Spring naar bijdragen

remdruk verdeling


cj5_owner
 Share

Recommended Posts

We hebben van de zomer veel met onze volledig nieuw opgebouwde CJ5 uit 1979 rondgereden. Hierbij hadden we geen merkbare problemen met het remsysteem. Tijdens een 4x4 dag hebben we de CJ eens flink aan de tand gevoeld en heeft hij heel wat modder(bakken) gezien. Zijn prestaties zijn ons niet tegengevallen. Wat wel tegen viel was het schoonmaken van de wagen. Alles zat onder de drek. We hebben alle wielen eraf gehaald en de schijven voor en de trommels achter volledig schoongemaakt (zat vol modder). Na twee keer een test rit te hebben gemaakt (nat wegdek) is het volgende nog steeds aan de hand. Wanneer ik gewoon rem (niet uitzonderlijk hard het pedaal in trap) blokkeren de beide achterwielen (erg gevaarlijke situatie!!!). Voor lijkt ook wel te remmen, maar ze blokkeren niet. Ik heb hier een aantal vragen over

Kan het met het natte wegdek te maken hebben. (van de zomer alleen maar met mooi weer gereden en nu nog geen droog weer gehad om te kunnen testen)

Is de remdruk verdeling in te stellen. (Er zit wel een soort van verdeler onder op het chassis, vanwaaruit alle leidingen lopen, maar hier is niets in te stellen zo te zien).

Wie weet hier meer van?

bij voorbaat dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je weinig hebt gereden na het schoonmaken, kan het zijn dat er roest in de trommels is ontstaan. In dat geval gaan de remmen nogal "niets" werken. Dat zou echter na een tiental kilometers over moeten zijn!

Ook de natte weg doet geen goed natuurlijk! En of de remdruk af te stellen is, zou ik niet weten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...