Spring naar bijdragen

Max aanhanger gewicht Jeep Wrangler Jk 2007


lars
 Share

Recommended Posts

Beste Forumleden, ik heb een vraag waar ik al tijd mee rondzeul.

Op mijn Jeep Wrangler 2007 3.8L SAHARA (3.73)  zou ik graag trekhaak willen, nou staat er op mijn kenteken bewijs GEEN informatie betreffen max trekgewicht geremd en ongeremd.

Mijn jeep is ooit geinporteerd uit USA dus amerikaanse uitvoering.

Onder mijn balk achter de bumper zit vierkante buis met 4 bouten vanstgemaakt op stalen balk.

Volgens autoscout en RDW site geeft 90% van alle gegevens aan dat deze jeep 2000 KG max trekegewicht mag hebben en ongeremd 750.

MAAAAR als ik op de Jeep site kijk onder kopje TRAIL RATED staat er max 1000kg  geremd en volgens de originele manuals uit 2007 en 2008 geeft deze aan in USA  een MAX gross trailer weight van 907 kilo, ??? Hoevvel kan en mag MIJN jeep trekken.

RDW kan hier en wil hier ook niets van vinden. Nu heb ik naar  JEEP usa een brief getuurd met VIN nummer en gevraagd om alle info over mijn auto me toe te mailen.

Hieruit volgt dan ook een hetzelfde als in MANUALS staat 200LBS is 907 kilo.

Hoe kan het dan dat overal waar soortgelijke auto te koop staat (2 deurs) wel te verstaan met max trekgewicht van 2000 kilo staat.

 

HELP kan iemand mij helpen meer inzicht hierover te geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je Jeep op kenteken niks heeft staan MAG je volgens mij niks achter je auto hangen omdat je trekhaak niet gekeurd is. 

 

Om het trekgewicht op kenteken te krijgen zul je dit volgens mij door de rdw moeten laten keuren. Eventueel met documenten van Jeep. Vervelend als zij met zo'n laag trekgewicht komen. 

 

Misschien dat het lukt met kentekens van dezelfde jeeps met trekgewicht op kenteken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb met een andere terreinwagen (ik zal het merk hier niet noemen) een mailtje gestuurd naar de importeur met het Chassis-/VIN nummer en netjes een brief terug gekregen met de verklaring dat de auto met dat VIN nummer een maximum trekgewicht heeft van 2000kg. Dat vervolgens naar de RDW gestuurd met het verzoek om het trekgewicht op het kenteken te vermelden. Nieuw kenteken gekregen en klaar. Heeft niets gekost!

Hopen dat dit bij Jeep ook lukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lars,

Ik heb zelf ook een USA import JK X 3.8i , maar een automaat. Aangezien je een 3.73 hebt is dit vast een handgeschakelde.
Bij mij ligt er origineel een 4.10 in. Mijne is ook een 2 deurs.

Bij importeren hadden ze bij de RDW gewoon dit gewicht erop moeten zetten, de mijne had ook geen trekhaak of zo.
De gegevens uit de VS tellen trouwens hier niet. Zeker ongeremd niet. Dit is sowieso 750kg.
In de Amerikaanse handleiding staan inderdaad hele andere gewichten.

De mijne mag op z'n kenteken 1705kg geremd trekken en ongeremd 750kg.

Bij een 2 deurs JK DIESEL is dit volgens mij een hoger gewicht.(hoe hoog?)
De JKU diesel zelfs 3500kg tot bouwjaar 2012. Benzine dacht ook, al weet ik dit niet zeker...

De nieuwere JK/JKU's mogen inderdaad minder trekken dan de oude. Sinds de nieuwe motor erin ligt.
Wat eigenlijk apart is, want deze heeft enkel meer vermogen. Chassis is gelijk gebleven. 
Maar zodoende kan je niet op de site van Jeep kijken. Die hebben enkel nieuwe info erop staan.

Persoonlijk denk ik toch dat je terug moet naar de RDW....
Want als er niets op staat, mag je volgens mij officieel  ook niets trekken.
Ken iemand die dit probleem ook heeft met een import TJ

Mocht de RDW mijn kenteken wil weten, hoor ik het wel... (PM)

Succes..
 

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks for the info,

 

Ik heb trouwens ook een automaat maar volgens Din gegevens is het wel een 3.73 bouwjaar 2008  (volgens USA zijn ze van dat bouwjaar allemaal standaard in ieder geval de sahara uitvoeringen 3.73.

RDW wil enkel geheel opnieuw keuren en testen kosten rond 1000 euro.

Belachelijk veel geld om alleen gegevens op kenteken te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké dacht dat bij een automaat er altijd een 4.10 in zat met deze motor in de VS.
Maar ik heb een X versie (lijkt erg op de Sport) met een Rubicon achteras vanuit de fabriek.
Dan vergis ik mij wellicht, al zou ik dit toch een keer controleren mocht de diff. olie toch vervangen moet worden.
Staat volgens mij ook op buitenkant van de as ergens, of op de deksel, al weet ik dit niet helemaal zeker.

Qua trekkracht tot 750kg hoeft de trekhaak ook niet gekeurd te zijn.
Maar vooral bij een ongeluk of zoiets kunnen ze toch lastig gaan doen.
Staat er 0kg of is er niets ingevuld?

Het rare van de RDW is... jouw JK is gewoon bekend in hun het systeem.
Hoeft helemaal niet helemaal opnieuw worden gekeurd zou je denken..Zoveel anders is de Europese versie niet.
De constructie waar de RDW op let qua trek gewicht is exact hetzelfde.

Heb je hem zelf ingevoerd of door een bedrijf? En zo gekocht.
Bij een bedrijf zou ik persoonlijk terug gaan hiervoor, wellicht kunnen en of willen zij het oplossen.
Die hebben niet opgelet bij het afleveren van de papieren door de RDW.
Je moet wel een nieuw kenteken (papieren deel, geen nummer) dit kost sowieso wel geld... maar €1000..

De RDW stations handteren ook niet allemaal dezelfde regeltjes, hoor ik weleens om mij heen....
Heb je wel een kleine kenteken op het papier staan? Staat bij mij bij bijzonderheden:
"Kentekenplaat model 18.2. toegestaan"  

Bij mij klopte het bouwjaar niet helemaal, staat 2-2007 op het kenteken, terwijl in de deur 6-2007 staat. (Staat ook op alle onderdelen een jonge productiedatum)
2-2007 is de eerste datum dat hij leverbaar was... Dit kreeg degene die hem geïmporteerd heeft NIET meer ongedaan.
Zijn ze toen heel boos om geweest, maar maakte niks uit... Zulke fijne gasten bij de RDW.... Geven geen fouten toe en herstellen.... ho maar...
Heb zelf ook ruzie gehad met ze... Kreeg mijn tenttrailer (bijna) niet op kenteken, is in Duitsland gebouwd met alleen maar TUV gekeurde onderdelen.
Enkel de vorige eigenaar (uit België en gekocht in NL) had hem nooit op kenteken laten zetten en die papieren hiervoor waren niet ondertekend door de fabriek.
1x bij de fabriek geweest (in Hamburg, plus veel contact) en 4x bij de RDW voor ik een kenteken kreeg... en veel stennis ter plaatsen..

Succes en groet Roo  B)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks ROO,

 

Mijn jeep is uit 2007 maar aan het eind van het jaar gemaakt waardoor ie volgens specificaties model2008 geproduceerd is.

RDW toestanden loopt nog weer gemaild en gevraagd of ze met duitse haupt untersuching wel iets kunnen, dat is er nml wel, en andere kenteksns met gewicht erop

evt overleggen. Maar heiro nog geen reactie gehad.

Dus nog ff afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...