Spring naar bijdragen

Probleem Verdamper Lpg


TheoSimm
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Mijn Jeep Cherokee XJ uit 1997 heeft een G3 LPG installatie, ik zit met een mogelijk een probleem in de verdamper.

Als ik rustig rijdt, dan loopt de  auto prima op LPG maar geef ik meer gas dan houdt ie in op een zeker moment en slaat dan ook af.

 

Dit probleem begon een half jaar geleden 1x per maand, later een paar keer per week en nu bijna iedere rit, eerst dacht ik dat het lucht in het  

koelsysteem, niet voldoende verwarming en bevriezing in de verdamper,maar naar het schijnt ( heb ik gehoord ) kan dit een probleem zijn met een membraam

in de verdamper, ik heb een Prins- installatie en dat schijnt vaker voor te komen, Nou zijn er van die revisie-sets te koop, ik overweeg om dat te proberen.

 

Mijn vraag is eigenlijk ; heeft iemand ervaring met dit soort problematiek en is een revisiesetje een handige oplossing? 

Wat is wijsheid ?

 

Met vriendelijke groet,

 

Cor

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Revisie set is een goeie oplossing als je ziet wat een nieuwe verdamper kost. Het probleem kan ook vervuiling van de verdamper zijn, of slechte doorstroming van de koelvloeistof door de verdamper. Beide kom je pas achter als je hem openmaakt. 

 

Heb je de zoekfuntie al gebruikt?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ab,

 

Ja ik had al gezocht op LPG en verdamper maar kon niet iets vinden waar ik wat mee kan.

Ik heb lekkage gehad van een pakking van het thermostaathuis ( inmiddels vervangen )  ik dacht eerst inderdaad aan lucht

in het verwarmingscircuit van de verdamper, maar ik zie nergens 'vriesverschijnselen' en heb al weer de nodige kilometers gemaakt.

 

Ik zag dat een revisie-set ongeveer 120 euro kost voor wat ik nodig heb en een nieuwe verdamper kost meer dan het dubbele of driedubbele.

Bedankt voor je advies, ik ga het ding uit de auto monteren en op onderzoek uit, kijken wat er loos is.

Mocht iemand nog handige tips hebben hoor ik het uiteraard graag. Ab bedankt voor het reageren !

 

Met vr gr,

 

Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...