Spring naar bijdragen

4.0 high output


tosca
 Share

Recommended Posts

Ik ga er even vanuit dat je nu de 4,2 liter motor hebt....

In dat geval past de motor gewoon voor de bak, hoogstens moet je een ander toplager voor je priseas gebruiken. ( ik weet zo niet of de prise as van de T150 even dik is dan de priceas van de AX15.)

Als je een blok treft van na 1996, kunnen er meer verschillen in dat lager zitten, dan moet je dus even opletten!

De electronica is op zich niet zo'n probleem. De 4.0HO heeft alleen een snelheidsignaal nodig, daarvoor zul je dus een sensor uit een '91er YJ moeten toepassen, die kun je op de tussenbak tussen de km-teller kabel schroeven.

En dan is er natuurlijk de benzinepomp. Daarvoor kun je een exemplaar van een Opel Senator ofzo nemen. Dat zijn externe pompen, die je gewoon onder de auto kunt monteren.

Als laatste moet de motor de krukaspositie weten, daarvoor zit er normaal een sensor in het koppelingshuis. Er zijn echter setjes in de handel, waarbij dat signaal van de krukaspulley wordt afgenomen... even googlen dus...

Als laatste: Je stuurpomp kun je niet meer gebruiken. Koop dus een blok MET pomp! Als het oliereservoir er niet bij zit, kun je een potje van een Renault gebruiken!

Tja, en verder zul je best nog wat verassingen tegenkomen! De uitlaat bijvoorbeeld, wordt een stukje zelfbouw.... En ook het electrisch zal een beetje zoeken worden. Probeer een kompleet blok, met kabelboom en power distribution center te vinden en neem dan meteen de accubak mee! Dan is het allemaal net wat eenvoudiger, en kun je de oude bedrading relatief eenvoudig aankoppelen!

We horen het wel!

Alvast succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Zal nog wel even duren voordat het zover is,maar ik begin wel vast een beetje met rondkijken.

bedankt voor de reactie

(ben regelmatig benieuwd naar: "hoe is dit afgelopen" : wellicht een idee voor prangende vragen over afloop van bepaalde oude topics..)

De vraag is deze:

Ben je al een beetje klaar met rondkijken en heb je den handen uit den mouwen gestoken? Misschien zag je er vanaf?

Let us knwo! wink.gif

about topicstarters: wat je begint maak je af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(ben regelmatig benieuwd naar: "hoe is dit afgelopen" : wellicht een idee voor prangende vragen over afloop van bepaalde oude topics..)

De vraag is deze:

Ben je al een beetje klaar met rondkijken en heb je den handen uit den mouwen gestoken? Misschien zag je er vanaf?

Let us knwo! wink.gif

about topicstarters: wat je begint maak je af!

wat je begint maak je af ??? moeilijk met een JEEP die is nooit "AF"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(ben regelmatig benieuwd naar: "hoe is dit afgelopen" : wellicht een idee voor prangende vragen over afloop van bepaalde oude topics..)

De vraag is deze:

Ben je al een beetje klaar met rondkijken en heb je den handen uit den mouwen gestoken? Misschien zag je er vanaf?

Let us knwo! wink.gif

about topicstarters: wat je begint maak je af!

Deze winter ben ik met het chassis en de assen bezig(is te zien bij projecten restauratie tosca)volgende winter is de body en waarschijnlijk ook de motor aan de beurt,vooral rustig blijven wink.gif ik houd u op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...