Spring naar bijdragen

Start problemen xj


Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb recent een 1992 xj aangeschaft, ongeveer een 1000km geen problemen gehad

en plots begon hij te sputteren als ik naar 3de en 4de wou schakelen,

kort daarna viel hij stil als ik opnieuw wou vertrekken na het tot stil stand komen.

Als hij enkele uren staat start hij meteen maar valt hij zo wat stil als ik kort gas geef.

Na warm laten lopen is dit niet meer, 2 minuten later is het opnieuw..

Deze wagen heeft wel 5 jaar stil gestaan (2010-2015) en in 2015 ongeveer een 800km gereden.

Heb deze over gekocht en reed hier sinds laatste 2 weken dagelijks mee naar men werk (enkel 22km)

Ik heb echt geen flauw idee meer wat het probleem hier is..

Boegiekabels zijn goed, bougies geven alle 6 vonk, hij krijgt benzine,

Benzine filter is ook niet vuil.

 

Iemand een idee?

Als hij start en ik laat hem draaien en ik leg hem dan af wilt hij erna ook niet meer starten..

Ik dacht vervolgens de injectoren eens te kuisen? Maar zie niet echt hoe je de fiche op de injectoren loskrijgt haha.

Lambdasonde heb ik ook eens losgekoppeld en ook eens er uit gehaalt en proper gemaakt maar dit deed niets aan het probleem.

 

Alvast bedankt

grtz

Maeckel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er bij de oudere XJ's ergens in het voorscherm, tussen de brandstoftoevoer, een weerstandje zat die het weleens begeeft. Dit weerstandje kon je zo weghalen zonder dat het problemen gaf. Het fijne weet ik er niet van, maar vast wel iemand anders die het even kan aanvullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...