ook niet zo dat airbags meer schade toebrengen als de 'gebruiker' wink.gif geen gordel draagt?

Helemaal waar...

Daarom monteren de amerikanen ook die Full-size opblaastassen... De kans dat je er langs schiet is veel kleiner en omdat hij dieper is, kan de snelheid van het lichaam beter afgebouwd worden.

Eigenlijk hebben de Ami's de airbags ook niet aangepast, maar de europeanen! Omdat (bijna) iedereen hier de gordel draagt, kon de airbag kleiner zijn!!! ( met daardoor weer minder risico's bij het afgaan van zo'n ding, bijvoorbeeld bij gebruik van kinderzitjes e.d.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...