dree Geplaatst October 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2005 Wie kan me vertellen hoe ik de bougie kabels opnieuw aansluit op de verdelerkap ? ik heb gekeken in een pdf-bestand van een cherokee van 88, maar ik kom er niet uit. Het gaat om een SSI (solid state ingnition), maar de plaats van de rotor komt niet overeen. Op de krukaspoelie staat een kerfje. Dit moet overeen komen met streepje nummer 4 op het motorblok, en dan moet de rotor naar rechtsvoor wijzen. Op dat moment wijst mijn rotor naar het motorblok..... hoe kom ik achter de goede plaats van cil.1 op de verdelerkap, zonder alles te proberen ? De volgorde zou moeten zijn : 1-5-3-6-2-4 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2005 En als je de krukas één omwenteling verder draait? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst October 28, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2005 Originally posted by 87wrangler@Oct 28 2005, 14:37 En als je de krukas één omwenteling verder draait? <div align="right">← eeeehhhhhhhhhh, geen idee, ga ik straks proberen ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst October 28, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2005 Originally posted by dree@Oct 28 2005, 14:52 eeeehhhhhhhhhh, geen idee, ga ik straks proberen ! <div align="right">← NOU IK HEB het geprobeerd, dat maakt idd uit, de rotor staat nu redelijk goed naar rechts(voor). dat zou dus cil.nr. 4 moeten zijn maar de motor slaat nog niet aan. NOG niet, want bij starten doet ie niks, maar als ik stop met starten slaat ie op twee slagen aan. Alle bougies vonken, als ik ze los aan massa leg. (ik start op gas, omdat benzinepomp kapot is) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2005 Ben je wel voorzichtig? Wanneer je de onsteking niet goed hebt zitten, is starten op LPG niet zonder risico!!! Voor je het weet heb je een joekel van een backfire te pakken!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst October 31, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2005 Originally posted by 87wrangler@Oct 28 2005, 23:01 Ben je wel voorzichtig? Wanneer je de onsteking niet goed hebt zitten, is starten op LPG niet zonder risico!!! Voor je het weet heb je een joekel van een backfire te pakken!!!! <div align="right">← Ja, ik weet het, ik ben voorzichtig en start niet langer dan ee paar seconden, om daarna een kwartier te wachten tot de gasdampen zijn opgetrokken... ...in afwachting van een injectiepomp... Maar ik heb nog steeds geen oplossing. Ik sluit ofwel de kabels nog steeds verkeerd aan, of de ICM (onstekingsmodule) is defect, of er zit ergens een elketrische storing. Ik heb een schema van de ICM en daarop is de linkse connector een +12V aansluiting. Staat hier altijd spanning op ? dan kan ik die eens direct op een gezekerde accu-plus aansluiten. klopt deze volgorde : 1-5-3-6-2-4 ? wat kan ik nog testen, zonder de ICM te vervangen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 31, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2005 De ontstekingsvolgorde zou volgens mij 1-5-3-6-2-4 moeten zijn! Volgens de Haynes trouwens ook.... Dan het testen van de ontsteking: Heb jij zo'n module: In dat geval kun je hier wat testjes nalezen! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 31, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2005 Ow... deze vond ik nog ergens op m'n peecee: Inderdaad: Het schema van je injectiesysteem met ontstekingsmodule ( linksonder). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.