Adebisi Geplaatst January 16, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2015 Hallo, Gister een probleem met de XJ uit 1997 gehad, stukje gereden en had een klein probleem toen ik een stijle heuvel op ging waarbij de toeren en aandrijving omhoog en omlaag gingen in 4wd. Opnieuw gestart boven op de heuvel, en verder geen probleem. (Ik woon in Zweden en daarom de heuvels en 4wd vanwege het ijs en sneeuw op de wegen.) Daarna had ik hem 30min bij een winkelcentrum geparkeerd en toen ik hem later wilde starten viel hij elke keer gelijk uit na 2-3 seconden en kreeg hem niet aan de praat. Ook de wijzers van benzine en accu deden het niet, voor de rest alles electronisch wel. IAC en throttle body bekeken of er iets was maar deze waren verder nog schoon. Ik heb hem toen laten staan en vanochtend weer geprobeerd en alles was ok en ik kon wegrijden. Ik kreeg als foutcodes: - 25 Idle Air Control circuit (IAC) - Check IAC sensor and wiring. - 66 TCM to PCM failure. - No message from the Transmission Control Module (TCM) to the Powertrain Control Module (PCM) Nu ben ik wat op internet lopen zoeken wat dit kon zijn en hoop misschien dat iemand dit misschien herkent. Ik ga zo snel mogelijk uit voorzorg denk ik maar de volgende dingen vervangen: CPS (crank position sensor), Cam Position Sensor, IAC en een ASD relay (automatic shutdown). Ik dacht zelf aan de CPS maar kan de dit nu niet testen door hem die te ontkoppelen en zien of de wijzers van brandstof en accu weer werken, nu deze het weer doen. Deze zou weer kunnen gaan functioneren als de auto is afgekoeld. Dit was de eerste keer dat ik niet thuis kon komen als er iets was en wil dit nu zoveel mogelijk voorkomen. Herkend iemand misschien deze symptomen of is er iets waar ik naar zou kunnen kijken/zoeken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 16, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2015 Nu ben ik wat op internet lopen zoeken wat dit kon zijn en hoop misschien dat iemand dit misschien herkent. Ik ga zo snel mogelijk uit voorzorg denk ik maar de volgende dingen vervangen: CPS (crank position sensor), Cam Position Sensor, IAC en een ASD relay (automatic shutdown) Wijs.... de eerste twee zou ik in ieder geval doen. IAC zou ik eerst schoonmaken. niet vervangen. Zelf dacht zelf aan de CPS maar kan de dit nu niet testen door hem die te ontkoppelen en zien of de wijzers van brandstof en accu weer werken, nu deze het weer doen. Deze zou weer kunnen gaan functioneren als de auto is afgekoeld. Als de CPS ouder wordt kan hij door warmte slechter gaan werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adebisi Geplaatst January 16, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2015 (bewerkt) Zouden deze symptomen ook kunnen ontstaan bij een foutieve TCM of de ECU/ECM? Of is dit niet echt waarschijnlijk en zal ik het eerst bij de boven genoemden moeten zoeken? January 16, 2015 bewerkt door Adebisi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 16, 2015 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2015 Die foutcode's zou ik eerst wissen, je weet niet hoe lang deze er al in zitten, of het gevolg/ oorzaak van de storing zijn. Als de storing weer optreed, je leest daarna de fouten uit, weet je zeker dat deze er verband mee hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adebisi Geplaatst January 16, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2015 Ok bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.