Spring naar bijdragen

Kilometerteller Doet Het Niet


Recommended Posts

Ik heb een YJ 93 met electronische km teller die niet werkt.

Sensor in de tussenbak is nieuw en er is een aangepast tandwiel geplaatst i.v.m. 33ers.

Ik heb de sensor met tandwiel uit de tussenbak gehad en aangedreven met een schroefmachine, geen resultaat op de teller.

Spul heeft wel gewerkt met het aangepaste tandwiel(info eigenaar).

Iemand ervaring mee? waar en wat te meten om de storing op te sporen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet het niet helemaal zeker maar volgens mij draait een boormachine niet genoeg toeren om een resultaat op de teller te geven. Neem aan dat je het al rijdende ook hebt gecontroleerd?

 

Het kan ook in de stekker achter de klokken zitten, bij mijn TJ viel de kilometerteller wel eens uit of het hele dashboard, uiteindelijk eruitgehaald en de stekkers "strakker" gezet door wat pinnetjes licht te verbuigen zodat de stekkers er niet meer afglijden en contact blijven maken. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de klokken eruit gehad en de printbanen op het lint nagekeken.

Onderin het was het koper van de printbaantjes helemaal groen en rottig, gevolg van lekkage onder het voorraamframe.

een was onderbroken en die heb ik opnieuw verbonden, de teller doet het nog steeds niet, maar de verlichting van de teller nu wel.

Handig kan ik ook in de avond zien dat ie het niet doet! morgen de rest van het lint nog maar eens goed nakijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...