kollee Geplaatst December 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2005 Tjaa..... Mijn 1e min of meer technische klus(je) aan de Jeep; het vervangen van de oliekering aan de transfer case, inclusief de bus. Zou ik vanmiddag "effe" gaan doen............. As demonteren; geen probleem (heb alle naaldlagers nog, ja-ja) Behuizing er af; na 15 minuten rammen er ook af (zat een 1cm dikke laag siliconen tussen) Oude oliekering eruit; een uur mee bezig geweest (mag bij meneer pastoor vast 1 jaar niet meer langskomen), maar is er ook uit En toen.... de bus; bij een faq onderwerp op jeepforum.com (dank Pullie) stond de tip om deze bus er met een 30mm dop eruit te rammen. Nou ben ik vanaf een uur of 8 dat aan het doen, maar er komt niet veel beweging in. Daarbij ben ik "bang" dat ik de behuizing voor rot sla. Heeft iemand een tip of suggestie? (de "naar B&S suggestie" had ik zelf al bedacht ) Heb ook foto's van deze martelgang, maar krijg ze (nog) niet op dit forum geplaatst. Dank alvast voor reacties!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2005 Kun de de oude kering ook niet vervormen? Als je de kering met een tang naar het midden trekt (met hulp van een schroevendraaier mischien?), dan zou 'ie los moeten komen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 4, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2005 Het zijn (of beter is) ook altijd dezelfde van wie je antwoord/suggesties krijgt! Dank daarvoor! Het is niet zo zeer die kering, die heb ik er na méér dan 1 uur vloeken, tieren en rammen nu uit. Achter die kering zit een bus inge-uuuhhh-perst/slagen. Als je die niet ook vervangt, lekt de boel na enige tijd weer. Deze bus zit dus in de ruimte waar de as in de TC draait, de as (het insteek gedeelte) draait in deze bus. Dat is nu mijn volgende uitdaging. Als je (of iemand anders???) daarvoor en suggestie hebt Indien niet, dan ram ik morgen weer "lekker" verder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst December 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2005 Er is vast wel een metaal/auto/motor/ander bedrijfje in de buurt die een pers heeft staan, en die hem er even uit kunnen persen. Sla je hem wel de goede kant op ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 4, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2005 Sla je hem wel de goede kant op ??? Ja, naar beneden Ik denk inderdaad dat ik m er maar uit laat persen. Maar dan geen rijden/spelen vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2005 ff op tekeningen gekeken.... 't Is inderdaad een lang dun kl*** ding! En hij moet er naar de keringzijde uit. Persen is m.i. ook de beste methode.... Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 4, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2005 Dank! Heb het nog een keer met een 30mm dop geprobeerd. Dat gaat niet goedkomen. Je slaat de behuizing kapot. Persen dus inderdaad. Ik ga er morgen mee op pad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 en ?????????????????? isie los ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 5, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Dank je!!! Maar goed dat ik m er uit heb laten persen. Was met rammen (en veel vloeken) echt niet goed gekomen. Nu de oliekering er nog op/in tikken en de boel kan weer in elkaar. Deze week ook nog de dif olie verversen, en we zijn klaar voor Heerde! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 6, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2005 De boel zit er weer onder. Nu kijken of het allemaal dicht blijft. Ik heb de kering zelf er ook in laten persen. Dus tip voor de "durfal" die dit ook gaat doen: laat alles in 1 keer er uit en er in persen, scheelt een hoop tijd en heen-en-weer rijden. En o ja; markeer ook hoe het huis op de TC zit, kan er nl maar op 1 manier op. Ik had dit niet gedaan en kon de heleboel er dus weer afhalen (de siliconen, zat dus zelf ook helemaal onder ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2005 Als 'ie er maar op één manier op kan dan..... nahja, laat maar.. Maar weer een operatie afgerond! Proficiat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 7, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2005 Dank. Die ga ik een tijdje als handtekening gebruiken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2005 Maar haal dan wel ff dat "</quote> weg... -slotje- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts