Spring naar bijdragen

achteras nissan patrol


ludo
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal

Ik loop met de gedachte om een patrol achteras onder mijn wrangler yj te plaatsen deze zijn sterker en makkelijker te vinden met een locker.

Na een paar snelle metingen blijkt de breedte aardig overeen te komen, maar bij een patrol ligt de klok in het midden van de as en als ik goed gemeten heb bij een wrangler 3 cm uit het midden.

Weet iemand of een aandrijf as een afwijking naar links of naar rechts mag hebben.

Heeft er misschien iemand ervaring met zo'n ombouw.

Groet Ludo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je aandrijfas mag best een kleine "off-set" overbruggen. 3 cm is geen enkel probleem!

Wel is het zaak dat beide assen (uitgaande van de bak en ingaand aan de achteras) 100% parallel aan elkaar liggen als je ze denkbeeldig verlengd! Wanneer dat niet zo is krijg je te maken met trillingen en defecte kruiskoppelingen!

Succes met je modificatie enne... maak er een (foto)verslag onder "projecten" van! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie voor de interesse, zo gauw ik er aan begin houd ik jullie op de hoogte.

Wat de overbreng verhouding betreft een patrol heeft 4.6:1 met 33 banden zou dit volgens mij niet al te veel problemen op moeten leveren.

De combi. met een dana 30 vooras zou in het terrein toch ook geen probleem moeten zijn denk ik.

Maar alle kennis en ervaring zijn natuurlijk welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom gooi je er geen Ford 8.8 onder, ben ik zelf ook mee bezig.

Hij is 0.75" smaller dan een Dana 35, boltpattern is gelijk, pinion offset is 1 7/16" meer dan de Dana 35 wat op een aandrijfas van +/- 45 cm een horizontale hoek van ongeveer 5° oplevert. Is 120% sterker dan een Dana 44.

Niet geheel onbelangrijk de Ford 8.8 van '95 en later worden standaard met schijfremmen geleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een ford 8.8 as makkelijk te vinden met een locker en wat vragen ze er voor.

Een patrol as met locker heb ik voor 350euro.

Nog even over de ring pinion verhouding van de assen hoeveel mogen die van elkaar afwijken, ik was namelijk van mening dat het in het terrein niet erg was dat die van voor en achteras verschillende zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 years later...

Hallo Ludo,

 

Het is al een oud forum topic maar was wel benieuwd of je er nog mee verder gegaan bent.

Ik heb nl. zelf een Wrangler uit 1987 die voorzien is van Nissan Patrol GR assen. Dus zowel achter als voor.

En dus ook schroefveren. Hiervoor ook overgegaan op een DANA300 tussenbak, AX15 versn. bak en 4.0HO motor

 

Ben ook wel benieuwd naar anderen die hier ervaring mee hebben.

 

Hoop dat je dit topic nog leest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ludo,

 

Het is al een oud forum topic maar was wel benieuwd of je er nog mee verder gegaan bent.

Ik heb nl. zelf een Wrangler uit 1987 die voorzien is van Nissan Patrol GR assen. Dus zowel achter als voor.

En dus ook schroefveren. Hiervoor ook overgegaan op een DANA300 tussenbak, AX15 versn. bak en 4.0HO motor

 

Ben ook wel benieuwd naar anderen die hier ervaring mee hebben.

 

Hoop dat je dit topic nog leest

Heb je hier ook foto's van? ( zit ook over alles te dagdromen)

Zijn er ook mensen die alleen de achteras aanpassen ? Is dit de zwakste schakel van een wrangeler?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 ik heb wel hier wel wat foto's van

Heb je een mail adres. dan stuur ik je wel het e.e.a.

 

Het problem met de assen is dat de aansluiting naar de tussenbak niet 'matched'

Ik heb achter de Nissan aandrijfas gebruikt. Is niet helemaal correct maar werkt wel

De aandrijfas voor is samengesteld tussen een originele van de wrangler en de Nissan aandrijfas.

De Dana300 moest ik gebruiken omdat de positive van de klok in de Nissan assen anders dan de wrangler assen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 ik heb wel hier wel wat foto's van

Heb je een mail adres. dan stuur ik je wel het e.e.a.

 

Het problem met de assen is dat de aansluiting naar de tussenbak niet 'matched'

Ik heb achter de Nissan aandrijfas gebruikt. Is niet helemaal correct maar werkt wel

De aandrijfas voor is samengesteld tussen een originele van de wrangler en de Nissan aandrijfas.

De Dana300 moest ik gebruiken omdat de positive van de klok in de Nissan assen anders dan de wrangler assen 

Pm gestuurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...