Spring naar bijdragen

Oxygen/Lambdasonde


Recommended Posts

Zie mijn voorgaande topics voor het hele verhaal maar na het uitlezen van de foutcode (21) lijkt toch ook mijn Oxygen Sensor om zeep.

Nu kan ik een vierdraads universele lambdasonde krijgen waarvan ik dan alleen de stekker over moet zetten maar wie heeft reeds ervaring met die sondes...

Universeel of merkgebonden scheelt ff 60 euri en is toch een boel geld.

Het is voor een ZJ van 1996 met 6 cyl. 4.0i motor.

Thanks...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal geen enkel probleem indien de spanning dewelke ze afgeeft dezelfde is.

Dit is niet de 12V waarmee ze werkt, een lambda-sonde gaat een spanning afgeven wanneer ze aan het meten is, sommige sonde's geven een hoger spanning af dan de meeste tussen de 0,2V en de één volt. Deze kan je meten tussen de zwarte en de grijze draad met een gewone voltmeter.

Dit moet je dus navragen, je moet ook zien dat je ze deftig kan monteren en dat ze zonder speling in je uitlaat zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Sep 27 2005, 18:53

Normaal geen enkel probleem indien de spanning dewelke ze afgeeft dezelfde is.

Dit is niet de 12V waarmee ze werkt, een lambda-sonde gaat een spanning afgeven wanneer ze aan het meten is, sommige sonde's geven een hoger spanning af dan de meeste tussen de 0,2V  en de één volt.  Deze kan je meten tussen de zwarte en de grijze draad met een gewone voltmeter.

Dit moet je dus navragen, je moet ook zien dat je ze deftig kan monteren en dat ze zonder speling in je uitlaat zit.

<div align="right">

Vanmiddag de lambdasonde gecontroleerd met een voltmeter en inderdaad, kapot... Heb inmiddels een nieuwe (universele) erin en voila, code 21 weg en de motor draait weer als een speer op benzine. Nu nog ff LPG af laten stellen en dan is dit probleem weer uit de wereld...

Thanks....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by simba@Sep 27 2005, 21:09

Vanmiddag de lambdasonde gecontroleerd met een voltmeter en inderdaad, kapot... Heb inmiddels een nieuwe (universele) erin en voila, code 21 weg en de motor draait weer als een speer op benzine. Nu nog ff LPG af laten stellen en dan is dit probleem weer uit de wereld...

Thanks....

<div align="right">

Alles is ok nu, CO op LPG weer goed

Thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...