Spring naar bijdragen

Abs Lampje


RuudM
 Share

Recommended Posts

Mijn achteras is geheel gereviseerd (zie mijn andere topic) maar mijn abs lampje blijft nu branden Progear had dit al meteen gemeld. Zij hebben ook verteld dat voor de revisie er niets van het abs hoefde te worden gedemonteerd. De sensoren zitten op de steekassen. Deze zijn verwijderd. Alle bedrading is nagelopen. Waar zou ik het kunnen zoeken. Uitlezen op diagnoseapparaat?

Vr Gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Mijn vaste garage kon met de beschikbare scan apparaten niet bij de abs module komen. Vanmorgen bij Middelbeek Alkmaar langsgeweest. In eerste instantie drie fouten sensor links achter, de acceleratiesensor en iets in de pomp zelf. Alles gewist en gaan rijden. Op het moment van bijna stilstaan en aanslaan van de abs pomp komt er een fout voor de snelheids sensor rechtsachter. Wordt volgende week een nieuwe gemonteerd en dan gaan we weer verder kijken. Ik houd jullie op de hoogte.

Gr Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft wel vreemd dat op het moment van de foutboodschap het abs lampje niet gaat branden om aan te geven dat er storing is. Aan de andere kant is de abs pomp aan het werk hoewel ongewenst. En iedere keer met het aanzetten van het contact gaat abs lampje branden en vervolgens weer netjes uit. We wachten rustig af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen weer naar Middelbeek. De sensor bleek in tegenstelling tot 90 euro's ex btw nu uit te komen op 200 euris ex btw. Dit vond Middelbeek ook te gek. Gezien de voorgeschiedenis bleven er twijfels over de sensor. Trommels gedemonteerd en de afstand van de sensor bleek toch niet goed te zijn. Opnieuw afgesteld en ik begreep dat de sensoren opnieuw " ingeleerd" moesten worden. Maar het probleem is verholpen, geen nieuwe sensor en de rekening was 75,00 euro. Mijn weekend kan niet meer stuk.

Middelbeek heeft gisteren een zwart xj 60 ann ingeruild van de eerste eigenaar. 130.000 km op de teller. Ziet er heel mooi uit. Dit voor de liefhebber

Vr Gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...