ludo Geplaatst September 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2005 Hallo Allemaal Ik loop met de gedachte om een patrol achteras onder mijn wrangler yj te plaatsen deze zijn sterker en makkelijker te vinden met een locker. Na een paar snelle metingen blijkt de breedte aardig overeen te komen, maar bij een patrol ligt de klok in het midden van de as en als ik goed gemeten heb bij een wrangler 3 cm uit het midden. Weet iemand of een aandrijf as een afwijking naar links of naar rechts mag hebben. Heeft er misschien iemand ervaring met zo'n ombouw. Groet Ludo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2005 Je aandrijfas mag best een kleine "off-set" overbruggen. 3 cm is geen enkel probleem! Wel is het zaak dat beide assen (uitgaande van de bak en ingaand aan de achteras) 100% parallel aan elkaar liggen als je ze denkbeeldig verlengd! Wanneer dat niet zo is krijg je te maken met trillingen en defecte kruiskoppelingen! Succes met je modificatie enne... maak er een (foto)verslag onder "projecten" van! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst September 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2005 Hoe zit het met Patrol assen met de overbrengverhoudingen? Komen die overeen met je Dana 30 vooras? BTW de as gebruikt een ander boltpattern, dus dat wordt 2x2 verschillende velgen en 2 reservewielen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Dominator Geplaatst September 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2005 Met een las-apparaat kom je een heel eind betreft dat boltpattern FF serieus, ik ben erg beneiwd naar je bevindingen omtrend dit topic! Ik hoop dat je idd eens over het door Wrangler 87 gevraagde foto verslag wil nadenken. Suc-6 met hoofdletters! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst September 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2005 Dank voor jullie voor de interesse, zo gauw ik er aan begin houd ik jullie op de hoogte. Wat de overbreng verhouding betreft een patrol heeft 4.6:1 met 33 banden zou dit volgens mij niet al te veel problemen op moeten leveren. De combi. met een dana 30 vooras zou in het terrein toch ook geen probleem moeten zijn denk ik. Maar alle kennis en ervaring zijn natuurlijk welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2005 De standaard overbrenging van een YJ met 4.0HO motor is 3.54 en met een 2.5 4.11! Dat gaat dus niet zomaar goed, zelfs niet in het terrein! Je zult dus met de ring & pignon van één of beide assen aan het veranderen moeten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst September 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2005 Voor de Dana 30 wordt geen 4.6:1 gemaakt krijg je 4.56:1 of 4.88:1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst September 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2005 Waarom gooi je er geen Ford 8.8 onder, ben ik zelf ook mee bezig. Hij is 0.75" smaller dan een Dana 35, boltpattern is gelijk, pinion offset is 1 7/16" meer dan de Dana 35 wat op een aandrijfas van +/- 45 cm een horizontale hoek van ongeveer 5° oplevert. Is 120% sterker dan een Dana 44. Niet geheel onbelangrijk de Ford 8.8 van '95 en later worden standaard met schijfremmen geleverd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst September 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2005 op www.jeeper.tk heeft Geert onder zijn CJ7 assen geplaatst van een Patrol. Hij heeft hiervoor een hele hoop foto's genomen en alles perfect uitgelegd wat hij heeft gedaan om het allemaal een beetje passend te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst September 25, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2005 Is een ford 8.8 as makkelijk te vinden met een locker en wat vragen ze er voor. Een patrol as met locker heb ik voor 350euro. Nog even over de ring pinion verhouding van de assen hoeveel mogen die van elkaar afwijken, ik was namelijk van mening dat het in het terrein niet erg was dat die van voor en achteras verschillende zou zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2005 Diegene die ik heb gezien met een japanse achteras hadden ook een Japanse vooras. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst September 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2005 Het word waarschijnlijk toch een grotere uitdaging dan ik had gedacht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedel Geplaatst August 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2014 Hallo Ludo, Het is al een oud forum topic maar was wel benieuwd of je er nog mee verder gegaan bent. Ik heb nl. zelf een Wrangler uit 1987 die voorzien is van Nissan Patrol GR assen. Dus zowel achter als voor. En dus ook schroefveren. Hiervoor ook overgegaan op een DANA300 tussenbak, AX15 versn. bak en 4.0HO motor Ben ook wel benieuwd naar anderen die hier ervaring mee hebben. Hoop dat je dit topic nog leest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst August 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2014 Hallo Ludo, Het is al een oud forum topic maar was wel benieuwd of je er nog mee verder gegaan bent. Ik heb nl. zelf een Wrangler uit 1987 die voorzien is van Nissan Patrol GR assen. Dus zowel achter als voor. En dus ook schroefveren. Hiervoor ook overgegaan op een DANA300 tussenbak, AX15 versn. bak en 4.0HO motor Ben ook wel benieuwd naar anderen die hier ervaring mee hebben. Hoop dat je dit topic nog leest Heb je hier ook foto's van? ( zit ook over alles te dagdromen) Zijn er ook mensen die alleen de achteras aanpassen ? Is dit de zwakste schakel van een wrangeler? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedel Geplaatst August 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2014 ik heb wel hier wel wat foto's van Heb je een mail adres. dan stuur ik je wel het e.e.a. Het problem met de assen is dat de aansluiting naar de tussenbak niet 'matched' Ik heb achter de Nissan aandrijfas gebruikt. Is niet helemaal correct maar werkt wel De aandrijfas voor is samengesteld tussen een originele van de wrangler en de Nissan aandrijfas. De Dana300 moest ik gebruiken omdat de positive van de klok in de Nissan assen anders dan de wrangler assen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst August 21, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2014 ik heb wel hier wel wat foto's vanHeb je een mail adres. dan stuur ik je wel het e.e.a. Het problem met de assen is dat de aansluiting naar de tussenbak niet 'matched' Ik heb achter de Nissan aandrijfas gebruikt. Is niet helemaal correct maar werkt wel De aandrijfas voor is samengesteld tussen een originele van de wrangler en de Nissan aandrijfas. De Dana300 moest ik gebruiken omdat de positive van de klok in de Nissan assen anders dan de wrangler assen Pm gestuurd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.