Spring naar bijdragen

speaker(infinity) voor vervangen


Recommended Posts

ik heb iets teveel bas door de linker voorspeaker heen gejaagt en die kraakt nu erg(opgeblazen) Die wil ik dus gaan vervangen maar zou graag een paar tips hebben alvorens ik begin.

Met behulp van mijn Haynes manual krijg ik het binnenwerk van de deur er vast wel af of is dit lastiger dan ik vermoed?

Kan er gewoon een andere standaard speaker in of moet ik echt een Jeep speaker gaan regelen? en zo ja waar kan ik dat halen?

Ik hoop dat iemand me even opweg kan helpen.

Groetjes

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

LET OP het zijn GEEN speakers maar 6x9" 4ohm woofers !

(grand cherokee bj 2000)

Gisteren bij een autoshop 8 verschillende "gangbare" speakers ingebouwd (van prijsklasse 79 tot 389 euro)

Er was er één kapot dus ik kon heel goed het verschil horen tussen de originele en de "gangbare". Ik moet je zeggen, de gangbare speakers konden niet tippen aan de originele Infinity boxen. Maar nogmaals: Het moeten woofers zijn en geen 2 of 3 weg speakers !!!

Na hééél vééél zoeken heb ik deze bestelt:

Tang Band W69-1436

http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=264-864

Ik heb ze nog niet binnen, maar na drie dagen zoeken is dit echt het enige wat ik kon vinden op internet... De originele Infinity woofers kosten overigens 110,- per stuk (ex btw)...

Wordt vervolgt....

bewerkt door ralph
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb iets teveel bas door de linker voorspeaker heen gejaagt en die kraakt nu erg(opgeblazen) Die wil ik dus gaan vervangen maar zou graag een paar tips hebben alvorens ik begin.

Met behulp van mijn Haynes manual krijg ik het binnenwerk van de deur er vast wel af of is dit lastiger dan ik vermoed?

Kan er gewoon een andere standaard speaker in of moet ik echt een Jeep speaker gaan regelen? en zo ja waar kan ik dat halen?

Ik hoop dat iemand me even opweg kan helpen.

Groetjes

Stefan

kijk eerst even of je de speaker niet gewoon kan kitten. Klinkt gek maar is een makkelijke oplossing die werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk uit...

Ik had hetzelfde idee.

Bij mij waren de bekende tweeters op het dashboard gescheurd.

Lijmen was leuk, maar dat bleef slechts een maandje goed.

Toen besloten 3 weg speakers in de voordeur te zetten en de tweeters te vergeten.

Even getest met wat 3 weg speakertjes die ik had liggen.

Het "voordeur-signaal" dat van je versterker komt bleek het lage freq. signaal te zijn.

Dat klinkt dus voor geen meter als je daar zo maar 3-4 weg speakers in zet.

Zo zat het bij mij:

  • Dashboard: tweeters

  • Voordeur: woofers

  • Achterdeur: 2 weg

Overigens is de infinity versterker (bij mij dan) niet op Hi/Lo in te stellen.

Met als gevolg dat ik een andere versterker onder de achterbank heb geplaatst.

Waarom zijn die lijken die projectjes altijd zó veel makkelijker dan ze zijn? (zucht :lol:)

Verder hebben de clips die je deurpanelen in de deur houden nogal de neiging kapot te gaan als je niet met héél veel beleid het paneel loshaalt. Een zakje clips is dus geen overbodige luxe.

Succes :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...