Palm Geplaatst November 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2005 Hallo, Op het kleppendeksel zitten twee rubberslangen, deze zijn behoorlijk versleten. (Ik heb er een foto van gemaakt maar kan ze hier niet plaatsen) In hoe verre veroorzaken deze slangen een extreem hoog olie verbruik? De motor is verder helemaal droog. En hebben die slangen soms ook invloed op het stationair toerental? En heeft iemand een artikelnummer van deze slangen? Een hoop vragen, ben benieuwd naar de antwoorden. Groeten, HJP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2005 fotos plaatsen is makkelijk ga naar http://imageshack.us geef aan waar de foto staat op je computer ( bladeren) klick host it dan kun je kiezen uit verschillend links. kies forum en copieer die link in je bericht hier en de foto staat erin. ook handig als je exact omschrijft wat voor auto/motor je het over hebt. zijn die slangen niet gewoon ontluchtingsslangen ??? sukses desperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Palm Geplaatst November 14, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2005 He da's mooi. Hoop dat het duidelijk is en het gaat om een 4.0 uit 89 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst November 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2005 Normaal kunnen die 2 slangen ervoor niet zorgen dat je olieverbruik gaat stijgen of dalen. Wat versta jij onder extreem hoog olieverbruik, aantal liter per 1000km? Welk type olie gebruik je? Mineraal, half-synthetisch, vol-synthetisch? Welke viscositeit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Palm Geplaatst November 14, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2005 [ Wat versta jij onder extreem hoog olieverbruik, aantal liter per 1000km? Welk type olie gebruik je? Mineraal, half-synthetisch, vol-synthetisch? Welke viscositeit? <div align="right">←</div> 1 liter per 500 km 15W40 de rest moet ik opzoeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst November 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2005 Das teveel verbruik, en met je olie zit je normaal goed. Ik zou eens beginnen met het meten van de compressie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marc van rossem Geplaatst November 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2005 Originally posted by Palm@Nov 14 2005, 14:13 He da's mooi. Hoop dat het duidelijk is en het gaat om een 4.0 uit 89 <div align="right">← Deze slangen zijn je carterontluchting. Mocht je ook olie in je luchtfilter vinden, is het aan te raden deze slangen te reinigen. Waarschijnlijk vind je een mayonaise-achtige troep in je slangen. Dit is de olie, en geeft aan dat je veel korte stukken rijdt. De motor wordt dan niet warm genoeg om alle condens op te lossen. Dit zou niet de oorzaak van het olieverbruik moeten zijn. Misschien de klephoedjes een keer vervangen? Hoeveel km heeft je auto gelopen? Mijn XJ ('89) had hetzelfde olieverbruik bij een kmstand van 3 ton. Dus nam ik het maar voor lief, gewoon regelmatig de peilstok in de gaten houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2005 wat ook je olieverbruik aanmerkelijk verlaagd is toevoeging van een additive genaamd SLICK50 Olie verversen SLICK50 erbij en behoorlijk stuk gaan rijden Dit legt een dunne teflonfilm op de bewegende delen dus minder wrijving Ik heb het in verschillende auto s gebruikt Diesels gaan gelijk harder stationair lopen. Meningen over gebruik zijn verdeeld maar ik begon er mee toen ik een olieslurpende BMW 3.5 had en verbruik zakte drastisch daarna heb ik het in verschillende Mercedessen gedaan en beviel prima. In mn wrangler 4.0 HO zit het ook Heeft de vorigie eigenaar gedaan want er zit een slick50 sticker op mn radiateur. Olieverbruik is zeer laag suk6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Palm Geplaatst November 16, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2005 Originally posted by dezperado@Nov 16 2005, 13:17 Olie verversen SLICK50 erbij en behoorlijk stuk gaan rijden [ Thanx voor de tips. ik heb inmiddels de slangen vervangen want die waren aan alle kanten kapot, lucht filter is nog schoon maar die was bij de aankoop al vervangen. Moet je olie verversen als je Slick 50 gebruikt of kan je het er ook meteen bij doen? Km stand 220.000 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2005 Originally posted by Palm@Nov 16 2005, 13:50 Thanx voor de tips. ik heb inmiddels de slangen vervangen want die waren aan alle kanten kapot, lucht filter is nog schoon maar die was bij de aankoop al vervangen. Moet je olie verversen als je Slick 50 gebruikt of kan je het er ook meteen bij doen? Km stand 220.000 <div align="right">← nee nieuwe olie en de hoeveelheid slick aanpassen aan het aantal liters die je ververst dus iets minder olie en aanvullen met SLICK staat op de verpakking omschreven Niet bij je oude olie doen Alleen bij verversen en dan bij nieuwe olie toevoegen en eind gaan rijden dat motor goed warm loopt Hier is de site met FAQ lees maar eens door Ik gebruikte het 20 jaar geleden al slick50 Het repareerd natuurlijk niet een mankement Maar bij mij reduceerde het het olieverbruik enorm. Is met name goed voor motoren die al heel wat km hebben gereden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.