Spring naar bijdragen

Atlas copco schroefcompressor


wimbo
 Share

Recommended Posts

Even een vraagje volledig buiten Jeeps,

Ik heb een schroefcompressor atlas copco gx7ff. Bij opstart schakelt die ster/driehoek maar steekt geen druk in het vat. Nochthans hoor ik het relais van de air valve klikken. Zou die air valve vast zitten? Vooraleer ik alles demonteer wil ik toch even advies vragen. Er is niet veel informatie over deze compressor te vinden op internet.

Alle tips en advies welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de selenoide getest en het regeldrukslangetje gecontroleerd. Geen verstopping en alles werkt goed.
Blazn enkel na noodstop maar dat is normaal. Ik hoor duidelijk geen drukopbouw in de schroef, die blijft onbelast draaien.
De compresssor heeft na onderhoud een tijdje gedraaid zonder luchtfilter (knappe onderhoudsmechanieker was vergeten die te monteren).

Ik denk dat het de hulpklep of hoofdklep is die vast zit. Helaas heb ik gelezen dat op die hoofdklep nogal een strakke veer zit...
Dus eerst nog een beetje lezen.

Alle tips blijven welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken zo'n zware atlas copco voor te glasparelen en voor ik die opstart moet ik op een bepaalde leiding 6bar druk zetten (van onze andere compressor of druk van het reservoir.) Dan hoor ik een klep opengaan en dan pas kan ik opstarten.doe ik dit niet krijg ik hem gewoonweg niet opgestart: kreeg de electriciteitskast helemaal niet getrokken.Zelfs met open klep springt de electriciteitskast in de winter soms af als die omschakelt van ster naar driehoek... Als hij opstart hoor je ook de lucht vrij weg lopen die hij pompt tot hij een aantal seconden , net na het overschakelen van ster naar driehoek, sluit en het drukvat van 1000liter vult ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze compressor kan zonder problemen belast starten. Dat staat toch in de brochure. Het is een 10PK omgebouwd van 400 naar 220 volt. Nooit problemen bij het schakelen van ster naar driehoek geen probleem, dat gebeurt trouwens voorleer de klep opent, dus onbelast. Hier een drukvat van 500l. Normaal vult dat vat van 0 naar 10 bar op enkele minuten. Heb gisteren de ontlastingsklep gedemonteerd en gereinigd. In het hulpklephuis zat nogal wat aanslag, dit verwijderd en met zuurvrije vaseline de klep en veer terug gemonteerd. Nu werkt die klep wel. Maar bij opstart (na een nachtje stilstand) toch alweer hetzelfde  probleem. Zeer langzame drukopbouw en dan na een eerste keer ontlasten terug goede werking. Ik denk dat het veertje in de hulpklep dient vervangen te worden.

Weet iemand een adres waar ik zo een kit kan bestellen? Kom steeds op amerikaanse (of chinese) sites terecht.

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...