Spring naar bijdragen

Stuur


Capser
 Share

Recommended Posts

Casper,

Bij mijn GC moet het stuur na het verwijderen van de naafmoer dmv een specaal gereedschap van de naaf getrokken worden, soort poulie trekker.

Als je een beetje handig bent kan je misschien zelf iets fabriceren dat aan het stuur trekt en op de naaf drukt.

In geen geval een hamer gebruiken hiermee kan je lagers beschadigen.

Succe Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Casper,

Pas de mijne vervangen nadat ik het geval tijdens een frontale botsing een beetje teveel vervormd had.

Je haalt de naafdop van het stuur,kwestie van een beetje wrikken.

Nu is het verstandig om de accu los te gooien omdat je anders met je schroevendraaier contant contact maakt,waardoor het wel erg lawaaiig wordt.

Rond de naaf zit een kunststof ring met drie kruiskop schroeven,deze moet je verwijderen. Ook de naaf moer kun je nu verwijderen.

Een Poelietrekker gaat niet werken, je sloopt meer ,en hij schiet er constant af.

In de naaf van het stuur zitten twee tap gaten (M8) .

Zorg voor een dik stuk strip en boor hierin twee gaten (10mm) hart op hart 37mm

Het midden van de strip rust op de naaf en met twee M8 bouten trek je het stuur naar je toe totdat hij losschiet.

montage is omgekeerde volgorde

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by KZET@Oct 14 2005, 20:55

Casper,

Pas de mijne vervangen nadat ik het geval tijdens een frontale botsing een beetje teveel vervormd had.

Je haalt de naafdop van het stuur,kwestie van een beetje wrikken.

Nu is het verstandig om de accu los te gooien omdat je anders met je schroevendraaier contant contact maakt,waardoor het wel erg lawaaiig wordt.

Rond de naaf zit een kunststof ring met drie kruiskop schroeven,deze moet je verwijderen. Ook de naaf moer kun je nu verwijderen.

Een Poelietrekker gaat niet werken, je sloopt meer ,en hij schiet er constant af.

In de naaf van het stuur zitten twee tap gaten (M8) .

Zorg voor een dik stuk strip en boor hierin twee gaten (10mm) hart op hart 37mm

Het midden van de strip rust op de naaf en met twee M8 bouten trek je het stuur naar je toe totdat hij losschiet.

montage is omgekeerde volgorde

succes.

<div align="right">

Puike oplossing thumbsup.gifthumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by acro@Oct 15 2005, 15:34

FF 2 du point...  Wat doe je met je airbag??

<div align="right">

Acro,

XJ-Limited 1992 heeft geen airbag. (vlgs mij pas in 95 ingevoerd en voor passagiers in 97 ??)

Stuur bij een airbag model zit ook heel anders gemonteerd,weet wel dat voordat je hier aan begint de airbagmodule eerst moet uitschakelen.

Bovenop de stuurkolom zit een klein rond dekseltje ,...dit moet eraf.

Hieronder zit een 8mm boutje die je moet losdraaien (ongeveer 2 a 2,5 cm). de module is nu uitgeschakeld en kun je hem uitnemen. hierna zal de rest vanzelf duidelijk worden denk ik .......verder geen ervaring mee.

Een waarschuwing.... misschien wel handig als je het boutje losdraait,je niet voor het stuur gaat zitten. stel dat het fout gaat krijg je alsnog die module tegen je

hoofd sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by KZET@Oct 14 2005, 19:55

Casper,

Pas de mijne vervangen nadat ik het geval tijdens een frontale botsing een beetje teveel vervormd had.

<div align="right">

Hoi Kzet,

Weet jij toevallig ook hoe je de achterste beschermkap van het stuur eraf krijgt?

Heb het stuur en de richting aanwijzer wel kunnen verwijderen maar kan niet ontdekken hoe die achterste kap eraf moet.

Mijn stuur wiebelt heen en weer, het schijnt een kwestie te zijn van een boutje aandraaien

Groeten,

Henk-Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is het verstandig om de accu los te gooien omdat je anders met je schroevendraaier contant contact maakt,waardoor het wel erg lawaaiig wordt.

Rond de naaf zit een kunststof ring met drie kruiskop schroeven,deze moet je verwijderen. Ook de naaf moer kun je nu verwijderen.

Ik heb toen op man kracht mijn stuur los gekregen. Kruislings heel hard slaan op het stuur. en om de 8 slagen een beetje wd-40 inspuiten. Gaat niet makkelijk, maar je kan wel alle frustaties van je afslaan, en je kan je dash verder met rust laten.

Succes

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Palm@Oct 18 2005, 09:28

Weet jij toevallig ook hoe je de achterste beschermkap van het stuur eraf krijgt?

Heb het stuur en de richting aanwijzer wel kunnen verwijderen maar kan niet ontdekken hoe die achterste kap eraf moet.

Mijn stuur wiebelt heen en weer, het schijnt een kwestie te zijn van een boutje aandraaien

<div align="right">

Sorry Henk-Jan

Zover hoefde ik hem niet uit elkaar te halen,dus zou het niet weten.

Heb verder in het het grote sleutelboek gekeken,maar daar staat verder niks zinnigs over de bekleding van de stuurkolom.

voorzichtig proberen dus.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...