Spring naar bijdragen

Sterkere aandrijving


Dennisr
 Share

Recommended Posts

Na een half jaar in het bezit te zijn van mijn Wrangler. Diverse malen te hebben gereden en nog vaker te hebben gesleuteld, wil ik mijn aandrijflijn versterken.

Wat ik als eerste sterker wil hebben zijn de voorste steekassen. Nu heb ik er een automatische locker voor in zitten ( je komt op plaatsen waar andere niet komen

:-) ) , maar je loopt ook meer kans op kruisjes die kapot draaien. Dit is dus al eens gebeurd, daarom ben ik al voorzichtiger geworden.

Dit vind ik dus helemaal niks om aan een rit te beginnen en niet te weten of je hem uit kunt rijden, dus ook geen idee hoe je dan thuis moet komen. Nu begrijp ik dat je altijd een risico loopt en anders gewoon thuis moet blijven, maar er moeten toch ook andere alternatieven zijn.

Nu zijn er diverse mogelijkheden;

- andere steekassen met sterkere kruisjes, maar welke?? WARN, SUPERIOR??

En wanneer er langere assen in komen, dan moet de huidige locker vervallen en een ARB erin.

- Volledige andere assen, maar welke passen en/of hoeveel werk is het ombouwen?

- Of zijn er nog betere alternatieven????

Ik begin aan de voorkant, mar wil ook graag weten wat er mogelijk is achter en dan vooral de cardanas? Die kruisjes liggen er ook om de haverklap uit..

Ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steekassen van een TJ zijn sterker. Wel ben je dan de automatiche vrijloop ( disconnect) in de vooras kwijt en moet je een paar keeringen plaatsen.

Bijkomend nadeel is dan, dat je tussenbak zal blijven meedraaien en dat er in scherpe bochten ook in 2wd activiteit van de locker kan worden verwacht! Meer dan het verhogen van het toerental van de aandrijfas zal er niet gebeuren, maar alle mechaniche delen worden wel continu gebruikt natuurlijk.

Vervangen van de complete vooras door een Dana44 o.i.d. is natuurlijk een prima alternatief.... Maar het loopt in de papieren en je locker is dan niet meer bruikbaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Nov 21 2005, 19:37

Steekassen van een TJ zijn sterker. Wel ben je dan de automatiche vrijloop ( disconnect) in de vooras kwijt en moet je een paar keeringen plaatsen.

ZIJN ALLES ASSEN HETZELFDE VAN DE TJ'S OF MOET IK KIJKEN NAAR EEN SPECIFIEK TYPE EN BALANGRIJKER ZIJN DE KRUISJES OOK STERKER?

Bijkomend nadeel is dan, dat je tussenbak zal blijven meedraaien

DAT DOET HIJ NU OOK AL DOOR DE LOCKER

en dat er in scherpe bochten ook in 2wd activiteit van de locker kan worden verwacht!

DIT WIL IK DUS NIET, DUS WAARSCHIJNLIJK DAN EEN ARB AIR LOCKER

Meer dan het verhogen van het toerental van de aandrijfas zal er niet gebeuren, maar alle mechaniche delen worden wel continu gebruikt natuurlijk.

Vervangen van de complete vooras door een Dana44 o.i.d. is natuurlijk een prima alternatief.... Maar het loopt in de papieren en je locker is dan niet meer bruikbaar!

WAT DENK JE DAT DEZE TRANSFORMATIE KOST DAN? EN WELK TYPE AS MOET IK GEBRUIKEN, ALTHANS VAN WELKE AUTO AFKOMSTIG?

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Dennisr@Nov 21 2005, 17:38

mar wil ook graag weten wat er mogelijk is achter en dan vooral de cardanas? Die kruisjes liggen er ook om de haverklap uit..

<div align="right">

Kijk dan eerst eens naar de hoeken in je aandrijflijn.

Als die niet tegenovergesteld gelijk zijn(door b.v. verhogen, TC drop etc) is het niet zo vreemd dat deze kruisjes "er ook om de haverklap uit..liggen"

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...