Spring naar bijdragen

verdamper revisie voor Prins Autogas


Recommended Posts

Hallo, Ik heb waarschijnlijk mijn verdamper kapot in mijn GC 4.0i waar een G2 gasinstallatie inzit. met de APK keuring bleek mijn CO2 gehalte te hoog waarop de gasboer hem dusdanig had teruggeregeld dat ik wel door de keuring kwam zei hij en ik na de goedkeuring moest gaan denken aan een nieuwe lambdasonde. Bij de APK her-keuring bleek het CO2 wederom te hoog waarop de gasboer melde dat dan waarschijnlijk ook de verdamper niet goed meer was omdat hij zichzelf weer ontregeld had. (Nieuwe verdamper kost met inbouw ff 350 euri)

Nu weet ik dat er revisiesetjes te koop zijn voor gasverdampers maar weet niet waar ik die kan bestellen voor Prins.

Misschien moet ik er ook dan maar gelijk een nieuwe lambdasonde in de kat zetten.

Wie o wie heeft ervaring of weet uit eigen ervaring raad te geven.

Op de Prins verdamper zit een sticker met: HH047089

Gr. Simba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by simba@Sep 15 2005, 15:52

Hallo, Ik heb waarschijnlijk mijn verdamper kapot in mijn GC 4.0i waar een G2 gasinstallatie inzit. met de APK keuring bleek mijn CO2 gehalte te hoog waarop de gasboer hem dusdanig had teruggeregeld dat ik wel door de keuring kwam zei hij en ik na de goedkeuring moest gaan denken aan een nieuwe lambdasonde. Bij de APK her-keuring bleek het CO2 wederom te hoog waarop de gasboer melde dat dan waarschijnlijk ook de verdamper niet goed meer was omdat hij zichzelf weer ontregeld had. (Nieuwe verdamper kost met inbouw ff 350 euri)

Nu weet ik dat er revisiesetjes te koop zijn voor gasverdampers maar weet niet waar ik die kan bestellen voor Prins.

Misschien moet ik er ook dan maar gelijk een nieuwe lambdasonde in de kat  zetten.

Wie o wie heeft ervaring of weet uit eigen ervaring raad te geven.

Op de Prins verdamper zit een sticker met: HH047089

Gr. Simba

<div align="right">

Misschien bij de dealer zelf ,adres is wellicht wel te vinden op een stikker van je installatie oid wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Inmiddels de revisieset voor de Prins verdamper binnen en verdamper gereviseerd. Er zat een klein scheurtje in het membraam dus dat is verholpen...echter...CO gehalte is op LPG nog steeds te hoog dus ben bang dat ook de lambdasonde niet goed werkt.

Wie heeft er nog raad omtrent de lambdasonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by simba@Sep 26 2005, 18:34

Inmiddels de revisieset voor de Prins verdamper binnen en verdamper gereviseerd. Er zat een klein scheurtje in het membraam dus dat is verholpen...echter...CO gehalte is op LPG nog steeds te hoog dus ben bang dat ook de lambdasonde niet goed werkt.

Wie heeft er nog raad omtrent de lambdasonde.

<div align="right">

Vanmiddag de lambdasonde gecontroleerd met een voltmeter en inderdaad, kapot... Heb inmiddels een nieuwe erin en voila, code 21 weg en de motor draait weer als een speer op benzine. Nu nog ff LPG af laten stellen en dan is dit probleem weer uit de wereld...

Als bij de gasboer blijkt dat nu alles in orde is, zal ik dat nog ff laten weten en kan deze topic gesloten worden.

Thanks....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by simba@Sep 27 2005, 22:11

Vanmiddag de lambdasonde gecontroleerd met een voltmeter en inderdaad, kapot... Heb inmiddels een nieuwe erin en voila, code 21 weg en de motor draait weer als een speer op benzine. Nu nog ff LPG af laten stellen en dan is dit probleem weer uit de wereld...

Als bij de gasboer blijkt dat nu alles in orde is, zal ik dat nog ff laten weten en kan deze topic gesloten worden.

Thanks....

<div align="right">

Mooi dan ,suc6 wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...