Spring naar bijdragen

Transfer case


kollee
 Share

Recommended Posts

Tjaa.....

Mijn 1e min of meer technische klus(je) aan de Jeep; het vervangen van de oliekering aan de transfer case, inclusief de bus. Zou ik vanmiddag "effe" gaan doen.............

As demonteren; geen probleem (heb alle naaldlagers nog, ja-ja)

Behuizing er af; na 15 minuten rammen er ook af (zat een 1cm dikke laag siliconen tussen)

Oude oliekering eruit; een uur mee bezig geweest (mag bij meneer pastoor vast 1 jaar niet meer langskomen), maar is er ook uit

En toen.... de bus; bij een faq onderwerp op jeepforum.com (dank Pullie) stond de tip om deze bus er met een 30mm dop eruit te rammen. Nou ben ik vanaf een uur of 8 dat aan het doen, maar er komt niet veel beweging in. Daarbij ben ik "bang" dat ik de behuizing voor rot sla.

Heeft iemand een tip of suggestie? (de "naar B&S suggestie" had ik zelf al bedacht tongue.gif )

Heb ook foto's van deze martelgang, maar krijg ze (nog) niet op dit forum geplaatst.

Dank alvast voor reacties!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn (of beter is) ook altijd dezelfde van wie je antwoord/suggesties krijgt! worshippy.gif

Dank daarvoor!

Het is niet zo zeer die kering, die heb ik er na méér dan 1 uur vloeken, tieren en rammen nu uit.

Achter die kering zit een bus inge-uuuhhh-perst/slagen. Als je die niet ook vervangt, lekt de boel na enige tijd weer. Deze bus zit dus in de ruimte waar de as in de TC draait, de as (het insteek gedeelte) draait in deze bus.

Dat is nu mijn volgende uitdaging.

Als je (of iemand anders???) daarvoor en suggestie hebt thumbsup.gif

Indien niet, dan ram ik morgen weer "lekker" verder frusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! yes.gif Dank je!!!

Maar goed dat ik m er uit heb laten persen. Was met rammen (en veel vloeken) echt niet goed gekomen.

Nu de oliekering er nog op/in tikken en de boel kan weer in elkaar.

Deze week ook nog de dif olie verversen, en we zijn klaar voor Heerde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De boel zit er weer onder. Nu kijken of het allemaal dicht blijft.

Ik heb de kering zelf er ook in laten persen. Dus tip voor de "durfal" die dit ook gaat doen: laat alles in 1 keer er uit en er in persen, scheelt een hoop tijd en heen-en-weer rijden.

En o ja; markeer ook hoe het huis op de TC zit, kan er nl maar op 1 manier op. Ik had dit niet gedaan en kon de heleboel er dus weer afhalen (de siliconen, zat dus zelf ook helemaal onder cry.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...