Spring naar bijdragen

volgorde/aansluiting van bougiekabels


dree
 Share

Recommended Posts

Wie kan me vertellen hoe ik de bougie kabels opnieuw aansluit op de verdelerkap ?

ik heb gekeken in een pdf-bestand van een cherokee van 88, maar ik kom er niet uit. Het gaat om een SSI (solid state ingnition), maar de plaats van de rotor komt niet overeen.

Op de krukaspoelie staat een kerfje. Dit moet overeen komen met streepje nummer 4 op het motorblok, en dan moet de rotor naar rechtsvoor wijzen. Op dat moment wijst mijn rotor naar het motorblok..... sad.gif

hoe kom ik achter de goede plaats van cil.1 op de verdelerkap, zonder alles te proberen ?

De volgorde zou moeten zijn : 1-5-3-6-2-4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dree@Oct 28 2005, 14:52

eeeehhhhhhhhhh,  geen idee,

ga ik straks proberen !

<div align="right">

NOU IK HEB het geprobeerd, dat maakt idd uit, de rotor staat nu redelijk goed naar rechts(voor). dat zou dus cil.nr. 4 moeten zijn maar de motor slaat nog niet aan. NOG niet, want bij starten doet ie niks, maar als ik stop met starten slaat ie op twee slagen aan. Alle bougies vonken, als ik ze los aan massa leg. (ik start op gas, omdat benzinepomp kapot is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 28 2005, 23:01

ohmy.gif

Ben je wel voorzichtig? Wanneer je de onsteking niet goed hebt zitten, is starten op LPG niet zonder risico!!!  Voor je het weet heb je een joekel van een backfire te pakken!!!!

<div align="right">

Ja, ik weet het, ik ben voorzichtig en start niet langer dan ee paar seconden, om daarna een kwartier te wachten tot de gasdampen zijn opgetrokken...

...in afwachting van een injectiepomp...

Maar ik heb nog steeds geen oplossing. Ik sluit ofwel de kabels nog steeds verkeerd aan, of de ICM (onstekingsmodule) is defect, of er zit ergens een elketrische storing. Ik heb een schema van de ICM en daarop is de linkse connector een +12V aansluiting. Staat hier altijd spanning op ? dan kan ik die eens direct op een gezekerde accu-plus aansluiten.

klopt deze volgorde : 1-5-3-6-2-4 ?

wat kan ik nog testen, zonder de ICM te vervangen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...