Spring naar bijdragen

onderhoud onderdelen


mojito
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Het is bijna zover, onze JKU heeft bijna zijn 45000km gebold en moet dus ook onderhoud hebben. Nu ga ik dit zelf doen (bij al onze auto's al zelf gedaan) maar vraag mij wel af waar ik het beste filters enz ga halen of kan bestellen via internet. welke motor olie gebruiken jullie, wel liefst betaalbare olie maar nu ook weer geen witte product olie... ik zou ook de olie van versnellingsbak, tussenbak en voor/achteras verversen. ( er hangt toch soms de caravan en meerdere keren de remorque achter) .. zijn er hier tips en tricks voor ???

alvast bedankt voor de info

grts en keep on jeeping

Mojito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 2,8L diesel toch?

Voor de 2,5L CRD van mijn pa doe ik het volgende:
-10W40 Castrol
-Mann-Filter oliefilter
-K&N lifetime luchtfilter, wassen, schoonmaken en olien met het onderhoudssetje van K&N
-75W140 Mannol olie in de differentiëlen: https://www.oel-guenstig.de/Schaltgetriebeoel/MANNOL-Maxpower-4x4-SAE-75W-140-API-GL-5::47.html
-LS toevoeging voor de achterdiff, haal ik vaak bij de dealer voor ongeveer een tientje
-Dextron VI (voldoet aan de eisen van ATF+4 van Chrysler) voor in de tussenbak en handbak (gebruik deze ook in de automaat van mijn ZJ, maar weet niet of dit in een KJ automaat kan): https://www.oel-guenstig.de/Automatikgetriebeoel/MANNOL-DEXRON-VI-Automatik-ATF-Getriebeoel::14.html
-Dieselfilter: origineel Mopar (interval is 50.000km). Haal ik bij de dealer, 5 of 6 tientjes. Ooit eentje van Crown geprobeerd, was geen succes.

 

:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij de lijst welke de dealers gebruiken, diesels staan er ook bij: Olie (Pdf)
Let op de tekst onderaan. In de diffs gooien ze tegenwoordig bij iedereen 75W140 erin.

Bij mij zit er geen toevoeging in mijn diffs. (Dana 44 incl. lockers)
Luchtfilter neem ik altijd een originele en spuit hem geregeld schoon.
Olie haal ik gewoon bij Rijsbergen of Brezan, als het maar het goede type op staat.

Maar ikzelf laat het meeste doen bij de garage.... (geen dealer, maar wel een Jeep vakman)

Succes.  B)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...