Spring naar bijdragen

Laswerk..


blackjeep1
 Share

Recommended Posts

Zoals bijgaande foto aantoont wordt dit laswerk, deze keer aan de bestuurderskant.  advies gevraagd mbt vervanging:

mogelijkheid om geheel gedeelte "kant en klaar" ( body parts ) in te lassen of zelf de onderdelen maken 

zijn er nog suggesties mbt type staalplaat te gebruiken  cq gebruikte staal soort van de wranglerbody 1992.

Dit omdat er natuurlijk ook aan de zijkant enige "roestduiveltjes"bezig zijn geweest.

 

ik zie graag tips/trics/suggesties tegemoet.

 

Rein 

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-1525-0-90952400-1442695594_thumb.jppost-1525-0-06342600-1442695607_thumb.jppost-1525-0-61514300-1442695651_thumb.jp

bij deze, ( eerst vergeten op voeg dit bestand toe te klikken )

 

Gaat om de rechter en linker zij delen ( gaten zitten  onder de kunststof zijkanten )  en om de bestuurderszijde onder bij de rollbar/chassis steun ... 

optie is een andere body te plaatsen  of deze herstellen...hoeft geen bling bling show jeep te worden, wel netjes en apk waardig. :mellow: . 

bewerkt door blackjeep1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste foto is gaatje aan voorzijde , je ziet  nog een stukje van de kunststof voorzijde spatbord.

De 2e foto is bij de passagiers zijde zijkant waar wielkast achterzijde begint.

3e foto onderzijde bestuurderskant chassis.

 

Dank voor de tip! Mocht ik tijd hebben zal ik duidelijkere foto's maken, zit nu alleen "uit beeld" onder een alu traan plaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig weekend voor het eerst een rottige dorpel vervangen met een "kant en klaar" paneel (rockerpanel). Er zat een klein roest gat, maar dat was echt het topje van de ijsberg. Ik heb ongeveer de helft van de dorpel weg moeten snijden en alles zo goed mogelijk gezandstraald en behandeld.

 

De "kant en klaar" plaat paste wel erg goed en scheelde veel tijd in het fabriceren maar ik vond hem wel erg dun, ongeveer 0,7mm dik. Dit was lastig te lassen omdat je er zo doorheen brand maar het is goed te doen. Het koste iets van 100euro met verzenden, maar dat had ik er voor de tijd die ik ermee won voor over. Ik heb de zelf de inner-dorpel plaat van 1mm staal gefabriceerd met een "steel profile gauge" omdat die veel simpeler in vorm was, en deze was al makkelijker in te lassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

hallo ben net nieuw op dit forum

ik ben sinds kort in het bezit van een jeep wranger uit 1996 

maar nu heb ik wat punten in het chassis die door gerot zijn links achter en aan beide kanten helemaal achteraan,nu is mijn vraag hoeveel mm plaat ik daar in moet

laten lassen.

groeten tom 

IMG_3106.jpg

IMG_3090.jpg

IMG_3085.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...