Spring naar bijdragen

wanneer is het een ZJ,WJ of WK?


Recommended Posts

Originally posted by Nor@Oct 5 2005, 19:59

Ik rij pas een Gr Cherokee en moet dus nog een beetje leren  dry.gif ; wanneer is het een ZJ of WJ of WK of hoe ze ook allemaal mogen heten. Neem aan dat het met de bouwjaren te maken heeft?

<div align="right">

Vanaf 98 is het WJ dacht ik , anders word het wel verbeterd hier als ik het mis heb !! huh.gifhuh.gif

Letters staan voor afkortingen welke weet ik zelf ook niet huh.gifohmy.gif

Wie wel ???? rolleyes.gifrolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JOHN GRAND@Oct 5 2005, 20:26

Vanaf 98 is het WJ dacht ik , anders word het wel verbeterd hier als ik het mis heb !!  huh.gif   huh.gif

Letters staan voor afkortingen  welke weet ik zelf ook niet  huh.gif   ohmy.gif

Wie wel ???? rolleyes.gif   rolleyes.gif <div align="right">

CJ CJ2 t/m CJ8. CJ Civilian Jeep, burger Jeep

DJ Delivery or Dispatch Jeep, Basic Postal AMC 2WD

FJ Eagle Talon

KJ Volgende generatie Cherokee?

MJ 1986 - 1992 Comanche pickup

SJ 1963 - 1992 Full size Jeeps, als Cherokee en J-trucks (70's.)

TJ 1997-nu Jeep Wrangler, ronde koplampen

VJ Jeepster en jeepster commandos 1949-1951, 1967-1973

WJ 1999 Grand Cherokee.

XJ 1984-nu kleinere Cherokee en Wagoneer.

YJ 1987-1995 Wrangler, rechthoekige koplampen

ZJ 1992-1998 Grand Cherokee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine aanvulling op bovenstaand lijstje:

De KJ is inderdaad de nieuwe (huidige) Cherokee (Of Liberty, buiten Europa).

De WJ is gebouwd van '99 t/m '04

De huidige Grand Cherokee is de WK

Er is ook nog een ZG... Das ook de Grand Cherokee (ZJ), maar dan gebouwd in Oostenrijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ZJFred@Dec 17 2003, 14:44

Welkom op dit Forum,

First of all, iedere Jeep levert echte terreinprestaties tongue.gif anders is het geen Jeep.

Grand Cherokees zijn te verdelen in ZJ's van 1993 t/m/ 1995, ZJ's van 1996 t/m 1998 en WJ's vanaf 1999 tot heden. De ZJ's van de tweede generatie ('96 -'98) herken je aan o.a. de grille, deze is groter heeft 7 sleuven (voor '96 acht sleuven) en deze grille loopt door in de bumper, de bumper is dus een stukje "ingedeukt" t.h.v. de grille. Ook is het interieur van deze duidelijk zichtbaar anders.

ZG's worden niet alleen vanaf 1995 gemaakt, alle export (alles behalve Noord-Amerika) modellen worden ZG's genoemd (en deze worden in Graz Oostenrijk geassembleerd), in de volksmond is een europese ZG trouwens nog steeds een ZJ wink.gif .

Als je er echt het terrein in wilt met een vroege ZJ, kijkt dan niet naar een Limited. Deze zijn uitgevoerd met een open differentieel en een visco in de tussenbak (vanaf 1996 zijn deze tussenbakken wel "gelocked").

De optie die jij aangeeft,de SelectTrac (NV/P242), is voor veel terreinrijden inderdaad de beste keuze. Deze bak kan je in zowel HI als LO "locken".

Voor wat betreft de LSD's, ik geloof dat alleen Limited's standaard met een LSD achteras werden geleverd. Maar voor het zware terreinwerk kan je beter in de voor- en achteras echte diff-locks zetten (is wel kostbaar hoor laugh.gif ).

Verdere zwakke punten van de Grand zijn:

-rijgeluid bij van voor en/of achteras (mijn Grand heeft al drie rumorige voorassen gehad) sad.gif

-autom.vers.bakken zijn niet Chryslers sterkste kant. sad.gif  

-Airco. Condensor en verdamper staan bekend als lekkage gevoelig. sad.gif

-Europese ZJ's (ZG's) schijnen kwalitatief beter in elkaar te zitten en hebben zoiezo wat stuggere vering en een wat strakker stuurgedrag.

-Voor de rest hebben ze net als andere Jeeps af en toe een "ochtendhumeur" of een  "bad hairday" wink.gif <div align="right">

klik topic duidelijke uitleg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...